Newsy

Omenaa Mensah o swojej karierze: trzeba być myślącą i piękną kobietą

2014-06-16  |  07:00
Omenaa Mensah uważa, że nikt samą urodą nie zbuduje kariery. Prezenterka podkreśla, że oprócz ładnej buzi należy się ciągle uczyć i rozwijać. Prezenterka jest w trakcie studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej.

Wieloletnia prezenterka TVN Omenaa Mensah wcześniej pracowała również jako fotomodelka. Mensah podkreśla jednak, że na samej urodzie nikt nie zbuduje swojej kariery.

Nazywam to wkręconą żarówką. Jeżeli piękna kobieta jej nie ma, to jest mózgu, to mając tylko urodę, nic nie zwojuje. A mając tę żarówkę może przełamywać bariery, pokonywać swoje słabości i pokazywać innym, że oprócz tej urody coś jeszcze w głowie ma. Co z tego, że będziemy atrakcyjne, jeśli nie będziemy myślącymi kobietami? Trzeba być myślącą i piękną kobietą – mówi agencji informacyjnej prezenterka Omenaa Mensah.

Prezenterka podkreśla, że sama mogłaby realizować się w show-biznesie dzięki urodzie, jednak wie, że to błędne koło. Mensah jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a teraz doktoryzuje się w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej.

Jeśli nie ma się na siebie pomysłu i bazuje się tylko na urodzie, nie pracuje się nad sobą, to prędzej czy później ta bańka pęka. Gdybym tylko bazowała na urodzie i nie rozpoczęła kolejnych studiów, nie rozwijałabym się na różnych polach biznesowych albo nie szkoliła ludzi, pewnie dziś nie byłabym tutaj i nie rozmawiałybyśmy – dodaje Mensah.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.