Newsy

Marcin Korcz zagra rolę Brada Pitta w polskiej wersji „Thelma i Louise”. Premiera spektaklu jeszcze w tym sezonie

2016-05-05  |  07:00

W łódzkim Teatrze im. Jaracza trwają prace nad spektaklem na kanwie filmu „Thelma i Louise”. W roli J.D., w którą w kultowym obrazie Ridleya Scotta wcielił się Brad Pitt, widzowie zobaczą Marcina Korcza. Aktor twierdzi, że jest to dla niego spore wyzwanie zawodowe, Brad Pitt stworzył bowiem niezapomnianą kreację.

„Thelma i Louise” to film z 1991 roku w reżyserii Ridleya Scotta, opowiadający o podróży tytułowych bohaterek przez Amerykę. Na potrzeby Teatru im. Stefana Jaracza, Tomasz Jękot stworzył własny scenariusz musicalu, zawierający wątki inspirowane historią opowiedzianą przez Scotta. W roli J.D., w którą w filmie wcielił się Brad Pitt, łódzcy widzowie zobaczą Marcina Korcza.

Wyzwanie duże, bo rola Brada Pitta w filmie „Thelma i Louise” to umówmy się, jest kultowa – mówi Marcin Korcz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Rola J.D. to jedna z najsłynniejszych filmowych kreacji Brada Pitta. Marcin Korcz twierdzi, że nie będzie w stanie całkowicie odciąć się od stworzonej przez amerykańskiego gwiazdora wizji postaci J.D. Zapewnia jednak, że da jej także coś od siebie.

– Tekst jest tak zapisany, że pewna cukierkowatość i utopijność spotkania Thelmy i Prada Pitta jest wpisana w ten tekst, więc nie uciekniemy od tej cukierkowości, ale też staramy się coś innego tam znaleźć jeszcze w samej postaci – mówi Marcin Korcz.

Próby do spektaklu, za którego reżyserię odpowiedzialna jest Dominika Knapik, rozpoczęły się na początku kwietnia. Premiera planowana jest na maj.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.