Wszystkie newsy

2018-08-07 | 06:10
Media
Blog z pasji może przekształcić się w dobry biznes. Najlepszą opcją zarabiania na nim jest sprzedawanie swoich towarów i usług Wszystkie newsy

Blog z pasji może przekształcić się w dobry biznes. Najlepszą opcją zarabiania na nim jest sprzedawanie swoich towarów i usług

Blogerzy zwykle zaczynają od dzielenia się swoją wiedzą, ale z czasem wielu z nich udaje się zarabiać na dostarczanych treściach. Blog musi być jednak prowadzony systematycznie, z pasją i zaangażowaniem. Dostarczając treści na wysokim poziomie merytorycznym, można zbudować stałą bazę odbiorców. Ta z kolei jest świetnym punktem wyjścia do sprzedaży produktów i usług, które są spójne z treściami. To najlepsza forma zarabiania na blogu.
więcej
2018-07-31 | 06:21
Media
Marcin Malczyński: Telewizja odchodzi do lamusa. Nawet gwiazdy TV przenoszą się do internetu

Marcin Malczyński: Telewizja odchodzi do lamusa. Nawet gwiazdy TV przenoszą się do internetu

Internet to lepsze miejsce niż telewizja – uważa popularny youtuber. Jego zdaniem sieć daje większe możliwości zarówno twórcom, jak i widzom, którzy mogą oglądać ulubione programy o dogodnej dla siebie porze i w dowolnym miejscu. Marcin Malczyński podkreśla, że nawet takie gwiazdy telewizji jak Szymon Majewski przenoszą aktywność zawodową do internetu.
więcej
2018-07-24 | 06:10
Media i PR
Większość Polaków utrzymuje dobre relacje z przełożonym także w mediach społecznościowych. Może to wpływać na życie zawodowe

Większość Polaków utrzymuje dobre relacje z przełożonym także w mediach społecznościowych. Może to wpływać na życie zawodowe

Dobre relacje z przełożonym utrzymujemy już nie tylko na gruncie zawodowym. Skracanie dystansu, np. w postaci zaproszenia do grona znajomych w serwisach społecznościowych, pomaga budować lepszą atmosferę w biurze, ale niesie ze sobą również pewne zagrożenia. Z jednej strony pracodawca, który dzięki Facebookowi wie o prywatnych problemach pracownika, może patrzeć na niego bardziej pobłażliwie. Z drugiej strony, nieprzemyślane wpisy w social mediach mogą doprowadzić do utraty pracy.
więcej
2018-07-23 | 06:00
Start-upy
Wirtualna biblioteka pozwoli studentom na dostęp do książek i publikacji naukowych w cenie ksero. To sposób na rosnącą falę piractwa

Wirtualna biblioteka pozwoli studentom na dostęp do książek i publikacji naukowych w cenie ksero. To sposób na rosnącą falę piractwa

Cena książki akademickiej w Polsce to średnio 80 zł, dlatego ponad 90 proc. studentów do egzaminów przygotowuje się z ksero. Wydawnictwa tracą na tym miliony złotych. Ten problem może rozwiązać opracowana przez Polaków wirtualna biblioteka książek akademickich. Dostęp do platformy jest przyznawany studentom w zamian za opłacenie miesięcznego abonamentu. Za dostęp do interesującej ich strony płacą tyle, ile za ksero. Zyskują wydawnictwa, które zarabiają na zamieszczeniu treści.
więcej
2018-07-12 | 06:17
Media
Paulina Krupińska: Instagram pozwala mi ubiec fotoreporterów. Żeby nikt nie zarabiał na moim życiu prywatnym

Paulina Krupińska: Instagram pozwala mi ubiec fotoreporterów. Żeby nikt nie zarabiał na moim życiu prywatnym

Dzielę się swoją prywatnością na tyle, na ile chcę – mówi modelka. Woli sama opublikować zdjęcia z dziećmi lub z partnerem, niż oglądać je na portalach czy w prasie wykonane przez paparazzich. Podkreśla, że media społecznościowe pozwalają jej na stały i bliski kontakt z fanami, którzy nie tylko komentują jej zdjęcia, lecz także wysyłają wiadomości prywatne.
więcej
2018-07-10 | 06:15
Konsument
Polska w unijnej czołówce pod względem liczby reklam alkoholu w telewizji. Przekładają się one na zachowanie młodych ludzi

