Newsy

Anna Cieślak: Nie jestem wybitnym kierowcą. W samochodach cenię komfort jazdy, także w dalekich trasach

2017-07-26  |  06:20
Mówi:Anna Cieślak, aktorka, ambasadorka marki Mitsubishi Motors w Polsce

Kinga Lisowska, manager ds. public relations, Mitsubishi Motors w Polsce

  • MP4
  • Bezpieczeństwo i komfort jazdy – tego w samochodach szuka gwiazda serialu „Na Wspólnej”. Jak podkreśla, kryteria te spełniają samochody marki Mitsubishi, także najnowszy model SUV-a Eclipse Cross. W autach japońskiej marki, której jest ambasadorką, aktorka ceni również minimalistyczną linię nadwozia oraz wygodne wnętrza.

    Anna Cieślak zawodowo związana jest z kilkoma polskimi teatrami, dlatego dużo czasu spędza za kierownicą, przemieszczając się między miastami. W samochodach ceni przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort i przyjemność jazdy. Nie uważa się za wybitnego kierowcę, twierdzi, że jej podstawową wadą jest zbytnia uprzejmość w stosunku do innych kierowców. Jeździ ostrożnie, a w polskich kierowcach nie lubi presji, jaką często usiłują wywrzeć na innych uczestnikach ruchu drogowego.

    – Nie jestem specjalistką w jeżdżeniu off-road, aczkolwiek uczę się tego dzięki Mitsubishi, bo jeździmy na trasy off-road. Muszę przyznać, że z każdym miesiącem uczę się czegoś nowego – mówi Anna Cieślak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Aktorka, jako ambasadorka marki, od dwóch lat jeździ samochodem Mitsubishi, obecnie testuje model ASX z 2017 roku. W autach tego japońskiego producenta gwiazda ceni przede wszystkim przyjemność i łatwość użytkowania, choć jest zwolenniczką technologii ułatwiających prowadzenie samochodu, nie przepada za nadmiarem elektroniki. W autach Mitsubishi nie ma natomiast żadnych zbędnych elementów.

    – Podoba mi się prosta, surowa konstrukcja, a jednocześnie wygodne, bardzo przyjemne fotele i wysoka widoczność, która daje mi wysoki komfort jazdy, czuję się bezpiecznie. Jadąc tym autem, widzę, jak traktują mnie inni kierowcy, nie ma podjeżdżania pod sam zderzak. Myślę, że to coś znaczy – mówi Anna Cieślak.

    Gwiazda była gościem polskiego przedpremierowego pokazu najnowszego Mitsubishi Eclipse Cross, mającego stanowić nowe otwarcie marki w stulecie jej istnienia na japońskim rynku. W modelu tym, będącym dopełnieniem dwóch wcześniejszych SUV-ów Mitsubishi, czyli Outlandera i ASX, zastosowano zupełnie nowy silnik benzynowy oraz zmodernizowany silnik wysokoprężny, mechaniczno-elektroniczny układ przeniesienia napędu i stabilizacji toru jazdy, a także najnowocześniejsze technologie gwarantujące maksimum bezpieczeństwa, m.in. system monitorujący martwe pola w lusterku. Auto wyróżnia się ponadto dynamicznym wyglądem.

    – Sylwetka tego pojazdu urzeka wrażeniem ruchu, z profilu ten samochód przypomina sportowca, który startuje. Jest dużo grania kontrastami, są ostre i miękkie linie, kilka elementów, które rzucają się w oczy i wyróżniają tę sylwetkę: duży rozstaw osi, długa maska i opadający dach – mówi Kinga Lisowska, PR Manager w firmie MMC Car Poland.

    Nowa sylwetka typu SUV Coupé poprawia aerodynamikę pojazdu, a jednocześnie zapewnia większą przestrzeń wewnątrz auta. Mitsubishi Eclipse Cross prezentowany był na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie, produkcja ruszy jednak dopiero w październiku. W Polsce pierwsze modele pojawią się w grudniu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

    Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

    Problemy społeczne

    Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

    Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

    Prawo

    Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

    Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.