Newsy

Rafał Brzozowski i Natalia Lesz walczą z paleniem papierosów

2013-10-16  |  06:00

Wokalista Rafał Brzozowski jest zdecydowanym przeciwnikiem palenia, dlatego zdecydował się zostać twarzą kampanii społecznej Palenie Jest Słabe. W spocie promującym kampanię udział wzięła także Natalia Lesz.

Pal sobie człowieku, jeżeli masz taką ochotę, bo nikt tego nie będzie zabraniać. My tylko mówimy o tym, że to nie jest fajne, jest po prostu szkodliwe dla twojego zdrowia, bo to jest uzależnienie od czegoś. Ja nie lubię być gościem uzależnionym od czegokolwiek – mówi Rafał Brzozowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem muzyka wielkie koncerny nie pozwolą, żeby całkowicie zabroniono palenia, bo będą to dla firm zbyt duże straty finansowe. Brzozowskiemu wystarczy jednak, żeby choć część osób zrezygnowała z nałogu.

Jeżeli nawet kilka osób pomału przestanie palić, to jest super. Ja widzę, co się dzieje u mnie w rodzinie. Moja mama paliła, walczyłem z tym wiele, wiele lat. W końcu zdrowie zaczęło doskwierać, przestała palić i już widzę tego pozytywne rezultaty. Wujek mój palił trzydzieści kilka lat, nałogowo, rzucił z dnia na dzień i widać, że totalnie odżył. Organizm potrafi sam przestawić do zdrowego trybu życia, tylko trzeba mu dać trochę czasu – uważa piosenkarz.

Kampanię społeczną Palenie Jest Słabe  zorganizowało Stowarzyszenie MANKO i Ministerstwo Zdrowia

Palenie tytoniu jest na świecie najczęstszą przyczyną chorób układu krążenia, układu oddechowego oraz powstawania nowotworów. Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że prawie miliard mężczyzn i 250 mln kobiet na świecie to nałogowi palacze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.