Polska w unijnej czołówce pod względem liczby reklam alkoholu w telewizji. Przekładają się one na zachowanie młodych ludzi

Liczba reklam piwa w Polsce znacznie przekracza średnią europejską. W ciągu 10 miesięcy 2017 roku przekroczyła 780 tys., a w ciągu 16 lat – blisko 4 mln. Rośnie też czas antenowy przeznaczany na reklamy piwa zarówno w telewizji publicznej, jak i prywatnej. Te wzrosty przekładają się na większe spożycie złotego trunku, szczególnie wśród młodzieży – podkreśla dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Dlatego jego zdaniem reklamy piwa należałoby wyeliminować w ogóle z życia publicznego, zarówno z tradycyjnych mediów, jak i mediów społecznościowych.
więcej
2018-07-06 | 06:15
Media i PR
Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci ważne w każdej firmie. Warunkiem jest jednak uczciwa polityka wobec pracowników

Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci ważne w każdej firmie. Warunkiem jest jednak uczciwa polityka wobec pracowników

Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli nie mamy dobrych wartości, nie szanujemy pracownika, wynagrodzenia są zbyt niskie, to employer branding nie pomoże – mówi Karolina Latus, prezes Agencji Crafts. Firmy mają do dyspozycji cały wachlarz darmowych działań, które mogą poprawić ich markę pracodawcy. Rzadko zwracają uwagę na wrażenia kandydatów z całego procesu rekrutacyjnego.
więcej
2018-07-05 | 06:10
Media i PR
Nowe możliwości dla najpopularniejszych youtuberów. Serwis wprowadzi płatny dostęp do ekskluzywnych treści

Nowe możliwości dla najpopularniejszych youtuberów. Serwis wprowadzi płatny dostęp do ekskluzywnych treści

Serwis YouTube zapowiedział wprowadzenie płatnych subskrypcji. Youtuberzy mający więcej niż 100 tys. subskrybentów będą mogli odpłatnie udostępniać ekskluzywne treści. Pojawi się także możliwość sprzedawania gadżetów za pośrednictwem serwisu i publikowania nowych materiałów w sekcji „Premiery”. Zmiany czekają także użytkowników Facebooka – serwis testuje nową funkcję pokazującą, jaki czas dana osoba spędza w mediach społecznościowych i opcję chroniącą przed niepożądanymi spoilerami filmów czy seriali.
więcej
2018-07-02 | 06:25
Media i PR
Tylko 20 proc. Polaków negatywnie ocenia zakup kolekcji Czartoryskich

Tylko 20 proc. Polaków negatywnie ocenia zakup kolekcji Czartoryskich

Zakup przez rząd kolekcji Czartoryskich – 250 tys. obiektów bibliotecznych, 86 tys. muzealnych oraz nieruchomości – negatywnie ocenia tylko 20 proc. Polaków. Ponad dwa razy więcej (42 proc.) wyraziło ocenę pozytywną – wynika z badania Panelu Ariadna. Wśród osób znających sprawę transakcję pozytywnie ocenia połowa badanych, negatywnie – tylko 31 proc. Socjolodzy po analizie badań podkreślają, że zakup kolekcji Czartoryskich nie był obciążeniem wizerunkowym dla rządu i próba uczynienia z tego afery po prostu się nie powiodła.
więcej
2018-06-19 | 06:10
Media i PR
Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji. Są szansą, ale i zagrożeniem dla pracodawców

Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji. Są szansą, ale i zagrożeniem dla pracodawców

Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji. Dla osób poszukujących zatrudnienia stanowią dobre źródło wiedzy o ofertach pracy i potencjalnym pracodawcy. Rekruterom pozwalają natomiast znaleźć kandydata w jak największym stopniu spełniającego ich oczekiwania. Aby media społecznościowe spełniły swoje zadanie, ważne jest jednak budowanie wizerunku w sieci, zaangażowanie rekruterów oraz dobra komunikacja wewnętrzna w firmie. Tym bardziej że social media mogą stanowić także forum dla niezadowolonych pracowników.
więcej
2018-05-22 | 06:15
Sport
Za niecały miesiąc początek mundialu. Po raz pierwszy piłkarskie zmagania będzie można obejrzeć w jakości 4K

