Newsy

Mariola Bojarska-Ferenc stworzyła grę karcianą, która pomaga pracować nad sylwetką

2016-05-04  |  06:47

Instruktorka fitnessu po raz kolejny motywuje do dbania o sylwetkę i dobrą formę. Stworzyła dwie gry – planszową i karcianą – które umilają czas spędzany z bliskimi, a zarazem pomagają kształtować ciało. Obie gry to część autorskiej kolekcji prekursorki fitnessu w Polsce wydanej z okazji 25-lecia jej pracy zawodowej.

Mariola Bojarska-Ferenc jest gimnastyczką artystyczną i instruktorką fitness. Uważana jest za prekursorkę fitnessu w Polsce – dzięki jej działaniom w kraju pojawiły się takie formy aktywności fizycznej, jak callanetics, zumba, pilates, body pump czy body art. Aktywność fizyczną i zdrowy styl życia propagowała m.in. w programach telewizyjnych, które od lat 90. prowadziła na antenie TVP oraz TVN. W 2016 roku postanowiła wydać autorską kolekcję złożoną z pięciu elementów, która w oryginalny sposób zmotywuje Polaków do dbania o dobrą formę.

– Pomyślałam sobie, że taka piątka w tym roku powinna być dla mnie szczęśliwa, bo i ponad 25 lat pracy, 25 lat razem z mężem, dlatego wybrałam tę piątkę – mówi Mariola Bojarska-Ferenc agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Jako pierwsze na rynek trafią dwie gry: planszowa i karciana, które mają udowodnić, że aktywność fizyczna nie musi być ani nudna, ani bolesna. Gra karciana, o nazwie „SuperForma” łączy aktywność fizyczną z rozrywką i towarzyską rywalizacją. Celem graczy jest zebranie jak największej liczby kart z jednej grupy ćwiczeniowej. Podobnie jak w pokerze można zrezygnować z gry, podbijać stawkę, wymieniać i odkrywać karty. Zwycięzca w nagrodę wskazuje osobę, która ma zaprezentować ćwiczenia z jego wygranych kart.

– Poznajemy w niej różne techniki ruchu. I tabatę, i stretching, i ćwiczenia z obciążeniem, i jogę, ćwiczenia na kręgosłup, pilates. Podczas gry możemy się rozkochać w jakiejś formie ruchu, a potem odnaleźć się w fitnessie – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.

W grze planszowej „SuperForma” należy natomiast jak najszybszej pokonać pionkiem trasę od startu do mety. Jeśli uczestnik stanie na specjalnie oznaczonym polu musi pobrać jedną z 50 kart i wykonać opisane i zilustrowane na niej ćwiczenie. Poprawność wykonanego ćwiczenia weryfikują pozostali gracze. Mariola Bojarska-Ferenc przygotowała ćwiczenia o różnym stopniu trudności, dzięki czemu gracze mogą poznać swoje możliwości i ograniczenia i dowiedzieć się, nad czym powinni szczególnie popracować. 

– Codzienna gra, czy w karty, czy grę planszową, jest naprawdę ostrym treningiem i każdy poczuje swoje mięśnie. Przetestowałam to na swoim małżonku, który nie jest wysportowany i tym się nie chwalę specjalnie. Mimo jego dojrzałości bardzo się starał i okazuje się, że krótko mówiąc: ma jeszcze nad czym popracować – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.

Instruktorka twierdzi, że obie gry mają być zachętą do zdrowego, aktywnego trybu życia, zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Zapewnia, że świetnie sprawdzą się jako rodzinna rozrywka podczas wolnych wieczorów, wakacyjnych wyjazdów lub letnich pikników. Dzięki grom członkowie rodziny mogą się także wzajemnie motywować do podejmowania aktywności fizycznej.

– Jest to świetna forma rywalizacji rodzinnej. Mama rywalizuje z synem czy z córką i odwrotnie – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.

Jeszcze w tym roku ukażą się kolejne elementy autorskiej kolekcji Marioli Bojarskiej-Ferenc. Będą to: poradnik kulinarny „Życie ma smak”, płyta DVD z treningiem oraz kalendarz na 2017 rok z ćwiczeniami i przepisami kulinarnymi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.