Wszystkie newsy
2017-01-19 | 06:35
Sport
Aktywność fizyczna jednym z gorących internetowych tematów stycznia. Kluby fitness powinny postawić na promocję w social mediach
Na początku roku liczba osób odwiedzających kluby fitness drastycznie się zwiększa. To efekt ambitnych postanowień noworocznych. Ten trend widać także w mediach społecznościowych. Od września do początku stycznia na ten temat pojawiło się 11 tys. publikacji, które wywołały 600 tys. interakcji – wynika z badania IMM. Internauci dyskutują m.in. o cenach karnetów, długości trwania umowy i jakości sprzętu. Zainteresowanie użytkowników social mediów powinno skłonić branżę fitness do większej aktywności w serwisach.
2016-12-23 | 06:35
Handel
Przed świętami sprzedaż e-booków rośnie nawet o 125 proc. Zakup cyfrowych treści jest wygodny i tańszy
E-booki i audiobooki są średnio o 20–30 proc. tańsze niż książki w formie drukowanej. Na dodatek można je zamówić w ostatniej chwili, tuż przed pierwszą gwiazdką i podarować w formie eleganckiego vouchera. Oferta wydawnicza jest tak samo szeroka, jak ta w tradycyjnych księgarniach, a cyfrowa literatura jest również wygodna. Wszystko to powoduje, że e-booki i audiobooki biją przed świętami rekordy popularności i są coraz częściej wybieranym prezentem pod choinkę.
2016-12-22 | 06:40
Konsument
Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe i nowe technologie
W sezonie świątecznym rośnie gotowość społeczeństwa do bezinteresownej pomocy potrzebującym. Ulubioną formą działalności dobroczynnej Polaków jest wrzucanie pieniędzy do puszek, przekazanie 1 proc. podatku na szczytny cel albo wysłanie charytatywnego SMS-a. Rośnie też wsparcie dla głośnych, ogólnopolskich akcji takich jak WOŚP czy Szlachetna Paczka, które rok do roku biją kolejne rekordy. Dla organizacji dobroczynnych coraz większe znaczenie mają nowe technologie, wsparcie mediów społecznościowych i różnorodność kanałów, dzięki którym mogą dotrzeć do potencjalnych darczyńców.
2016-12-22 | 06:35
Media i PR
Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie. W sieci czeka na nie sporo zagrożeń
Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do internetu. Większość regularnie korzysta z mediów społecznościowych i aplikacji. Tymczasem każde, nawet pozornie niewinne zachowanie, jak zdjęcie opublikowane na Instagramie czy film wrzucony na YouTube, może nieść ze sobą poważne konsekwencje. Grupa On Board Think Kong w przygotowanym przez siebie poradniku „Dzieci na fejsie” wskazuje, jakie zagrożenia czyhają na dzieci w sieci.
2016-12-21 | 06:35
Handel
Przed świętami rośnie sprzedaż żywności w sieci. Po tradycyjne produkty sięgają Polacy mieszkający za granicą
W listopadzie i grudniu wartość obrotów w sklepach internetowych rośnie o jedną trzecią. Ale w okresie świątecznym Polacy kupują w sieci już nie tylko prezenty, lecz także żywność. Coraz więcej tego rodzaju zamówień pochodzi od osób przebywających czasowo lub na stałe za granicą. Do koszyka najczęściej trafiają tradycyjne produkty kojarzone ze świętami. Często klienci z Polski zamawiają takie paczki dla swoich rodzin mieszkających za granicą.
2016-12-20 | 06:35
Konsument
W Polsce prawie 7 mln osób gra w gry na smartfonach i tabletach. Globalny rynek jest szacowany na 36,5 mld dol.
Już 1,9 mld użytkowników smartfonów gra w gry mobilne. W Polsce to blisko 7 mln osób. Rynek rośnie w siłę, dobre perspektywy czekają przede wszystkim gry w systemie free-to-play, które odpowiadają nawet za 90 proc. przychodów z gier mobilnych. Przyszłością są okulary 3D i gry casualowe, które nie wymagają od użytkowników poświęcenia czasu – ocenia Grzegorz Zwoliński, prezes i założyciel T-Bull.
2016-12-16 | 06:40
Telekomunikacja
Orange wprowadza programowanie do szkół. 800 uczniów z całej Polski uczy się kodowania i robotyki
Eksperci podkreślają, że edukacja cyfrowa może być prowadzona już od najmłodszych lat. Dlatego Fundacja Orange wprowadza do szkół program SuperKoderzy, w którym 800 uczniów z całej Polski uczy się podstaw programowania i robotyki. Z badań Fundacji Orange wynika, że dwie trzecie uczniów podstawówki ma już własnego smartfona z dostępem do internetu, a niemal 100 proc. nastolatków to użytkownicy internetu.