Za niecały miesiąc początek mundialu. Po raz pierwszy piłkarskie zmagania będzie można obejrzeć w jakości 4K

Już 14 czerwca odbędzie się mecz otwarcia piłkarskich mistrzostw świata. Klienci Orange Polska, którzy korzystają ze światłowodu, będą mogli śledzić sportowe zmagania najlepszych drużyn świata w najwyższej jakości obrazu 4K. Badania operatora wskazują, że dwie trzecie kibiców chciałoby oglądać sport w tej jakości. Transmisje w Orange TV będą dostępne bez dodatkowych opłat.
więcej
2018-05-18 | 06:15
Handel
Same promocje nie wystarczą. Marki szukają nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży i zatrzymanie klientów

Same promocje nie wystarczą. Marki szukają nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży i zatrzymanie klientów

Firmy coraz częściej inwestują w kampanie lojalnościowe budujące emocjonalną więź z klientem. Dobrze przeprowadzona akcja przekłada się na nawet kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. osób, które czują, że ich lojalność jest wynagradzana, deklaruje chęć polecenia danej marki swoim znajomym i rodzinie. Częściej też odwiedzają oni jej sklepy i wydają w nich więcej pieniędzy. Trend dostrzegły już polskie firmy działające w branżach z dużą konkurencją – dla nich jest to sposób, aby się wyróżnić.
więcej
2018-05-17 | 06:10
Handel
Duże marki w ogniu krytyki w mediach społecznościowych. Oskarżenia dotyczą rasizmu i żerowania na emocjach

Duże marki w ogniu krytyki w mediach społecznościowych. Oskarżenia dotyczą rasizmu i żerowania na emocjach

Większość firm choć raz doświadczyła kryzysu wizerunkowego. Choć nie zawsze przekłada się on na spadek obrotów, kluczowa w jego zażegnaniu jest odpowiednia strategia, szczególnie w mediach społecznościowych. W kwietniu przekonała się o tym sieć kawiarni Starbucks, która została oskarżona o rasizm. Dzięki sprawnej reakcji kryzys udało się zażegnać. W Polsce fala negatywnych komentarzy dotknęła też Dom Development. Internauci wytykają, że w ostatniej reklamie firma zbyt mocno gra na emocjach.
więcej
2018-05-15 | 06:15
Konsument
Facebook od 10 lat w Polsce. Z platformy korzysta dziś przeszło 16 mln polskich użytkowników

Facebook od 10 lat w Polsce. Z platformy korzysta dziś przeszło 16 mln polskich użytkowników

Dokładnie 10 lat temu pojawiła się polska wersja językowa Facebooka, niezmiennie najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. W Polsce platforma ma już ponad 16 mln aktywnych użytkowników. Z możliwości Facebooka chętnie korzystają też firmy – dzięki rozbudowanym opcjom reklamowym jest to jeden z najbardziej wszechstronnych typów reklamy. Dlatego użytkownicy mogą się spodziewać, że Facebook będzie wkraczać w kolejne sfery ich życia. Konkurencji z jego strony powinny się obawiać polskie serwisy aukcyjne czy służące do zamawiania jedzenia online.
więcej
2018-05-11 | 06:28
Media
Magda Gessler: W „Kuchennych rewolucjach” godzę rodziny i leczę ludzi

Magda Gessler: W „Kuchennych rewolucjach” godzę rodziny i leczę ludzi

Restauratorka twierdzi, że podczas realizacji swojego programu spotyka się z poważnymi problemami właścicieli lokali gastronomicznych, nieraz wymagających wsparcia ze strony psychologów. Gwiazda TVN każdą z restauracji traktuje jak własną i dąży do jej sukcesu. Doskonale pamięta bowiem własne trudne początki na rynku gastronomicznym.
więcej