Mówi: | Joanna Przetakiewicz |
Funkcja: | projektantka mody |
Joanna Przetakiewicz: największą ekscytację odczuwam, kiedy przychodzą do nas stałe klientki i chcą po raz kolejny założyć La Manię
Czuję satysfakcję, kiedy kreacje z pracowni La Mania wybierają największe światowe gwiazdy, takie jak Ellie Goulding czy Cindy Crawford, jednak każda klientka jest dla niej tak samo ważna, bez względu na to, czy jest znana, czy nie – podkreśla Joanna Przetakiewicz. Projektantka chce, by stworzona przez nią marka była nowoczesna, przyjazna i czarująca. Jej zdaniem choć trudno dorównać światowym potęgom w tej branży, to trzeba robić wszystko, by się wyróżniać i zajść jak najwyżej.
La Mania ma zaledwie 6 lat i już jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek modowych na świecie. Jej ubrania można kupić w prestiżowym Harrodsie, a jej sukienki noszą największe sławy show-biznesu i sztuki.
– Ellie Goulding, Nicole Scheriznger czy Cindy Crawford to wspaniałe gwiazdy i oczywiście jestem bardzo dumna, kiedy noszą nasze rzeczy. Ale tak naprawdę największą ekscytację odczuwam, kiedy przychodzą do nas stałe klientki i chcą założyć po raz kolejny La Manię. Ogromną przyjemnością jest zobaczyć dziewczynę na ulicy albo na imprezie, w kinie, która nosi naszą kolekcję – mówi agencji Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz, projektantka mody.
Projektantka przyznaje, że nie zwalnia tempa. W głowie wciąż ma wiele pomysłów, które chce zrealizować. Na razie priorytetem jest jak najlepsza prezentacja na światowych wybiegach podczas dużych imprez modowych.
– Bardzo ciężko pracujemy, bo za chwilę pokazujemy się na mediolańskim Fashion Weeku i na paryskim Fashion Weeku. Potem pokaz w Londynie, więc bardzo dużo się dzieje i bardzo dużo przed nami – mówi Joanna Przetakiewicz.
Joanna Przetakiewicz podkreśla, że La Mania to jej czwarte dziecko, któremu poświęca bardzo dużo czasu. Robi wszystko, by swoją kreatywnością i nowymi inspiracjami oczarować potencjalnych klientów.
– Chcę, żeby była marką światową, nowoczesną, przyjazną, czarującą, pełną wdzięku. To, jaki cel sobie postawiłam i jak go konsekwentnie realizuję od lat, oczywiście osiągnęliśmy już bardzo wiele, bo mając swój butik w Harrodsie, będąc w wielu międzynarodowych miejscach i multibrandowych świetnych sklepach, oczywiście robię to, co sobie wymarzyłam. Ale dla nas zawsze i tak Polska była, jest i będzie najważniejsza – mówi Joanna Przetakiewicz.
Zdaniem Joanny Przetakiewicz sektor modowy w Polsce rośnie w siłę. Przybywa klientów, którzy chcą czasem wydać nieco więcej, ale na ubrania dobrej jakości. To wyzwanie dla projektantów, którzy muszą wciąż poszerzać ofertę i zaskakiwać niebanalnymi pomysłami. Nie jest to łatwe, bo w branży już panuje spora konkurencja. Przetakiewicz podkreśla, że aby odnieść sukces, trzeba nie tylko kochać modę, lecz także stąpać twardo po ziemi.
– Chanel, Givenchy, Balmain czy Saint Laurent to legendy budowane przez lata. To są wielkie imperia, gigantyczne korporacje, to są miliony, setki milionów, w związku z tym dorównanie im jest nierealne. My nigdy nie będziemy mieć takich budżetów – dodaje Joanna Przetakiewicz.
La Mania powstała we wrześniu 2010 roku w Warszawie. Obecnie jest wiodącą marką modową w Polsce i rozwija się na innych europejskich rynkach.
Czytaj także
- 2025-05-08: Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.