Mówi: | Danuta Cymerman |
Funkcja: | właścicielka salonu sukien ślubnych |
Koronki, odkryte ramiona lub nogi, czerń w połączeniu z bielą – to najważniejsze trendy w modzie ślubnej na 2016 rok
Panna młoda w tym roku nie powinna się bać eksponowania ciała. Najmodniejsze suknie ślubne będą mieć długość midi lub mini oraz głębokie dekolty. Na czasie będą także odkryte plecy. Projektanci proponują także odważne połączenie kolorystyczne, czyli biel z czernią, choćby w postaci dodatków.
Moda ślubna zmienia się tak samo jak codzienna i podlega sezonowym trendom. Wiosną i latem 2016 roku projektanci namawiać będą przyszłe panny młode do odsłaniania ciała. Najmodniejsza długość to mini, czyli przed kolano, oraz midi – do połowy łydki. Niezadowolone z wyglądu swoich nóg kobiety mogą natomiast wybrać kreacje odsłaniające plecy lub dekolt. Najmodniejsze będą suknie z hiszpańskim dekoltem typu carmen, dekoltem asymetrycznym oraz na cienkich ramiączkach.
– W tym sezonie będą królowały koronki, ale również takie zwiewne suknie. Bardzo modne i chętnie wybierane są suknie krótko-długie, jak również bardzo ciężkie, szyte z mikado, bardzo dostojne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Danuta Cymerman, właścicielka salonu sukien ślubnych.
Na wiosnę i lato 2016 roku projektanci proponują także klasyczne połączenie bieli i czerni, wciąż rzadko występujące w modzie ślubnej. Na wybiegach królowały czarno-białe kreacje, mniej odważne panie mogą jednak zdecydować się wyłącznie na czarne dodatki, np. pasek, ramiączka sukni lub kwiatowe zdobienia przy dekolcie. Wciąż modne będą także suknie w odcieniach innych niż klasyczna biel, m.in. écru i kość słoniowa. Zdaniem ekspertów Polki dopiero przekonują się do kolorów w modzie ślubnej.
– Zauważyłam taką prawidłowość, że w małych miasteczkach jest głównie biel. W większych aglomeracjach dominuje zaś kolor écru. Teraz bardzo modna jest koronka écru na beżowym podkładzie. W tym roku bardzo modne są także różowe suknie albo takie wchodzące w złoto – mówi Danuta Cymerman.
Polki są także tradycjonalistkami w zakresie kroju sukni. Najchętniej wybierają klasyczny fason księżniczki, z dopasowaną, często gorsetową górą, i rozkloszowanym, uszytym z kilku warstw materiału dołem. Coraz bardziej popularne są jednak kreacje podkreślające zmysłowość przyszłej panny młodej, zwłaszcza suknie z bardzo głębokimi dekoltami i mocno odsłoniętymi plecami.
– Dziewczyny bardzo to lubią i chętnie przymierzają, ale najczęściej wybierają klasyczną rybkę albo suknię w literkę A. Księżniczki chyba będą cały czas modne, bo już 20 lat prowadzę biznes ślubny, bawię się w to i zawsze księżniczki były i chyba będą – mówi Danuta Cymerman.
Na nadchodzący sezon projektanci mają też propozycję dla pań, które nie lubią sukni. Niezwykle modne będą bowiem ślubne garnitury dla kobiet, w kolorze białym, srebrnym lub écru. Taka kreacja będzie idealna na ślub cywilny, sprawdzi się jednak także podczas ceremonii kościelnej.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.