Newsy

Donatan o Maryli Rodowicz: Zaskoczyła mnie. Bardzo dba o szczegóły

2015-06-10  |  06:55

Donatan, który stworzył klip do nowej piosenki Maryli Rodowicz zatytułowany „Pełnia”, zdradził, że wokalistka podczas pracy bardzo dbała o szczegóły, podobnie jak on, stąd sukces teledysku, który na YouTube obejrzało już prawie 2,4 mln widzów. Producent był także zdziwiony, że wokalistka osobiście pilnuje wszystkich spraw związanych z jej występami. Radziła mu robić podobnie.

Podczas pracy byłem tak samo upierdliwym chamem, jakim jestem na co dzień. Maryla mnie zaskoczyła, bo również jest upierdliwa. Jest osobą bardzo dbającą o szczegóły. W związku z tym na planie teledysku światełko, które było skierowane na nią, musiało być odpowiednio dostrojone. Różne ujęcia z nią musiały być odpowiednio przeprowadzone, co mnie osobiście bardzo odpowiada, bo szanuję artystów, którzy mają pomysł na siebie i wiedzą, w jaki sposób chcą wyglądać, czy to w nagraniach muzycznych, czy to w teledyskach – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Donatan.

Muzyk uważa, że właśnie tak dobra współpraca była kluczem do sukcesu teledysku „Pełnia”. Ma też świadomość, że praca z gwiazdą tak wielkiego formatu jest dla niego wielkim wyróżnieniem i pewnego rodzaju promocją.

W mojej ocenie Maryla jest barwną ikoną naszej sceny. Jej 700 lat bytności na scenie determinuje ją do tytułu osoby, z którą chciałem zrobić utwór. Słuchali jej moi rodzice, rodzice moich rodziców i dziadkowie moich dziadków, w związku z czym dla mnie to zaszczyt pracować z nią. Utwór „Pełnia” ukazuje Marylę w zupełnie innym obliczu, na nowoczesnym bicie, gdzie ona odnajduje się jak ryba w wodzie. Pokazuje też, że ja, młody, skromny producent jestem w stanie coś wyprodukować dla takiej wielkoformatowej gwiazdy – opowiada Donatan.

Producent podczas współpracy z Marylą wyniósł też przekonanie, że dobrze robi, osobiście zajmując się swoja karierą i rzeczami z nią związanymi, bo jak się okazało, gwiazda też tak robi.

Kiedyś uważałem, że w otoczeniu osoby, która odnosi duży sukces, pojawiają się menadżerowie, osoby, które coś za nią robią, zostawiając tej osobie tylko wąski wycinek pracy. Jest to nieprawdą. Idąc za namową Maryli, dalej zajmuję się więc wszystkim, od scenariuszy, przez muzykę, realizację, aż po promocję i dystrybucję. Jeżeli sam artysta, twórca, nie będzie pilnował dookoła siebie wszystkich tych rzeczy, to nikt za niego tego nie zrobi. Praca menadżera czy każda inna jedynie, co może zrobić, to spieprzyć coś  – mówi Donatan.

Raper zdobył popularność, śpiewając z Cleo utwór „My Słowianie”. Para reprezentowała Polskę na ubiegłorocznym konkursie Eurowizji. Piosenka uplasowała się na 14. miejscu. Donatan ma za sobą także współpracę m.in. z Kamilem Bednarkiem i zespołem Enej. Ma nadzieję, że będzie jeszcze pracował z wieloma artystami, w tym z Cleo.

Jest wiele osób, z którymi chciałbym coś nagrać, bo tak naprawdę z wieloma osobami ze świata muzycznego czujemy chemię przy współpracy, a jeśli nawet nie przy współpracy, to personalną, co jest bardzo fajnym podłożem do tworzenia czegoś muzycznego. Z przyjemnością mógłbym nawet zrobić numer ze śpiewakiem operowym. Jestem otwarty, bo każda taka współpraca uczy mnie bardzo wiele jako młodego producenta. Każde takie spotkanie, każda sesja w studiu, to dla mnie bardzo duże doświadczenie – podkreśla Donatan.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.