Mówi: | Anita Nawarkiewicz |
Funkcja: | projektantka, współwłaścicielka |
Firma: | Femi Pleasure Store |
Kolory ziemi i leśne printy dominują w damskich kolekcjach sportowych jesień-zima 2014/2015
W sezonie jesień-zima 2014/2015 ubrania zaprojektowane z myślą o uprawianiu zimowych sportów utrzymane będą głównie w kolorach inspirowanych naturą – beżach, brązach i zieleniach. Nie zabraknie też leśnych nadruków obok wciąż popularnej kraty czy kropek.
Natura to motyw przewodnim w wielu kolekcjach na jesień i zimę 2014/2015. Projektanci zainspirowali się zarówno kolorami przyrody, jak i zwierzęcymi i roślinnymi kształtami. Te tendencje znalazły również odzwierciedlenie w odzieży sportowej przeznaczonej dla kobiet.
– Nasza kolekcja jesień-zima 2014/2015 inspirowana jest skautem. Dedykowana jest dziewczynom jeżdżącym na snowboardzie, dlatego też wyprodukowałyśmy po raz drugi snowboard Femi Pleasure. Mamy też bieliznę termiczną, kurtki, bluzy, dresy. Dominują kolory ziemi i naturalne materiały oraz leśne printy. Pojawiają się też serca, kropki i granatowo-beżowa kratka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anita Nawarkiewicz, projektantka, współwłaścicielka Femi Pleasure Store.
Kolekcje sportowe są uzupełniane przez takie akcesoria, jak torby, plecaki i kosmetyczki, zwykle spójne pod względem kolorów i wzorów z tymi, które dominują w linii odzieżowej. Zarówno ubrania, jak i dodatki powinny przyciągać wzrok, wyróżniać z tłumu, być w żywych kolorach. co szczególnie sprawdza się jesienią i zimą, kiedy dominują stonowane, smutne barwy.
– Ubrania skierowane do dziewczyn uprawiających sporty ekstremalne powinny być luźne i wygodne. Wybierając odzież np. na stok, dziewczyny chciałyby się wyróżniać. W związku z tym projektujemy tak, żeby rzeczy były komfortowe i zgodne z trendami. W takich ubraniach można pokazać się nie tylko w górach – można w nich normalnie wyjść na ulicę i wygląda się dalej bardzo fajnie – zaznacza Anita Nawarkiewicz.
Rozwój sportów ekstremalnych i idące za nim zainteresowanie również ze strony młodych kobiet stworzyły duże zapotrzebowanie na profesjonalną odzież. Przy tym projektanci dbają o to, aby była ona nie tylko zaawansowana technologicznie, lecz także interesująca dla tej grupy klientek, jeśli chodzi o modny design.
– Sporty ekstremalne, jak snowboard czy surfing, coraz częściej są uprawiane przez młode dziewczyny i kobiety, które wyjeżdżają np. na obozy surfingowe. Dlatego też jest coraz większe zapotrzebowanie na ubrania sportowe. Naszymi klientkami są dziewczyny uprawiające wszystkie sporty jakiekolwiek związane z deską – dodaje projektantka.
Sektor odzieży sportowej jest jednym z najbardziej cennych w branży modowej. Według corocznego raportu BrandZ Top 100, realizowanego przez firmę Millward Brown, w 2014 roku znów właśnie marki sportowe odnotowują największe zyski ze sprzedaży. Jest to związane z obserwowaną od kilku lat tendencją do aktywnego spędzania wolnego czasu i zdrowego trybu życia.
Czytaj także
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-11-18: Błyskawiczne powodzie będą coraz częstszym zjawiskiem w Europie. Zwłaszcza miasta muszą być na nie przygotowane
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-12: Ekstremalne zjawiska pogodowe będą coraz częstsze. To może pociągnąć za sobą problemy z dostępnością ubezpieczeń
- 2024-10-04: Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.