Newsy

Aleksandra Kostka: Pogoda jest bezstronna i apolityczna, a najważniejsza jest ta w sercu

2019-02-07  |  06:45

Prezenterka pogody podkreśla, że w jej pracy poglądy polityczne nie mają znaczenia. Co prawda, na ekranie musi przekazywać różne prognozy – te dobre i te nieco mniej optymistyczne, ale najważniejsze jest dla niej wewnętrzne dobro i ciepło, którym można się podzielić z drugim człowiekiem.

Aleksandra Kostka doskonale wie, że prognoza pogody jest jednym z najchętniej oglądanych bloków programowych i stara się nie zawieść widzów.

– Bardzo się cieszę, że pogoda jest bezstronna, jest apolityczna, że nad jednymi i drugimi świeci słońce. Nad wszystkimi świeci słońce, nad wszystkimi jest pogoda, która wpływa – mam nadzieję – obojętnie jak na samopoczucie, ale najważniejsza jest pogoda w sercu – mówi agencji Newseria Lifestyle Aleksandra Kostka.

Prezenterka od wielu lat angażuje w liczne akcje charytatywne. Ostatnio wzięła udział w przygotowaniu kalendarza Fundacji Armageddon Challenge. Dochód z jego sprzedaży w całości będzie przeznaczony na Dom Dziecka i pomoc młodzieży z Ośrodka Wychowawczego w Pruszkowie. Zdaniem pogodynki, Polacy potrafią się zjednoczyć w słusznej sprawie. Najlepszym tego przykładem jest zbiórka na ostatnią puszkę WOŚP prezydenta Pawła Adamowicza.

– Myślę, że my, Polacy, mamy to w genach, że po prostu potrzebujemy takiej motywacji i potrzebujemy takiego zrywu, co pokazuje historia, więc my do takich zrywów jesteśmy stworzeni – mówi Aleksandra Kostka.

Pogodynka chętnie angażuje się w działania charytatywne, bo uważa, że to obowiązek każdego człowieka. Brała udział m.in. w takich akcjach, jak pokaz mody „Zima mroźna nam niegroźna”, zbiórka funduszy na budowę szkoły w Ghanie Omeny Mensah czy „Gwiazdy na Paluchu”, której celem była pomoc bezdomnym zwierzętom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.