Mówi: | Piotr Ceranowicz |
Funkcja: | ekspert kulinarny marki Lubella |
Polacy wracają do tradycji. Na stołach znów goszczą kasze i przetwory domowe
W trendach kulinarnych na rozpoczynający się rok widać tendencję do zdrowych potraw, ekologicznie wybieranych produktów oraz powrót do domowych przetworów, które są o wiele zdrowsze niż te dostępne w marketach. Modę na gotowanie w domu widać po dużej liczbie powstających blogów kulinarnych, które zachęcają do samodzielnego gotowania oraz podają proste sposoby na przyrządzenie często wymyślnych potraw. Na stołach dominować będą kasze, domowe przetwory i marynaty oraz makarony pełnoziarniste i sezonowe warzywa.
– Częściej niż dotychczas pojawiać się będzie kasza jęczmienna i gryczana, a także quinoa, czyli komosa ryżowa, która uważana jest za bardzo wartościowe zboże ze względu na wysoką ilość białka. Drugim produktem, który się pojawi, będzie bulgur. Istnieje on już w wydaniu restauracyjnym, a teraz będzie bardziej powszechny z racji dostępności produktu w sklepach – opowiada o trendach kulinarnych na 2014 rok Piotr Ceranowicz, ekspert kulinarny marki Lubella.
W kuchni modna będzie ekologia. Polacy coraz chętniej wybierają ekologiczne jajka, mięso pochodzące od ptactwa wolnowybiegowego, żywność wolną od GMO, w tym sezonowe owoce i warzywa od sprawdzonych dostawców.
– Będziemy wracać do zapomnianych warzyw. Widzimy w tych produktach dużo smaku. Będzie to na przykład pasternak, który już pojawia się w restauracjach. Pojawi się brukiew czy jarmuż. Będziemy także wracać do tradycyjnych technik gotowania czy przetwórstwa spożywczego. Wrócimy do kiszenia, nie mówimy tu tylko o kiszeniu kapusty i ogórków, ale także o kiszeniu grzybów, owoców, pomidorów. Te produkty zyskują na popularności – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Ceranowicz.
Na stołach gościć będzie także bulgur, czyli łamana pszenica, wstępnie obgotowana. W kulinarnych trendach na ten rok znajdą się także produkty regionalne. Polacy docenią smaki związane z różnymi regionami kraju i chętnie będą je eksponować w swoich daniach.
Czytaj także
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-10-11: David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-23: Edukację czekają znacznie głębsze zmiany niż te dotyczące prac domowych. W debacie potrzebny jest głos zarówno nauczycieli i rodziców, jak i ekspertów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-06: Prawie milion domowych zwierząt w Polsce jest bezdomnych. W wakacje więcej czworonogów trafia na ulice
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.