Wszystkie newsy

2022-05-26 | 06:15
Konsument

Zaczyna się sezon turystycznych wyjazdów. Influencerzy promują bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze

– Influencerzy i twórcy internetowi, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać na drodze albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć – mówi Jakub Przygoński, zawodowy kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team. Na jego zaproszenie znane osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu mierzą się w czwartej edycji zawodów rajdowych TikTok Speed Games. Jedna z najpopularniejszych platform rozrywkowych chce w ten sposób promować bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed okresem wakacyjnych wyjazdów.
więcej
2022-05-20 | 06:20
Konsument
TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie. – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić.
więcej
2022-05-19 | 06:21
Media
Natalia Gryglewska: Podoba mi się praca w telewizji. Jakby kiedyś była jakaś interesująca propozycja, tobym ją przyjęła

Natalia Gryglewska: Podoba mi się praca w telewizji. Jakby kiedyś była jakaś interesująca propozycja, tobym ją przyjęła

Miss Polonia 2020 przyznaje, że w miarę upływu czasu poszerza swoje zainteresowania. Choć studiuje dietetykę kliniczną i obecnie to jest jej największa pasja, to coraz bardziej interesuje się również polityką, bo zdaje sobie sprawę z tego, jak dużą rolę odgrywa ona w naszym życiu. Modelka zamierza również inwestować w naukę języków obcych i podróże, dzięki którym będzie mogła poznać najciekawsze zakątki świata.
więcej
2022-05-17 | 06:17
Media
Marianna Schreiber: Nie jestem uzależniona od mediów społecznościowych. Nie chodzę z telefonem i nie nagrywam każdej minuty swojego życia na Instastories

Marianna Schreiber: Nie jestem uzależniona od mediów społecznościowych. Nie chodzę z telefonem i nie nagrywam każdej minuty swojego życia na Instastories

Modelka zna plusy i minusy bycia osobą publiczną, ale zapewnia, że nie męczy ją bycie na świeczniku. Motywuje ją bowiem poczucie i przekonanie, że ma do wypełnienia ważną misję. Zależy jej na tym, by dotrzeć ze swoimi poglądami i spostrzeżeniami do wielu osób, a w tej kwestii media społecznościowe są bardzo dobrym pomostem. Dlatego też pokazuje w nich swoje codzienne życie, zarówno radości, jak i problemy czy trudne chwile, bo chce, żeby ludzie zobaczyli, jaka jest naprawdę.
więcej
2022-05-16 | 06:15
Media i PR
UOKiK kończy opracowywanie rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Urzędnicy czekają jeszcze na opinie twórców i odbiorców

UOKiK kończy opracowywanie rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Urzędnicy czekają jeszcze na opinie twórców i odbiorców

Intensywnie rozwijający się rynek mediów społecznościowych musi się wyróżniać transparentnymi zasadami, a jego użytkownicy nie mogą być wprowadzani w błąd. Dlatego też UOKiK bacznie przygląda się reklamom zamieszczanym za pośrednictwem tych portali. Zdaniem urzędników niezwykle ważne jest wyznaczenie granicy między przekazem płatnym a niezależną opinią i ustalenie zasad oznaczania barterów. Odbiorcy mają bowiem prawo wiedzieć, czy dany post lub relacja to reklama czy bezinteresowna opinia influencera. Prace nad wytycznymi dotyczącymi oznaczania treści reklamowych w social mediach są już na końcowym etapie. Swoje opinie mogą wyrażać również twórcy i odbiorcy.
więcej
2022-05-06 | 06:20
Konsument
Dezinformacja i fake newsy znacząco nasiliły się po wybuchu wojny. Szczególnie podatni na nie są młodzi ludzie

Dezinformacja i fake newsy znacząco nasiliły się po wybuchu wojny. Szczególnie podatni na nie są młodzi ludzie

