Mówi: | Sergiusz Osmański (wizażysta, dyrektor artystyczny Sephora) Lidia Kalita (projektantka) Karolina Malinowska (modelka) Ewa Gil (wizażystka gwiazd) |
Polscy makijażyści na światowym poziomie
W Warszawie odbył się finał 12. edycji konkursu Mistrz Makijażu Sephora 2015. Zmagania szóstki kandydatów oceniało jury, w skład którego wchodziła m.in. Lidia Kalita, Maja Sablewska, Karolina Malinowska i Kamila Szczawińska. Najlepszą makijażystką okazała się Zuzanna Poprzeczko.
Przeprowadzony po raz dwunasty konkurs Mistrz Makijażu Sephora jest sprawdzianem umiejętności makijażystów pracujących w perfumeriach Sephora. Do tegorocznej edycji zgłosiło się ponad sto osób z całej Polski. Pierwszy etap konkursu przeszło 29 wizażystów, którzy wzięli udział w cyklu szkoleń Sephora University, kończącym się obroną pracy dyplomowej. Do finału przeszło tylko sześcioro z nich – byli to autorzy najlepszych prac dyplomowych. 5 września w centrum handlowym Arkadia w Warszawie wzięli oni udział w konkursie finałowym.
– Ta edycja była o tyle interesująca, że po raz pierwszy rzuciliśmy naszych finalistów na głęboką wodę. Kolekcja Lidki Kality stanowiła inspirację. Finaliści, wykonując makijaż, musieli wzięcie pod uwagę proporcje twarzy modelek oraz stroje, które prezentowały – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, wizażysta, dyrektor artystyczny Sephora.
Sześcioro finalistów miało godzinę na stworzenie makijażu, który zapewni im tytuł Mistrza Makijażu Sephora 2015. Tematem przewodnim były lata 80. i kolekcja Lidii Kality na jesień i zimę 2015/2016. Kolekcja, inspirowana filmem „Flashdance” z 1983 roku, to połączenie ciężkich ubrań roboczych z lekkimi i zwiewnymi strojami przypominającymi spódnice balerin. Znalazły się w niej zarówno obszerne płaszcze oraz oversize'owe kombinezony, jak i koszule oraz tiulowe spódnice. Lidia Kalita podkreśla, że jest to kolekcja oparta na mocnych kontrastach.
– Moja podpowiedź dla dziewczyn była taka, żeby kierowały się zasadą kontrastu i troszkę stylistyką lat 80., ale żeby bardzo uważały, bo ta stylistyka była bardzo trudna i czasami ocierała się o granice kiczu, dlatego trzeba było bardzo uważać, żeby z tych lat 80. wyciągnąć to, co najlepsze. Myślę, że wszystkie dziewczyny poradziły sobie z tym zadaniem, co ciekawe, każda inaczej – mówi Lidia Kalita.
Zmagania szóstki finalistek oceniało jury złożone m.in. z ekspertów marek kosmetycznych, takich jak Dior, Estée Lauder, Benefit i Smashbox, oraz projektantki Lidii Kality, modelki Kamili Szczawińskiej, wizażysty Sergiusza Osmańskiego, stylistki Mai Sablewskiej, makijażystki Ewy Gil oraz modelki Karoliny Malinowskiej. Zdaniem Ewy Gil poziom każdej kolejnej edycji konkursu jest coraz wyższy.
– Dziewczyny się szkolą u nas, świetnie chłoną tę wiedzę i później widać tego efekty. Nie są już takie niepewne swojej pracy, niepewne swojej ręki. Dużo lepiej im to przychodzi, łatwiej. Wymyślają nowe rzeczy, mają nowe pomysły. Bardzo mi się to podoba – mówi Ewa Gil.
Karolina Malinowska uważa, że tegoroczna edycja konkursu Mistrz Makijażu Sephora 2015 była wyjątkowo trudna. Jej zdaniem makijażystkom łatwiej byłoby się odnaleźć, gdyby zadany im został bardzo konkretny temat.
– Tutaj był trochę freestyle, bo oni mogli sobie sami wymyślić, co chcą wykreować do ubrań, które miały być inspiracją. A jak jest freestyle, to zawsze jest trudniej – mówi Karolina Malinowska.
Jury najwyżej oceniło makijaż wykonany przez Zuzannę Poprzeczko, makijażystkę z perfumerii Sephora na warszawskim Targówku. Laureatka nie ukrywa, że bardzo zależało jej na zwycięstwie, zwłaszcza że był to jej drugi udział w konkursie Mistrz Makijażu Sephora. Za najcenniejszy uważa udział w Sephora University.
– Jest to niesamowita liczba projektów, szkoleń, które dają super możliwość rozwoju dla każdego makijażysty. Wiele nowych inspiracji i doświadczeń, a przede wszystkim ciągłe uczenie się i trenowanie, bo to najbardziej nas buduje jako artystów, czyli nowa wiedza, nowe doznania i możliwość ciągłego rozwoju – mówi Zuzanna Poprzeczko.
W nagrodę za zwycięstwo w konkursie Zuzanna Poprzeczko otrzymała m.in. wyjazd do Paryża, gdzie będzie mgła doskonalić swoje umiejętności pod okiem najlepszych makijażystów.
Czytaj także
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-04-28: Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2025-01-07: Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2023-12-18: Polska chemia na światowym poziomie. Kreowane przez nią innowacje są niezbędne dla przemysłu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.