Wszystkie newsy

2018-09-20 | 06:10
Konsument
Domowe przetwory znowu modne. Zapasy na zimę zamierza zrobić prawie połowa Polaków Wszystkie newsy

Domowe przetwory znowu modne. Zapasy na zimę zamierza zrobić prawie połowa Polaków

W tym roku zapasy na zimę planuje zrobić 49 proc. Polaków – takie wnioski płyną z Barometru Providenta. Większość spędzi dodatkowy czas w kuchni, aby móc także zimą cieszyć się smakiem sezonowych owoców i warzyw. Równie ważną motywacją jest chęć kultywowania rodzinnej tradycji oraz zaoszczędzenia pieniędzy na zimowych zakupach. Wśród osób, które przygotowują słoiki, 63 proc. to mieszkańcy wsi i co trzeci mieszkaniec średniego lub dużego miasta. Coraz częściej samodzielne robienie konfitur i marynat deklarują także mężczyźni.
więcej
2018-08-29 | 06:15
Konsument
50 proc. polskich dzieci ma wady wzroku. Rodzice i nauczyciele często lekceważą ich pierwsze oznaki

50 proc. polskich dzieci ma wady wzroku. Rodzice i nauczyciele często lekceważą ich pierwsze oznaki

Nawet połowa polskich dzieci cierpi z powodu wad wzroku takich jak krótkowzroczność lub astygmatyzm. Nieskorygowane upośledzenie widzenia powoduje problemy w nauce, obniżenie sprawności fizycznej, a nawet spadek pewności siebie na skutek odrzucenia przez grupę rówieśników. Im szybciej wykryta zostanie wada wzroku, tym dziecko ma większe szanse na normalne funkcjonowanie. Większość rodziców nie zauważa jednak pierwszych symptomów lub nawet je bagatelizuje. Dlatego dużą rolę do odegrania mają tutaj nauczyciele, którzy mogą zauważyć niepokojące objawy podczas lekcji czy przerw i zwrócić na nie uwagę rodziców.
więcej
2018-08-24 | 06:15
Konsument
Równy podział obowiązków domowych to mit. Kobiety wciąż wykonują większość prac domowych

Równy podział obowiązków domowych to mit. Kobiety wciąż wykonują większość prac domowych

Zdecydowana większość obowiązków domowych w polskich rodzinach wciąż spoczywa na barkach kobiet. Panie zajmują się gotowaniem, praniem, sprzątaniem i załatwianiem spraw urzędowych, ich partnerzy natomiast – odwożeniem i odbieraniem dzieci ze szkoły i przedszkola, wyrzucaniem śmieci oraz zarabianiem pieniędzy – wynika z badania IRCenter dla Tchibo. Ulubioną formą relaksu w przerwie od pracy jest dla Polek aktywność w mediach społecznościowych oraz picie kawy. Polki piją nawet 3 kubki tego napoju dziennie, najczęściej wybierając kawę rozpuszczalną.
więcej
2018-08-23 | 06:15
Handel
Polacy wolą zakupy w towarzystwie. Tylko 20 proc. par wybiera się do sklepu oddzielnie

Polacy wolą zakupy w towarzystwie. Tylko 20 proc. par wybiera się do sklepu oddzielnie

Status związku wpływa na decyzje zakupowe i towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze. Samotni Polacy, zwłaszcza mężczyźni, chętnie korzystają z listy zakupów, co pozwala im kontrolować budżet i opierać się promocjom. Z kolei pary wolą kupować razem. Tylko jedna na cztery robi zakupy oddzielnie, twierdząc, że tak jest sprawniej lub wygodniej.
więcej
2018-08-23 | 06:10
Media
Młodzi ludzie często tworzą w sieci wizerunek niezgodny z rzeczywistością. Ślepe podążanie za lajkami staje się niebezpieczne

Młodzi ludzie często tworzą w sieci wizerunek niezgodny z rzeczywistością. Ślepe podążanie za lajkami staje się niebezpieczne

