Mówi: | Izabela Sakutova |
Funkcja: | ekspert So Chic, dystrybutor marek Panache i Cleo |
Polki często niewłaściwie dobierają kostium kąpielowy, bo kupują bez przymierzania
– Najczęstszym błędem są tzw. wiotkie trójkąty w przypadku, czyli trójkątne miseczki, które nie mają wbudowanej żadnej konstrukcji wewnętrznie. One są na sznureczku, który się wiąże w obwodzie i na szyi. Miękkie miseczki, bez żadnego usztywnienia, bez fiszbiny nie dają nam odpowiedniego ukształtowania biustu i odpowiedniego podtrzymania – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Izabela Sakutova, ekspert So Chic, dystrybutor marek Panache i Cleo.
Chociaż stroje kąpielowe z fiszbinami i usztywnionymi miseczkami są nieco droższe, to styliści podkreślają, że warto w nie zainwestować. Przede wszystkim polecane są paniom, które mają mały biust. Starannie powinny również dobierać kostiumy kobiety o obfitych kształtach.
– Na plaży spotykamy się też z rozjechanymi owalami. Szczególnie u pań z obfitszym biustem, które kupują źle dobrane biustonosz, w których biust rozjeżdża im biust na boki lub wylewa, bo miseczka nie ma odpowiedniej pojemności. Dodatkowo obwód podnosi się ku szyi – tłumaczy Izabela Sakutova.
Złym rozwiązaniem są także stroje kąpielowe, które zamiast typowego biustonosza mają elastyczną opaskę. Ona sprawia, że biust jest spłaszczony i bezkształtny. Nawet najzgrabniejszą sylwetkę może też zniekształcić źle dobrany kostium jednoczęściowy.
– Kiedy kobiety decydują się na wybór stroju bez wewnętrznej konstrukcji, my nazywamy to postawnym kwadratem. Bo elastyczny materiał spłaszcza biust. Naciągając go ku dołowi, kobieta traci też talię, a to powoduje, że wygląda po prostu bardzo kwadratowo. Warto zwrócić uwagę na jednoczęściowe stroje kąpielowe, które mają wbudowaną wewnętrzną konstrukcję – wyjaśnia Izabela Sakutova.
Ważny jest także dobór odpowiedniego fasonu dolnej części stroju kąpielowego, w zależności od tego, czy chce się zatuszować szerokie biodra i dużą pupę, czy uwydatnić kształty.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.