Newsy

Milena Sadowska: Gdyby nie konkurs Miss Polonia, nadal byłabym kelnerką. Często muszę udowadniać, że poza urodą mam też coś do powiedzenia

2020-02-10  |  06:19

Tytuł Miss Polonia oznacza dla Mileny Sadowskiej docenienie nie tylko jej wyglądu, ale też charyzmy, silnego charakteru i niepowtarzalnej osobowości. I choć w ramach konkursu koronę najpiękniejszej dostaje dziewczyna, która na pierwszy rzut oka zachwyca urodą i później jest postrzegana przede wszystkim przez jej pryzmat, to często jest to mylne mniemanie. O wyborze Miss Polonia decydują także jej wnętrze, sposób patrzenia na świat i jasno określone priorytety.

Milena Sadowska ze swojego doświadczenia wie, że korona miss jest pewnego rodzaju łatką. Nierzadko bowiem w różnych sytuacjach musiała już udowadniać, że ten tytuł oznacza nie tylko ładną buzię, zgrabną sylwetkę i doskonałe proporcje.

Bardzo wielu ludzi postrzega mnie i nie tylko mnie przez pryzmat korony – mamy ją, więc jesteśmy te najpiękniejsze i to wszystko. Często więc trzeba udowadniać, że mimo wszystko mamy też coś do powiedzenia – mówi agencji Newseria Milena Sadowska, Miss Polonia 2018.

Docenia jednak to, że dzięki wygranej w wyborach miss jej życie diametralnie się zmieniło. Zaistniała w show-biznesie, udziela się charytatywnie i nie narzeka na brak propozycji zawodowych. Ma też dużo większe aspiracje.

– Gdyby nie ten konkurs, prawdopodobnie dalej pracowałabym jako kelnerka. Gdy miałam 12 lat, zaczęłam pracować jako konsultantka w jednej firmie kosmetycznej, i później, w wieku 16 lat, rozpoczęłam pracę jako kelnerka na Rynku w Krakowie – mówi Milena Sadowska.

Teraz miss zmieniła swoje priorytety. W niedawnym wywiadzie dla Newserii Lifestyle przyznała, że marzy o tym, by pracować w telewizji.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Anna Nowak-Ibisz: Gdy u nas promowało się dezodoranty, Niemki zaczynały wcierać w pachy sok z cytryny. Obecnie polskie firmy również idą tą drogą

Według prezenterki telewizyjnej polska kuchnia wyróżnia się na tle świata. Potrawy, które serwują rodzimi kucharze, odznacza przede wszystkim przywiązanie do tradycji. Korzystanie z dawnych receptur nie oznacza jednak nudy. Eksperymenty pomagają bowiem stworzyć nową jakość i uczynić dania ciekawymi. Anna Nowak-Ibisz zaznacza, że w trakcie ostatnich lat manufaktury stały się bardzo popularne. Przyznaje, że jest miłośniczką kosmetyków wytwarzanych w małych, rodzinnych firmach.

 
 

Handel

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.

Medycyna

Naukowcy opracowali urządzenie do noszenia umożliwiające komunikowanie się osobom z paraliżem twarzy. Sprawdzi też skuteczność leczenia [DEPESZA]

Stwardnienie zanikowe to choroba, która prowadzi do zaniku mięśni, także tych, które pozwalają mówić. Szacuje się, że nawet 75 proc. osób, u których zdiagnozowano ALS, będzie potrzebować jakiejś formy pomocy, aby skutecznie się komunikować. Naukowcy z MIT stworzyli niewidoczny czujnik dla chorych, który przymocowany do twarzy mierzy drobne ruchy, takie jak drganie lub uśmiech. W ten sposób pacjenci mogą przekazywać emocje.