Newsy

Rafał Brzozowski i Natalia Lesz walczą z paleniem papierosów

2013-10-16  |  06:00

Wokalista Rafał Brzozowski jest zdecydowanym przeciwnikiem palenia, dlatego zdecydował się zostać twarzą kampanii społecznej Palenie Jest Słabe. W spocie promującym kampanię udział wzięła także Natalia Lesz.

Pal sobie człowieku, jeżeli masz taką ochotę, bo nikt tego nie będzie zabraniać. My tylko mówimy o tym, że to nie jest fajne, jest po prostu szkodliwe dla twojego zdrowia, bo to jest uzależnienie od czegoś. Ja nie lubię być gościem uzależnionym od czegokolwiek – mówi Rafał Brzozowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem muzyka wielkie koncerny nie pozwolą, żeby całkowicie zabroniono palenia, bo będą to dla firm zbyt duże straty finansowe. Brzozowskiemu wystarczy jednak, żeby choć część osób zrezygnowała z nałogu.

Jeżeli nawet kilka osób pomału przestanie palić, to jest super. Ja widzę, co się dzieje u mnie w rodzinie. Moja mama paliła, walczyłem z tym wiele, wiele lat. W końcu zdrowie zaczęło doskwierać, przestała palić i już widzę tego pozytywne rezultaty. Wujek mój palił trzydzieści kilka lat, nałogowo, rzucił z dnia na dzień i widać, że totalnie odżył. Organizm potrafi sam przestawić do zdrowego trybu życia, tylko trzeba mu dać trochę czasu – uważa piosenkarz.

Kampanię społeczną Palenie Jest Słabe  zorganizowało Stowarzyszenie MANKO i Ministerstwo Zdrowia

Palenie tytoniu jest na świecie najczęstszą przyczyną chorób układu krążenia, układu oddechowego oraz powstawania nowotworów. Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że prawie miliard mężczyzn i 250 mln kobiet na świecie to nałogowi palacze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.