Newsy

Najbardziej aktywni użytkownicy Twittera to dziennikarze i politycy

2014-07-23  |  06:00
Mówi:Piotr Baczyński
Funkcja:prezes
Firma:Immersion, firma tworząca aplikacje w wirtualnej rzeczywistości
  • MP4
  • Polscy przedsiębiorcy wciąż nie potrafią skutecznie korzystać z mediów społecznościowych. Zdaniem Piotra Baczyńskiego z firmy Immersion brak im wiedzy na temat ich działania oraz umiejętności szybkiego reagowania na sytuację na rynku. Z mediów społecznościowych, zwłaszcza z szybkiego komunikatora Twitter, znacznie sprawniej korzystają dziennikarze i politycy. 
     
    Twitter w Polsce jest mniej popularny niż za granicą, jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Głównie dlatego, że ta platforma początkowo miała służyć do komunikacji z celebrytami i wydaje mi się, że w Polsce było dużo mniej osób zainteresowanych tego typu działalnością. Natomiast mimo że użytkowników Twittera w Polsce jest ilościowo mało, to są to bardzo wpływowe osoby – wyjaśnia Piotr Baczyński, prezes firmy Immersion, tworzącej aplikacje w wirtualnej rzeczywistości, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
     
    Z badań przeprowadzonych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że polski użytkownik Twittera ma średnio 34 lata i wyższe wykształcenie. Najbardziej aktywni użytkownicy tego serwisu to dziennikarze i politycy.

    Twitter tak naprawdę jest areną wymiany informacji pomiędzy przedstawicielami różnych opcji politycznych zarówno ze strony prasy, telewizji, jak i przede wszystkim samych zainteresowanych polityków. Twitter to jest broń masowego rażenia, ponieważ nie jest istotne, jak wiele osób zobaczy tweeta, wystarczy, że zobaczy go jeden dziennikarz, który następnie sprawi, że zobaczy go pół Polski – tłumaczy Piotr Baczyński.

    Ekspert podkreśla, że dla polityków Twitter może być platformą służącą do budowania pozytywnego wizerunku. Dzięki kompetentnym, ciekawym wpisom polityk może się pokazać z jednej strony jako fachowiec w swojej dziedzinie, a z drugiej jako interesujący człowiek, którego potencjalny wyborca może po prostu polubić.
     
    Możliwości Twittera w zakresie budowania wizerunku i rozpoznawalności marki oraz polepszenia komunikacji między firmą a klientami nie wykorzystują natomiast polscy przedsiębiorcy.

    Dużo bardziej profesjonalnie do tego medium podchodzą zagraniczni użytkownicy Twittera, mają także prężne agencje, które ich obsługują. Użytkownicy Twittera, zwłaszcza ze Stanów Zjednoczonych, są w stanie stworzyć własny hashtag, własny trend, do którego następnie dołączają się setki tysięcy użytkowników. Są stale na czasie, znają bieżące trendy, znają popularne memy – podkreśla Piotr Baczyński. 

    Twitter to serwis społecznościowy, który pozwala w szybki sposób publikować informacje. Od innych platform tego typu odróżnia go ograniczenie długości wiadomości – nie mogą one przekraczać 140 znaków. Na świecie Twitter ma ponad 200 milionów użytkowników, a najchętniej obserwowane konta w tym serwisie posiadają Katy Perry, Justin Bieber i Barack Obama. W Polsce Twitter wciąż jest znacznie mniej popularny niż w Stanach Zjednoczonych czy Europie Zachodniej, choć liczba jego użytkowników rośnie. W 2013 roku serwis ten odwiedziło 2,5 miliona osób, ale stałą aktywność przejawia niecałe sto tysięcy użytkowników. 
     
    Według danych europejskiego biura statystycznego Eurostat w 2013 roku z Twittera lub innych tego typu serwisów skorzystało zaledwie 3 proc. polskich firm. Dla porównania w Holandii z tej formy komunikowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami korzystało 27 proc. firm. Polscy przedsiębiorcy korzystają niemal wyłącznie z takich mediów, jak Facebook czy YouTube. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.