Newsy

Magdalena Schejbal: chciałabym, żeby w Polsce powstał taki serial jak „Gra o tron”

2015-05-07  |  06:45

Magdalena Schejbal jest wielką fanką serialu HBO „Gra o tron”. Przyznaje, że zazdrości występującym w nim aktorom tak fascynującej przygody. Twórców serialu ceni natomiast za odwagę i brak kompleksów. Chciałaby też, aby tego typu serial powstał w Polsce, choć wątpi, by mogło to wkrótce nastąpić.

„Gra o tron” to amerykański serial fantasy stworzony na podstawie sagi „Pieśń Lodu i Ognia” autorstwa George'a R. R. Martina. Pierwszy sezon telewizja HBO pokazała w kwietniu 2011 roku, obecnie emitowany jest już piąty. Obraz błyskawicznie zdobył uznanie publiczności zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce, a jego oglądalność stale rośnie. Do grona jego miłośników zalicza się także Magdalena Schejbal.

– Jest miłość i byłam zawiedziona, że nie mogłam oglądać w kinie razem z resztą fanów, gdyż miałam taką możliwość. Dostałam zaproszenie, żeby oglądać w kinie, na dużym ekranie pierwszy odcinek piątej serii, bo bardzo długo na niego czekałam, ale niestety się nie udało. Nawet w dniu, kiedy była premiera, nie dałam rady, bo po prostu padłam najzwyczajniej w świecie, dlatego dopiero następnego dnia obejrzałam już w internecie – mówi Magdalena Schejbal agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Serial wywołał także sporo kontrowersji. Niektórzy krytycy zarzucają jego twórcom nadmierne epatowanie przemocą oraz zbyt odważne pokazywanie scen erotycznych. Magdalena Schejbal nie zgadza się z tymi opiniami, twierdzi bowiem, że świat przedstawiony w „Grze o tron” to wizja konkretnego człowieka, którą producenci serialu konsekwentnie realizują językiem filmowym. Przyznaje też, że przeczytała wszystkie tomy sagi „Pieśń Lodu i Ognia”, które się dotychczas ukazały.

– Książka ta dla mnie jest kopalnią tego, czego może szukać taki zapalony czytelnik w literaturze. To jest świat stworzony przez pewnego człowieka i jego wizja tego świata. To jest jego pomysł. Miał prawo uczynić ze swoimi bohaterami co chciał, więc to samo też czynią twórcy, którzy budują ten świat na nowo, na filmowo – mówi Magdalena Schejbal.

Gwiazda twierdzi, że serial „Gra o tron” był dla niej dużą niespodzianką. Nie ukrywa też, że chciałaby, aby podobny obraz powstał w Polsce, choć nie przypuszcza, by mogło to szybko nastąpić.

– Musiałam się zupełnie przestawić na inny tryb odbierania tego, co już znałam. Ale jest to też fascynujące. I co na pewno jest bardzo ciekawe, to to, że oni się niczego nie boją. To znaczy autorzy tego serialu nie mają żadnych kompleksów i bardzo pięknie prowadzą wszystkie wątki. Jest to też cudowna przygoda dla aktorów. Cóż, nic, tylko pozazdrościć – mówi Magdalena Schejbal.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.