Newsy

Małgorzata Rozenek została królową polskich okładek

2014-02-17  |  06:40

W ciągu ostatniego roku najczęściej na okładkach kolorowych pism pojawiała się Małgorzata Rozenek, bo aż 30 razy. Zaraz za nią w rankingu uplasowały się Małgorzata Socha oraz Małgorzata Kożuchowska. Wśród mężczyzn pierwsze miejsce zajął Piotr Adamczyk.

– Na zwycięstwo Małgorzaty Rozenek bez wątpienia wpłynął udział w popularnych programach takich, jak „Bitwa o dom” czy „Perfekcyjna Pani Domu”, w których wystąpiła w roli prowadzącej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Szczupak z agencji Press-Service zajmującej się monitoringiem mediów.

Jednak zawodowe dokonania osób publicznych nie są najważniejszym czynnikiem, który wpływają na poczytność popularnych magazynów.

– Prasę kobiecą najbardziej elektryzuje prywatne życie gwiazd, dlatego okładki zdobią głównie ich zdjęcia. Na dalszy plan schodzą kwestie poradnikowe, np. z zakresu żywieniowego lub finansowego – tłumaczy ekspert.

Czytelników kobiecej prasy najbardziej interesowały zmiany dotyczące życia osobistego Małgorzaty Rozenek, m.in. rozwód z aktorem Jackiem Rozenkiem oraz romans z piłkarzem Radosławem Majdanem.

Nie bez znaczenia pozostaje również atrakcyjność fizyczna gwiazd pojawiających się na okładkach prasy kolorowej.

– Na okładkach najczęściej goszczą kobiety o określonym typie urody – długowłose blondynki o sympatycznym uśmiechu. Małgorzata Rozenek idealnie wpasowuje się w ten kanon – mówi Marcin Szczupak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.