Po wybuchu wojny w Ukrainie skala dezinformacji i fake newsów w internecie znacznie wzrosła. – Do naszego projektu „Zgłoś trolla” wpływają dziennie tysiące zgłoszeń – mówi Marcin Żukowski, współzałożyciel platformy. Chociaż świadomość odbiorców na temat mechanizmów propagandy rośnie, wciąż wielu z nich daje się na to nabrać. Szczególnie ludzie młodzi, którzy wiedzę o świecie czerpią przede wszystkim z mediów społecznościowych.
więcej
2022-04-29 | 06:12
Media
Liroy: Trochę mnie będzie w tym roku. Nagrywam nową płytę, uruchamiam telewizję internetową i rozwijam biznes konopny

Liroy: Trochę mnie będzie w tym roku. Nagrywam nową płytę, uruchamiam telewizję internetową i rozwijam biznes konopny

Artysta podkreśla, że czekają go niezwykle intensywne miesiące. Jednocześnie uczestniczy bowiem w projektach muzycznych, kinowych i internetowych, więc jego fani nie powinni być zawiedzeni. W tym roku ukaże się także jego nowa płyta, w związku z którą planuje szereg koncertów.
więcej
2022-04-25 | 06:10
Regionalne - Lubelskie
Muzeum Narodowe w Lublinie z nowym mecenasem. Pierwszym efektem współpracy z PGE jest wystawa prac Tamary Łempickiej

Muzeum Narodowe w Lublinie z nowym mecenasem. Pierwszym efektem współpracy z PGE jest wystawa prac Tamary Łempickiej

Od 18 marca do połowy sierpnia w Muzeum Narodowym w Lublinie można oglądać wystawę znanej polskiej malarki Tamary Łempickiej. – To niezwykle ciekawa ekspozycja, unikatowa, która będzie się cieszyła bardzo szerokim zainteresowaniem nie tylko w Polsce, ale też wśród podróżnych z zagranicy – mówi Jan Kathak, wiceminister aktywów państwowych. Partnerem wystawy jest PGE Polska Grupa Energetyczna, która została także mecenasem lubelskiego muzeum. – Jest to wystawa przekrojowa całej twórczości i życia tej znanej malarki, przedstawiona w niezwykle nowoczesny, interesujący sposób – mówi prezes zarządu PGE.
więcej
2022-04-12 | 06:21
Media
Tom Grabowski: W programie „40 kontra 20” można znaleźć miłość. Daje okazję do poznania wielu wspaniałych kobiet

Tom Grabowski: W programie „40 kontra 20” można znaleźć miłość. Daje okazję do poznania wielu wspaniałych kobiet

Do programu „40 kontra 20” Tom Grabowski poszedł z nadzieją, że znajdzie w nim swoją drugą połowę. Jak przyznaje, był spragniony miłości i dlatego też postanowił skorzystać z okazji do poznania kilkunastu interesujących kobiet w różnym wieku. Mężczyzna zapewnia, że metryka się nie liczy, jego serce skradnie ta kobieta, która po prostu będzie miała w sobie wewnętrzny urok.
więcej
2022-04-12 | 06:10
Media i PR
Prezesi polskich firm dużo tracą przez brak aktywności w social mediach. Często po prostu nie mają świadomości korzyści

Prezesi polskich firm dużo tracą przez brak aktywności w social mediach. Często po prostu nie mają świadomości korzyści

Choć obecność firm w mediach społecznościowych jest dziś warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu, to badania pokazują, że w Polsce prezesi największych spółek nie palą się do takiej aktywności. Jeszcze do niedawna zaledwie 5 proc., czyli raptem co 20. prezes dużej firmy z GPW, miał aktywny profil na Twitterze. Tymczasem obecność w social mediach zdecydowanie wpływa na sprzedaż i wyniki biznesowe firmy, pozwala budować lojalność i zaangażowanie oraz wzmacnia wiarygodny wizerunek. – Już sama obecność w tym kanale generuje wśród konsumentów poczucie, że mają do czynienia z firmą, za którą kryje się nie tylko logo, ale również ludzie – mówi Michał Kanarkiewicz, właściciel Kanarkiewicz Strategy Consulting.
więcej
2022-04-11 | 06:21
Media
Irena Kamińska-Radomska: „Projekt Lady to program misyjny. Pokazuje, że czasami nawet osoba z marginesu społecznego może się zmienić w prawdziwą damę

