Mówi: | Claudia Adaszewska |
Funkcja: | projektantka, blogerka modowa |
Claudia Adaszewska o wyróżnieniu w „Vanity Fair”: wstawiałam zdjęcia na portale i czekałam, aż coś się wydarzy
Polka Claudia Adaszewska znalazła się na liście najlepiej ubranych ludzi na świecie według prestiżowego magazynu o modzie „Vanity Fair”. Pojawiła się obok takich gwiazd, jak Emma Watson, księżna Kate Middleton, Karl Lagerfeld czy Cate Blanchett. Studentka projektowania ubioru od roku prowadzi blog Splendor by Claudia, ale nie zdobyła dotąd popularności. Teraz ma nadzieję, że sukces otworzy jej drzwi do kariery projektantki.
Claudia Adaszewska wygrała w kategorii Editors' Picks. Kilka miesięcy temu otworzyła na portalu „Vanity Fair” konto i systematycznie wrzucała swoje zdjęcia.
– Edytorzy co piątek wybierają stylizacje na najlepszy look tygodnia. Po tygodniu wybrali moją pierwszą stylizację, a w ciągu 4 miesięcy 10 stylizacji na najlepszy look tygodnia. Później dostałam dwie nominacje na look miesiąca i wygrałam czerwcową. Miałam też artykuł o sobie na głównej stronie „Vanity Fair” – wspomina Claudia Adaszewska.
Od roku wraz z siostrą, która robi jej zdjęcia, prowadzi bloga Splendor by Claudia, na którym prezentuje swoje stylizacje. W kraju nie zdobyła jednak popularności jak inne polskie blogerki, np. Kasia Tusk, Jessica Mercedes, Maffashion.
– Grono moich fanów było malutkie, byli to przede wszystkim znajomi. Wszystkie swoje zdjęcia wstawiałam na różne portale polskie i zagraniczne i po prostu czekałam, aż coś się wydarzy, aż ktoś zobaczy to, co robię – mówi Claudia Adaszewska.
Doceniona przez „Vanity Fair” Polka pochodzi z Warszawy. Studiuje projektowanie ubioru w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru (MSKPU). W przyszłości chciałaby zostać projektantką. Adaszewska ma nadzieję, że to wyróżnienie otworzy jej drzwi do międzynarodowej kariery.
– Jeśli ktoś zaprosi mnie na jakiś pokaz, to bardzo chętnie pójdę, nie tylko żeby pokazać się ubrana, lecz także dlatego że interesuje mnie, jak to jest zrobione, jak jest uszyte. W przyszłości chciałabym projektować wszystko – spodnie, marynarki, bluzki, jakieś płaszcze, więc naprawdę to byłaby taka fajna, luźna marka. Na blogu można zobaczyć to, jak wyglądam. Mam swoje pomysły, które chcę wprowadzić, ale to wszystko będzie bardzo podobne i poprawne. To będzie moda codzienna – mówi Klaudia Adaszewska.
Blogerka inspiruje się stylem z londyńskich ulic. Wśród projektantów ceni Oliviera Rousteinga, tworzącego dla Balmain. Jej ulubione marki to m.in. Chloe, Valentino, Fendi, Miu Miu. Marzy o tym, aby jeden z krawców sławnej londyńskiej ulicy Savile Row szył dla niej ubrania.
Rafał Maślak: świat mody mnie wciąga i nie przejmuję się uwagami Michała Witkowskiego
Joanna Horodyńska o blogerkach: Nie mam w sobie takiej histerii jak one
Zwycięzca programu „Project Runway” Jakub Bartnik otrzymał propozycję współpracy od stylisty Lady Gagi
Czytaj także
- 2023-12-29: Od 1 stycznia obowiązuje nowa lista substancji zakazanych w sporcie. Znalazł się na niej popularny, silny lek przeciwbólowy
- 2019-03-05: Wirtualni prezenterzy na razie nie zastąpią influencerów. Zmiana związana z nowymi technologiami jest jednak nieunikniona
- 2018-11-22: W Polsce narasta konsumpcjonizm. Widać to szczególnie w Black Friday i przed świętami
- 2018-11-09: Coraz więcej marek modowych stawia na fair trade. Niewielu Polaków ma jego świadomość
- 2018-08-09: Podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych mają coraz większy potencjał reklamowy. Liderem rankingu Martyna Wojciechowska
- 2018-08-07: Blog z pasji może przekształcić się w dobry biznes. Najlepszą opcją zarabiania na nim jest sprzedawanie swoich towarów i usług
- 2018-08-21: Samodzielnie wydawanie książek daje duże szanse debiutantom. Publikacja własnym sumptem szybko przynosi wymierne korzyści
- 2017-11-28: Magdalena Antosiewicz: Tamten rok był intensywny, więc byłam zmęczona. Już odpoczęłam i wracam z nową energią
- 2017-08-07: Łukasz Kędzior: Telewizja zawsze była mi bliska. W tę stronę chciałbym pójść
- 2017-03-30: Kamil Pawelski: Lubię twarde, zdecydowane kobiety. Imponuje mi ich pewność siebie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.