Mówi: | Małgorzata Leitner |
Funkcja: | agentka gwiazd i modelek |
Małgorzata Leitner: nie tylko uroda i wzrost umożliwiają zrobienie kariery w modelingu. Równie ważna jest osobowość
Od lat Małgorzata Leitner w branży stanowi wzór profesjonalizmu – doskonale wie, jak zrobić karierę i jak przekuć porażkę w sukces. Pod jej opieką są m.in. Kasia Struss, Anna Jagodzińska i Karolina Pisarek. W swojej książce „Dobre uczennice zostają top modelkami” agentka tłumaczy, jak zostać profesjonalną modelką. Według niej to wcale nie wzrost, figura czy uroda są najważniejsze, ale charakter. To osobowość sprawia, że ta jedna jedyna zdoła wybić się spośród wielu.
Długo pracowałam nad tą książką. Prawie tak długo, jak słuchałam stereotypów dotyczących top modelek, które swoją karierę miały rzekomo zawdzięczać jedynie urodzie. Otóż uroda czy wzrost w biznesie modelingowym to najwyżej połowa sukcesu – podkreśla Małgorzata Leitner.
– Pierwszy wymóg to wzrost i sylwetka. Co do wzrostu przyjmuje się, że 175 cm to minimum, ale mam dziewczyny, które robią niesamowitą karierę przy wzroście 171 cm lub 172 cm. Oprócz fizyczności musi być osobowość i nie chodzi o to, że sprawdzam, czy kandydatka ma czerwony pasek i czy na maturze miała same piątki, ale czy ma dyscyplinę, chęć do rozwijania się i czy jest gotowa wysłuchać rad fachowców, kształcić się i być coraz lepszą w tym zawodzie, krótko mówiąc: czy ma pasję – mówi agencji Newseria Małgorzata Leitner, agentka gwiazd i modelek.
Liczy się również inteligencja, wysoka kultura osobista i umiejętność odnalezienia się w różnych sytuacjach.
– Obserwujemy na przykład, czy dana dziewczyna spóźniła się na casting, czy podziękowała, czy przywitała się z nami. Znajomość zasad savoir-vivre jest niezwykle ważna, bo to sprawia, że potem w modelingu modelka może zajść wyżej, osiągnąć lepszą karierę – mówi Małgorzata Leitner.
W szkole modelek kandydatki poznają zasady zdrowego odżywiania i komponowania takiej diety, która pomoże zachować szczupłą sylwetkę, ale bez uszczerbku dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
– Sama przechodziłam przez różne diety i zdarzało mi się głodzić – to nie działa i jest bardzo niezdrowe dla organizmu. Część dziewczyn nigdy nie osiągnie wymiarów biegowych, ale część ma szansę to zrobić. Kładziemy duży nacisk, aby edukować dziewczyny w kwestii diety, co i kiedy jeść, dlaczego nie wolno nic nie jeść. Jesteśmy coachami od diety i sportu. Tłumaczymy, co robić, aby z głową dbać o swoje zdrowie, osiągać wymarzone wymiary, a jednocześnie być zdrową i młodą na wiele lat – podkreśla Małgorzata Leitner.
Małgorzata Leitner zaczynała jako modelka, a dziś prowadzi profesjonalną agencję Avant Models – czuwa nad przebiegiem kariery supermodelek i pomaga rozwinąć skrzydła tym dziewczynom, które dopiero stawiają pierwsze kroki w zawodzie. Robi wszystko, by jej podopieczne trafiły na światowe wybiegi, znalazły się okładkach znanych magazynów i wystąpiły w kampaniach reklamowych najlepszych marek. Na bazie swojego wieloletniego doświadczenia postanowiła napisać książkę, w której obnaża ciemne strony zawodu najbardziej pożądanego przez młode dziewczyny. Jak podkreśla, modelka musi mieć nie tylko silną wolę, lecz przede wszystkim pokorę i skromność.
– Pracujemy w show-biznesie, w świecie próżności. To jest bardzo specyficzny świat. Młodym dziewczynom, które wchodzą w świat show-biznesu czy mody, grozi pewien odjazd. Trzeba więc zachować zdrowy rozsądek, nie egzaltować za bardzo sukcesami, jak również nie załamywać porażkami. Czasem jest to trudne, ale to też polecam młodym dziewczynom – równowagę w diecie, sporcie i w życiu – tłumaczy Małgorzata Leitner.
Czytaj także
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-03-05: Małgorzata Potocka: Wydaje mi się, że ja wczoraj otworzyłam Teatr Sabat. Te 25 lat to była chwila moment
- 2025-03-17: Małgorzata Potocka: Nigdy nie przejmowałam się złą opinią, bo na ogół jest ona złośliwa, podła i pełna zazdrości. Moje spektakle są na światowym poziomie
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2025-03-31: Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów
- 2025-03-03: Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
- 2025-03-28: Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2025-02-17: Radosław Majdan: Nie trenujemy z Małgosią razem, nie rywalizujemy też ze sobą. Gramy w jednym teamie i budujemy siebie nawzajem
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.