Newsy

Aleksandra Kostka: Pogoda jest bezstronna i apolityczna, a najważniejsza jest ta w sercu

2019-02-07  |  06:45

Prezenterka pogody podkreśla, że w jej pracy poglądy polityczne nie mają znaczenia. Co prawda, na ekranie musi przekazywać różne prognozy – te dobre i te nieco mniej optymistyczne, ale najważniejsze jest dla niej wewnętrzne dobro i ciepło, którym można się podzielić z drugim człowiekiem.

Aleksandra Kostka doskonale wie, że prognoza pogody jest jednym z najchętniej oglądanych bloków programowych i stara się nie zawieść widzów.

– Bardzo się cieszę, że pogoda jest bezstronna, jest apolityczna, że nad jednymi i drugimi świeci słońce. Nad wszystkimi świeci słońce, nad wszystkimi jest pogoda, która wpływa – mam nadzieję – obojętnie jak na samopoczucie, ale najważniejsza jest pogoda w sercu – mówi agencji Newseria Lifestyle Aleksandra Kostka.

Prezenterka od wielu lat angażuje w liczne akcje charytatywne. Ostatnio wzięła udział w przygotowaniu kalendarza Fundacji Armageddon Challenge. Dochód z jego sprzedaży w całości będzie przeznaczony na Dom Dziecka i pomoc młodzieży z Ośrodka Wychowawczego w Pruszkowie. Zdaniem pogodynki, Polacy potrafią się zjednoczyć w słusznej sprawie. Najlepszym tego przykładem jest zbiórka na ostatnią puszkę WOŚP prezydenta Pawła Adamowicza.

– Myślę, że my, Polacy, mamy to w genach, że po prostu potrzebujemy takiej motywacji i potrzebujemy takiego zrywu, co pokazuje historia, więc my do takich zrywów jesteśmy stworzeni – mówi Aleksandra Kostka.

Pogodynka chętnie angażuje się w działania charytatywne, bo uważa, że to obowiązek każdego człowieka. Brała udział m.in. w takich akcjach, jak pokaz mody „Zima mroźna nam niegroźna”, zbiórka funduszy na budowę szkoły w Ghanie Omeny Mensah czy „Gwiazdy na Paluchu”, której celem była pomoc bezdomnym zwierzętom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów

Nastolatkowie, w których domach rozmawia się o finansach, częściej korzystają z produktów finansowych, aplikacji do zarządzania finansami, ale też myślą o swojej inwestycyjnej przyszłości – wynika z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych”. Jak wskazują autorzy, to dowód na to, że edukacja finansowa od wczesnych lat przynosi rezultaty, jednak więcej niż jedna trzecia nastolatków przyznaje, że u nich finanse to temat tabu. Co istotne, połowa badanych chce poszerzać swoją wiedzę na ten temat, a najczęściej wskazują na źródła internetowe.