Młodzi ludzie przez stałą obecność na portalach społecznościowych często nie potrafią się odnaleźć w realnym świecie – podkreśla trener komunikacji Michał Zawadka. Z każdej strony zalewani są nowymi trendami, za którymi trudno im nadążyć. Kolejnych trosk i kompleksów dodaje presja, aby zadowolić oczekiwania opiekunów oraz zdobyć uznanie kolegów i koleżanek. W takim środowisku dużo trudniej poradzić im sobie ze swoimi wadami i zbudować wiarę w siebie, więc kreują swój wizerunek w sieci, który często jest inny od rzeczywistego. Ślepo podążając za modą i kolejnymi lajkami, młodzi narażają się na ryzyko.
więcej
2018-08-22 | 05:55
Moda
W tym roku ślubny styl boho powoli ustępuje miejsca królewskiemu stylowi glamour

W tym roku ślubny styl boho powoli ustępuje miejsca królewskiemu stylowi glamour

Motyw przewodni ślubu i wesela może być związany ze stylizacjami, wystrojem kościoła, dekoracją sali czy auta. Dostosowanie się do niego to wyzwanie dla niejednej pary, która planuje najpiękniejszy dzień swojego życia. W Polsce od niedawna bardziej świadomie wybiera się jakiś konkretny styl, choć nadal nie wszystkie pary się na niego decydują. Hitem ubiegłego roku niewątpliwie był styl rustykalny. Teraz natomiast ustępuje on nieco miejsca stylowi iście królewskiemu.
więcej
2018-08-21 | 06:30
Handel
Konsumenci oczekują już nie tylko dobrej jakości za odpowiednią cenę. Głównym motorem decyzji zakupowych staje się wygoda

Konsumenci oczekują już nie tylko dobrej jakości za odpowiednią cenę. Głównym motorem decyzji zakupowych staje się wygoda

Konsumenci są dziś bardziej zabiegani niż kiedykolwiek wcześniej, a z drugiej strony dzięki dostępowi do technologii coraz bardziej świadomi. Dlatego oczekują rozwiązań wygodnych, użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas, a przy tym zdrowych i ekologicznych. Te oczekiwania to wyzwanie dla branży FMCG i handlu detalicznego. Obok dobrej jakości za odpowiednią cenę, to właśnie wygoda staje się dziś głównym motorem decyzji zakupowych – wynika z globalnego raportu Nielsena „The Quest for Convenience”.
więcej
2018-08-17 | 06:15
Handel
Ponad połowa Polaków chce ograniczyć spożycie mięsa. Dotyczy to zwłaszcza mieszkańców dużych miast

Ponad połowa Polaków chce ograniczyć spożycie mięsa. Dotyczy to zwłaszcza mieszkańców dużych miast

Spożycie mięsa w Polsce niezmiennie od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. W 2017 roku przeciętny Polak zjadł blisko 80 kg, przede wszystkim wieprzowiny i drobiu. Rośnie jednak liczba osób, które szukają alternatywnych rozwiązań – ponad połowa Polaków zamierza ograniczyć ilość mięsa w codziennej diecie na rzecz warzyw i owoców. Wynika to przede wszystkim z rosnącej świadomości polskiego społeczeństwa w zakresie zdrowego żywienia. Na dietę z większą ilością warzyw najchętniej decydują się mieszkańcy dużych ośrodków miejskich.
więcej
2018-08-14 | 06:15
Handel
Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Brak parabenów, silikonów, detergentów, surowców z roślin genetycznie modyfikowanych i sztucznych barwników sprawia, że ekokosmetyki zyskują coraz większe uznanie konsumentów. Sięga po nie 25 proc. klientów, częściej kobiety – blisko 40 proc. Kosmetyki naturalne stanowią kilka procent rynku kosmetycznego w Polsce, jednak ze względu na silny trend slow life ich sprzedaż stale rośnie. Choć do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje, to patrząc na ilość ekologicznych targów czy restauracji wege, szybko będziemy ją gonić – podkreślają eksperci.
więcej
2018-08-14 | 06:00
Podróże
Urlop to idealny czas na nadrobienie zaległości w czytaniu i odpoczynek z książką

Urlop to idealny czas na nadrobienie zaległości w czytaniu i odpoczynek z książką

Według Anny Ficner-Ogonowskiej urlop to idealny moment na nadrobienie zaległości w czytaniu, a także odpoczynek z nieco lżejszą, choć bardzo wciągającą literaturą. Pisarka przyznaje, że i w jej sypialni uzbierał się spory stos książek, które obiecała sobie przeczytać właśnie w wakacje. Pojawia się jednak dylemat, od jakich pozycji zacząć: czy nadrabiać braki w ambitnej literaturze, czy może po prostu relaksować się przy dziełach mniejszego ciężaru gatunkowego.
więcej
2018-08-07 | 06:15
Handel
Polacy przestawiają się na produkty roślinne. Przybywa sklepów i restauracji dla wegetarian

