Newsy

Marka Tallinder debiutuje na polskim rynku. W pierwszej kolekcji dominują pastele i klasyczne połączenie czerni i bieli

2016-01-14  |  06:45

Nowa marka przeznaczona jest dla dojrzałych osób, ceniących niewymuszoną, miejską elegancję. W jej pierwszej kolekcji znaleźć można zarówno linię damską, jak i męską. Paniom na nadchodzącą wiosnę marka proponuje delikatne pastele i klasyczne, monochromatyczne połączenie czerni i bieli.

Tallinder to pierwsza marka premium odzieżowej grupy LPP, właściciela sklepów Reserved, Mohito i House. Jej propozycje skierowane są do klientów powyżej 30. roku życia, lubiących ubrania ponadczasowe i eleganckie oraz ceniących jakość wykonania.

W pierwszej kolekcji znalazły się dwie linie: damska i męska. Linia dla panów utrzymana została w stylu ponadczasowej elegancji, linia dla pań natomiast jest mocniej zakorzeniona w obowiązujących trendach, choć również nawiązuje do klasycznej, niewymuszonej elegancji. Linia dla kobiet ma dwie odsłony. Pierwsza z nich inspirowana jest latami 90. i miejskim lookiem Nowego Jorku. Projektanci czerpali pomysły m.in. z fotografii Petera Lindbergha, uważanego za jednego z mistrzów fotografii mody.

– Stąd też wynika kolorystyka tej kolekcji, czyli biało-czarna w połączeniu z monochromatycznymi szarościami. I tam kobieta znajdzie trochę luzu, takich bardziej fluidowych form, które może połączyć np. ze skórzanymi spodniami albo woskowanymi dżinsami, trochę bardziej na luzie – mówi Alicja Kaiser, projektantka.

W kolekcji tej dominują materiały, które pozwalają czuć się swobodnie na co dzień, m.in. bawełna, jedwab i skóra. Druga część damskiej linii marki Tallinder ma zdecydowanie bardziej zmysłowy charakter. Utrzymana jest w delikatnych pastelach, głównie błękicie i różu, które uznane zostały za kolory 2016 roku. Projektanci zastosowali zasadę kontrastu delikatną kolorystykę przełamali konstrukcyjnymi fasonami. W kolekcji tej można znaleźć m.in. sukienki, żakiety, i spodnie.

Są to sukienki naprawdę świetne skrojone tak jak np. ten model tutaj. I to jest właśnie taki lekki kontrast. Kobieta może czuć się softowo, może się czuć zmysłowo, ale jest ubrana w taką bardziej architektoniczną formę – mówi Alicja Kaiser.

Obie części kolekcji można ze sobą dowolnie zestawiać, poszczególne jej elementy idealnie się bowiem uzupełniają. Pozwala to na swobodne wyrażanie własnej osobowości oraz indywidualnego stylu. Istotnym elementem debiutanckiej kolekcji marki Tallinder są także buty i akcesoria. Wśród nich można znaleźć m.in. poszetki, krawaty i muchy dla panów oraz szale i torebki dla pań. Wszystkie dodatki utrzymane są w kolorystyce obu części kolekcji, a wykonane zostały z najwyższej jakości materiałów.

Buty uzupełniają cały wizerunek, są zarówno takie bardziej wysublimowane, miękkie, codzienne. Ale są również świetne buty z pazurem – mówi Alicja Kaiser.

Obie linie, damska i męska, zostały zaprezentowane 12 stycznia w Warszawie, kupić je będzie można od lutego. W miesiącu tym zostanie otwarty pierwszy salon marki Tallinder w Gdańsku. W marcu i kwietniu otwarte zostaną kolejne salony, m.in. w Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach. Wszystkie zlokalizowane będą w dużych centrach handlowych. Cały asortyment marki dostępny będzie także w internetowym sklepie tallinder.com.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.