Irena Kamińska-Radomska: „Projekt Lady" to program misyjny. Pokazuje, że czasami nawet osoba z marginesu społecznego może się zmienić w prawdziwą damę

Zdaniem mentorki w programie „Projekt Lady” ten format z powodzeniem można uznać za misyjny. Dzięki niemu ogłady nabierają nie tylko uczestniczki, ale także te osoby, które śledzą ich metamorfozy przed telewizorem. Dziewczyny, które brały udział w poprzednich edycjach, rozwijają swoje pasje, mają większą pewność siebie i motywację do działania. Nie bez znaczenia są dla nich także dobre maniery, konwenans towarzyski i dress code.
więcej
2022-03-30 | 06:06
Media
Vanessa Aleksander: Jako współprowadząca w radiu będę mogła się rozwijać na trochę innym polu. Chcę dużo opowiadać o filmach i dzielić się ulubioną muzyką

Vanessa Aleksander: Jako współprowadząca w radiu będę mogła się rozwijać na trochę innym polu. Chcę dużo opowiadać o filmach i dzielić się ulubioną muzyką

Aktorka zadebiutowała właśnie w Newonce.radio. Można ją usłyszeć jako współprowadzącą „Bolesne poranki”. Jak podkreśla – jest to zupełnie nowa rola w jej życiu zawodowym, ale już wiąże z nią duże nadzieje. W tej audycji poważne tematy przeplatają się z treściami humorystycznymi. Mocną stroną są wywiady ze znanymi osobami i dobra muzyka. Od tego sezonu część porannych audycji jest również transmitowana live w formie wideo.
więcej
2022-03-30 | 06:00
Media i PR
Pierwsze województwa już w nowym standardzie nadawania naziemnej telewizji. 1,7 mln polskich gospodarstw domowych nie wie o zmianach

Pierwsze województwa już w nowym standardzie nadawania naziemnej telewizji. 1,7 mln polskich gospodarstw domowych nie wie o zmianach

Od poniedziałku 28 marca województwa dolnośląskie i lubuskie zostały przełączone na DVB-T2/HEVC, nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej. W kwietniu, maju i czerwcu wdrożą go kolejne regiony kraju. Problem w tym, że – jak wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów – wciąż 1,7 mln gospodarstw domowych, które odbierają telewizję naziemną, nie wie o planowanych zmianach. To zaś oznacza, że są one zagrożone utratą sygnału telewizyjnego. Nie każdy telewizor będzie bowiem odbierać w nowym standardzie.
więcej
2022-03-24 | 06:12
Media
Grzegorz Skawiński: „Mask Singer” nie ma wartości intelektualnych. Ten program ma w trudnych czasach przynieść odrobinę rozrywki.

Grzegorz Skawiński: „Mask Singer” nie ma wartości intelektualnych. Ten program ma w trudnych czasach przynieść odrobinę rozrywki.

Piosenkarz opuścił program „Mask Singer” z nutką żalu, że nieco za wcześnie, ale również z dużą satysfakcją, bo jak podkreśla, bawił się znakomicie. Pikanterii dodaje fakt, że w tym formacie wszystko owiane jest tajemnicą. Nawet uczestnicy nie wiedzą, z kim rywalizują na jednej scenie. Dla Grzegorza Skawińskiego największym wyzwaniem było ukrycie swojej charakterystycznej barwy głosu. Każdy występ był więc dla jego organizmu jak zastrzyk adrenaliny.
więcej
2022-03-21 | 06:10
Media i PR
Obecność prezesa firmy w mediach społecznościowych buduje prestiż przedsiębiorstwa. Ewentualne błędy mogą słono kosztować

Obecność prezesa firmy w mediach społecznościowych buduje prestiż przedsiębiorstwa. Ewentualne błędy mogą słono kosztować

Odpowiednio budowana marka osobista pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną, przyciągnąć kontrahentów i utrzymywać dobre relacje z partnerami. Wpływa też na wizerunek firmy jako pracodawcy. Coraz więcej prezesów firm, w tym największych na rynku, prowadzi profile w mediach społecznościowych. Wielu z nich korzysta przy tym z rad specjalistów, bo social media mogą się okazać polem minowym i źródłem kryzysów.
więcej