Polacy przestawiają się na produkty roślinne. Przybywa sklepów i restauracji dla wegetarian

Już ponad połowa społeczeństwa deklaruje zmniejszenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego na rzecz roślinnych. W Europie co dziesiąty produkt wprowadzany na rynek jest wegetariański. Choć Polacy to mięsożercy, stopniowo rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty i dania – zarówno w sklepach, jak i w restauracjach. Dlatego coraz więcej rodzimych producentów stawia na produkty wege i wegetariańskie. Rośnie też liczba zielonych restauracji.
więcej
2018-08-03 | 05:55
Styl życia
Wesele nie musi kosztować majątku. Można zorganizować ślub na każdą kieszeń

Wesele nie musi kosztować majątku. Można zorganizować ślub na każdą kieszeń

Okres gorączkowych przygotowań do ślubu dotyka praktycznie każdą parę młodą. Podążając za trendami, a jednocześnie próbując zaspokoić swoje oczekiwania, łatwo zgubić zdrowy rozsądek i wydać fortunę, a efekt i tak nie będzie zadowalający. Z obserwacji konsultantki ślubnej Anny Matusiak wynika, że ze świadomością kosztów i oceną możliwości finansowych u przyszłych małżonków nie jest najlepiej.
więcej
2018-08-02 | 06:20
Konsument
Na warszawskiej Woli powstaje inwestycja na wzór światowych metropolii. Innowacyjny Implant połączy funkcje gastronomiczne, usługowe i walkę ze smogiem

Na warszawskiej Woli powstaje inwestycja na wzór światowych metropolii. Innowacyjny Implant połączy funkcje gastronomiczne, usługowe i walkę ze smogiem

W Warszawie, przy ulicy Chmielnej 75 powstanie IMPLANT – proekologiczny projekt, który będzie łączyć funkcje gastronomiczne, usługowe i społeczne. W nowocześnie zaprojektowanych modułowych konstrukcjach będzie można zrobić zakupy, skorzystać z różnego rodzaju usług i wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych. Inicjatorzy chcą również promować ekologiczne zachowania wśród warszawiaków – IMPLANT będzie wyposażony m.in. w jeden z największych na świecie „łapaczy smogu” i zbiornik retencyjny. Inwestycja ma być gotowa wiosną przyszłego roku.
więcej
2018-08-01 | 06:20
Konsument
Od dziś żyjemy na ekologiczny kredyt. W 212 dni zużyliśmy zasoby naturalne, które powinny starczyć na rok

Od dziś żyjemy na ekologiczny kredyt. W 212 dni zużyliśmy zasoby naturalne, które powinny starczyć na rok

Tylko 212 dni zajęło nam w tym roku wykorzystanie zasobów Ziemi, które z założenia powinny wystarczyć na cały rok. 1 sierpnia jest w tym roku światowym Dniem Długu Ekologicznego, czyli punktem, od którego zaczynamy żyć na ekologiczny kredyt. Granica ta cały czas się przesuwa. 30 lat temu roczny budżet planety przekraczaliśmy w połowie października. By zadbać o planetę, wystarczy niewiele: oszczędzać energię i wodę, zamienić samochód na rower czy wybierać żywność z ekologicznym certyfikatem. Jeśli nie zmienimy stylu życia, może nas czekać katastrofa – ostrzegają ekolodzy.
więcej
2018-07-26 | 06:10
Konsument
Idea slow life coraz popularniejsza. Stawiamy na relaks, zdrową żywność i ekologiczne kosmetyki

Idea slow life coraz popularniejsza. Stawiamy na relaks, zdrową żywność i ekologiczne kosmetyki

Trend slow life jest w Polsce coraz popularniejszy. 24 proc. osób nie wyobraża sobie dnia bez chwili relaksu, a 19 proc. – bez chwili z naturą. Samo pojęcie slow life, czyli życie bez pośpiechu, w harmonii i równowadze między obowiązkami zawodowymi a życiem prywatnym, zna co czwarty Polak. Ideę świadomego życia kojarzymy ze zdrowym, ekologicznym odżywianiem, kontaktem z naturą czy używaniem naturalnych kosmetyków – wynika z raportu „Slow Life w Polsce 2018”.
więcej