Newsy

Ada Fijał: moda to dowolność, licentia poetica i coś, co ma służyć zabawie

2016-01-21  |  06:50

W modzie nie powinno być żadnych barier – uważa Ada Fijał. Jej zdaniem w tej dziedzinie życia powinna panować dowolność, tak aby każdy mógł swobodnie wyrażać siebie poprzez strój. Aktorka namawia też do modowych szaleństw, życząc w nowym roku wszystkim odwagi do eksperymentowania ze stylizacjami.

Moda to jedna z największych pasji Ady Fijał. Jej zdaniem jest to idealny sposób komunikowania ze światem poprzez odpowiedni dobór stylizacji można bowiem wyrażać nie tylko swoją osobowość, lecz także nastrój. Aktorka nie traktuje jednak mody z przesadną powagą. Uważa, że powinna ona służyć przede wszystkim zabawie.

– Moda powinna być zabawą i to jest naprawdę dowolność, licentia poetica, coś, co służy naszej zabawie i co ma wyrażać nas, a nie być ograniczeniem mówi Ada Fijał agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka nie lubi sztywnego trzymania się trendów wyznaczanych przez dyktatorów mody. Uważa, że każdy powinien wybierać styl, w którym czuje się najlepiej i który w pełni wyraża jego osobowość. Twierdzi, że nawet poprzez rubrykę modową, którą prowadzi na łamach magazynu „Party”, stara się pokazywać, że traktuje modę z przymrużeniem oka. Zachęca też kobiety do modowych szaleństw i eksperymentów.

– Nie powinniśmy w modzie mieć żadnych barier, żadnych odgórnie narzuconych rzeczy. Mamy tyle ograniczeń na co dzień, że w modzie możemy absolutnie szaleć i tego wszystkim życzę w nowym roku – mówi Ada Fijał.

Aktorka wie, że modowe eksperymenty mogą się skończyć wpadkami, ale nie obawia się ich. Kilkakrotnie była krytykowana przez internautów za nadmierne szaleństwa, np. zieloną szminkę na ustach, przepaskę na oku lub nietrafione stylizacje. Nie zamierza jednak rezygnować z kolejnych eksperymentów.

– Jeżeli nie powtórzy się w realu, to na pewno w filmiku wykorzystam te wszystkie moje wpadki, bo trochę ich na koncie mam, jak każdy mówi Ada Fijał.

Aktorka prowadzi kanał na platformie YouTube o nazwie „Do It Yourself - Peszyn for Feszyn”, na którym publikuje samodzielnie przygotowane filmy. Utrzymane w stylistyce retro nagrania w zabawny sposób parodiują stylizacje znanych osób, m.in. Macademian Girl, Joanny Horodyńskiej, Magdaleny Ogórek, oraz samej siebie. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.