Newsy

Wojciech Medyński gwiazdą teatru improwizowanego

2013-10-24  |  08:50
Wojciech Medyński członkiem jedynej w Polsce profesjonalnej grupy teatralnej, która zajmuje się sztuką improwizacji. Trzy lata temu grupę Ab Ovo Teatr Improv założyła Katarzyna Michalska. która uczyła się improwizacji od światowej sławy trenera Mike’a Hughesa.

Improv to specyficzna forma teatralno-kabaretowa. To spektakl, w którym drugim aktorem jest widz i to jego sugestie decydują o przebiegu wieczoru. Wojciech Medyński przyznaje, że takie przedstawienie jest niezwykle wymagające i stresujące. Porównuje je do programu „I kto to mówi?" w TVP2.

– Ten program jest właśnie oparty na improwizacji, dostaje się sugestię, my bierzemy je od widzów, tam są przygotowane na karteczkach. Aktor wcześniej tego nie wie. Odkrywa kartki albo słyszy od widza, kogo ma zagrać, albo jaką relację ma zbudować na scenie. Nic więcej nie ma. Cały tekst idzie z aktora, z jego wyobraźni, z głowy – wyjaśnia Wojciech Medyński w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W takim przedstawieniu liczy się nie tylko doskonały warsztat aktorski, ale także poczucie humoru, refleks i błyskotliwe puenty.

– To jest aktorski skok na bungee, nie można się podeprzeć reżyserem, nie można się podeprzeć scenariuszem. To wszystko się dzieje tu i teraz - mówi aktor.

W Polsce tego rodzaju sztuka dopiero raczkuje, jednak na Zachodzie cieszy się już ogromną popularnością.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.