2016-12-13 | 05:55
Nowe technologie
Dzięki specjalnej aplikacji można przetestować różne kolory ścian i wybrać odpowiednią farbę do wnętrza
Dobór odpowiedniego koloru farby do ścian już nie musi spędzać snu z powiek tym, którzy przystępują do remontu mieszkania. Zamiast wytężać wyobraźnię czy zlecać wykonanie wizualizacji architektowi, teraz można skorzystać ze specjalnej aplikacji, dzięki której w czasie rzeczywistym można zobaczyć, jak prezentuje się dany odcień farby w konkretnym pomieszczeniu. Umożliwia ona również łączenie kolorów, dobór odcieni ze zdjęć lub otaczających inspiracji, zapisywanie swoich metamorfoz i dzielenie się nimi na portalach społecznościowych.
2016-12-07 | 06:44
Telekomunikacja
Szpitale i przychodnie inwestują w telemedycynę. Ma to skrócić kolejki do lekarzy i zmniejszyć koszty opieki zdrowotnej
Telemedycyna ma szanse zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej, przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby i poprawić jakość monitorowania leczenia – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński z Medicover w Polsce. Telemedycyna może też zwiększyć dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej i w efekcie skrócić kolejki. Czaty z lekarzami, wideokonferencje czy telefoniczne porady medyczne pozwolą skonsultować część problemów zdrowotnych bez konieczności wizyty.
2016-11-14 | 06:35
Handel
Coraz więcej Polaków kupuje prezenty świąteczne przez internet. Przed zakupem warto sprawdzić wiarygodność e-sklepu
Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na zakup bożonarodzeniowych prezentów w sieci. W przedświątecznej gorączce łatwiej trafić na fałszywe promocje. Dlatego eksperci radzą, by zachować czujność. Warto przed zakupem sprawdzić opinie innych internautów o danym sklepie i zapoznać się z jego regulaminem. Zaniepokoić powinny nas brak pełnych danych kontaktowych i brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
2016-11-10 | 06:30
Transport
Aplikacje mobilne w komunikacji miejskiej coraz popularniejsze. Pasażerowie wyszukują w ten sposób połączenia, kupują bilety, zamawiają taksówki
Polacy narzekają na korki w mieście, ale i tak często wybierają samochód, mimo że jego miesięczne utrzymanie czterokrotnie przewyższa cenę biletów komunikacyjnych. Jednak nie tylko publiczne środki transportu mogą usprawnić poruszanie się w miejskiej dżungli, lecz także korzystanie z inteligentnych aplikacji. Można dzięki nim wyszukać najlepsze połączenie, zamówić transport i za niego zapłacić. Najpopularniejsze wśród Polaków są aplikacje pozwalające na wyszukiwanie połączeń komunikacji miejskiej, korzysta z nich ponad 60 proc. – wynika z badania mytaxi.
2016-11-03 | 06:30
Sport
E-sport przyciąga coraz więcej graczy i widzów. Rośnie też zainteresowanie branżą przedstawicieli sportowego biznesu
Mistrzostwa w grach komputerowych ogląda blisko 256 mln osób na całym świecie. Rynek wart jest obecnie 0,5 mld dol., a w 2019 roku ma sięgnąć 1,1 mld dol. – wynika z szacunków Newzoo. Rosnąca popularność e-sportu sprawia, że interesują się nim przedstawiciele biznesu sportowego. To niezagospodarowana przestrzeń, w której można kreować przyszłość i brać w niej czynny udział – ocenia Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games.
2016-10-28 | 06:55
Nowe technologie
Polscy naukowcy stworzyli innowacyjne urządzenie do badania piersi w warunkach domowych. Unikalny na skalę światową wynalazek właśnie trafił do sprzedaży
Pierwsze na świecie urządzenie do przesiewowego badania piersi w warunkach domowych stworzyli polscy naukowcy z biotechnologicznej spółki Braster. Chroniony patentami wynalazek trafił właśnie do powszechnej sprzedaży na polskim rynku. Głównym kanałem dystrybucji będzie strona internetowa producenta oraz sieć aptek. Firma Braster szacuje, że w ciągu roku sprzeda nawet 10 tys. sztuk urządzenia do samobadania piersi.
2016-10-20 | 06:35
Sport
E-sport w Polsce rośnie jak na drożdżach. Elektroniczne turnieje śledzą setki tysięcy polskich fanów
Branża e-sportu rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Przychody przekraczają 10 mln dol. i rosną o kilkanaście procent rocznie. Elektroniczne rozgrywki śledzi tysiące fanów, a ich liczba szybko się zwiększa. Skala zainteresowania przyciąga sponsorów, co powoduje, że pula nagród w turniejach jest coraz większa.
2016-10-19 | 06:55
Konsument
Ilość danych o użytkownikach internetu rośnie w tempie 40 proc. rocznie. Coraz więcej firm je zbiera i analizuje
Liczba danych udostępnianych w internecie rośnie w szybkim tempie. Coraz więcej firm zbiera informacje o użytkownikach. Choć z jednej strony boimy się „wielkiego brata”, to często chętnie korzystamy np. z bezpłatnych aplikacji, które żądają dostępu do naszych danych. Te stają się wówczas walutą. Gromadzone o konsumentach informacje pozwalają poprawić produkty i lepiej dopasować je do ich potrzeb.