Newsy

Rafał Brzozowski i Natalia Lesz walczą z paleniem papierosów

2013-10-16  |  06:00

Wokalista Rafał Brzozowski jest zdecydowanym przeciwnikiem palenia, dlatego zdecydował się zostać twarzą kampanii społecznej Palenie Jest Słabe. W spocie promującym kampanię udział wzięła także Natalia Lesz.

Pal sobie człowieku, jeżeli masz taką ochotę, bo nikt tego nie będzie zabraniać. My tylko mówimy o tym, że to nie jest fajne, jest po prostu szkodliwe dla twojego zdrowia, bo to jest uzależnienie od czegoś. Ja nie lubię być gościem uzależnionym od czegokolwiek – mówi Rafał Brzozowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem muzyka wielkie koncerny nie pozwolą, żeby całkowicie zabroniono palenia, bo będą to dla firm zbyt duże straty finansowe. Brzozowskiemu wystarczy jednak, żeby choć część osób zrezygnowała z nałogu.

Jeżeli nawet kilka osób pomału przestanie palić, to jest super. Ja widzę, co się dzieje u mnie w rodzinie. Moja mama paliła, walczyłem z tym wiele, wiele lat. W końcu zdrowie zaczęło doskwierać, przestała palić i już widzę tego pozytywne rezultaty. Wujek mój palił trzydzieści kilka lat, nałogowo, rzucił z dnia na dzień i widać, że totalnie odżył. Organizm potrafi sam przestawić do zdrowego trybu życia, tylko trzeba mu dać trochę czasu – uważa piosenkarz.

Kampanię społeczną Palenie Jest Słabe  zorganizowało Stowarzyszenie MANKO i Ministerstwo Zdrowia

Palenie tytoniu jest na świecie najczęstszą przyczyną chorób układu krążenia, układu oddechowego oraz powstawania nowotworów. Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że prawie miliard mężczyzn i 250 mln kobiet na świecie to nałogowi palacze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.