Newsy

Kolory ziemi i leśne printy dominują w damskich kolekcjach sportowych jesień-zima 2014/2015

2014-07-04  |  06:40

W sezonie jesień-zima 2014/2015 ubrania zaprojektowane z myślą o uprawianiu zimowych sportów utrzymane będą głównie w kolorach inspirowanych naturą – beżach, brązach i zieleniach. Nie zabraknie też leśnych nadruków obok wciąż popularnej kraty czy kropek.

Natura to motyw przewodnim w wielu kolekcjach na jesień i zimę 2014/2015. Projektanci zainspirowali się zarówno kolorami przyrody, jak i zwierzęcymi i roślinnymi kształtami. Te tendencje znalazły również odzwierciedlenie w odzieży sportowej przeznaczonej dla kobiet.

Nasza kolekcja jesień-zima 2014/2015 inspirowana jest skautem. Dedykowana jest dziewczynom jeżdżącym na snowboardzie, dlatego też wyprodukowałyśmy po raz drugi snowboard Femi Pleasure. Mamy też bieliznę termiczną, kurtki, bluzy, dresy. Dominują kolory ziemi i naturalne materiały oraz leśne printy. Pojawiają się też serca, kropki i granatowo-beżowa kratka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anita Nawarkiewicz, projektantka, współwłaścicielka Femi Pleasure Store.

Kolekcje sportowe są uzupełniane przez takie akcesoria, jak torby, plecaki i kosmetyczki, zwykle spójne pod względem kolorów i wzorów z tymi, które dominują w linii odzieżowej. Zarówno ubrania, jak i dodatki powinny przyciągać wzrok, wyróżniać z tłumu, być w żywych kolorach. co szczególnie sprawdza się jesienią i zimą, kiedy dominują stonowane, smutne barwy.

Ubrania skierowane do dziewczyn uprawiających sporty ekstremalne powinny być luźne i wygodne. Wybierając odzież np. na stok, dziewczyny chciałyby się wyróżniać. W związku z tym projektujemy tak, żeby rzeczy były komfortowe i zgodne z trendami. W takich ubraniach można pokazać się nie tylko w górach – można w nich normalnie wyjść na ulicę i wygląda się dalej bardzo fajnie – zaznacza Anita Nawarkiewicz.

Rozwój sportów ekstremalnych i idące za nim zainteresowanie również ze strony młodych kobiet stworzyły duże zapotrzebowanie na profesjonalną odzież. Przy tym projektanci dbają o to, aby była ona nie tylko zaawansowana technologicznie, lecz także interesująca dla tej grupy klientek, jeśli chodzi o modny design.

Sporty ekstremalne, jak snowboard czy surfing, coraz częściej są uprawiane przez młode dziewczyny i kobiety, które wyjeżdżają np. na obozy surfingowe. Dlatego też jest coraz większe zapotrzebowanie na ubrania sportowe. Naszymi klientkami są dziewczyny uprawiające wszystkie sporty jakiekolwiek związane z deską – dodaje projektantka.

Sektor odzieży sportowej jest jednym z najbardziej cennych w branży modowej. Według corocznego raportu BrandZ Top 100, realizowanego przez firmę Millward Brown, w 2014 roku znów właśnie marki sportowe odnotowują największe zyski ze sprzedaży. Jest to związane z obserwowaną od kilku lat tendencją do aktywnego spędzania wolnego czasu i zdrowego trybu życia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.