Newsy

Dziś Szymon Majewski zaprezentuje swoją wizję Polski w improwizowanym monologu

2015-01-16  |  06:50

Po dobrze przyjętym debiucie w monologu „One Mąż Show” Szymon Majewski zamierza zaskoczyć widzów nową teatralną odsłoną. Na deskach Och-Teatru showman podsumuje dziś miniony miesiąc. To pierwsze z comiesięcznych spotkań z cyklu „Wieczór fOCHu”, podczas których dziennikarz w improwizowanym monologu przedstawi swoją, czyli szymonową wizję Polski.

To będzie coś pomiędzy monologiem i improwizacją. Gdzieś pomiędzy tym wszystkim jest z kolei felieton satyryczny, dzianie się, opowieść. To jest taki mój przelot do Madrytu własnymi liniami lotniczymi, tak bym to nazwał. Ludzie zabierają się po prostu na pokład samolotu, który nazywa się SzymonAir. Z racji tego, że ma to być w sumie podsumowanie, to przypomina to trochę taki bigos, czyli podsumowanie tego, co przez ten miesiąc pojawiło się w mojej głowie – zapowiada Szymon Majewski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Showman twierdzi, że co miesiąc czeka go premiera. „Wieczory fOCHu“ będą bowiem numerowane – w każdym miesiącu w jeden weekend widzowie Och Teatru będą mogli zobaczyć inną odsłonę cyklu. Szymon Majewski za każdym razem będzie podsumowywał miniony miesiąc w Polsce i na świecie. Widzowie, którzy przegapią styczniowe spektakle, w lutym zobaczą zupełnie nowe odcinki cyklu, traktujące o bieżących wydarzeniach. Każdy spektakl będzie trwał ok. 70 minut. Dziennikarz twierdzi, że jego celem jest przede wszystkim rozbawienie publiczności, ale chce także przekazać jej swoje refleksje na temat otaczającej go rzeczywistości. Problematyka monologów będzie bardzo różnorodna  od reklam, przez show biznes, aż do polityki.

Na przykład będzie o kandydatce SLD, czyli pani Ogórek. Miałem dużą dyskusję z moją żoną na temat tej pani, ponieważ twierdzę, że jej wiedzę merytoryczną przykrywa jej niebanalna uroda, dlatego choć chciałbym nie być seksistowski i patrzeć na nią po prostu jako wyborca, nie mogę, bo za bardzo mi się podoba. Zastanawiam się więc, czy np. nie obserwować jej w jakichś ciemnych okularach albo tylko słuchać. Może wtedy usłyszę jej argumenty. Pojawią się też moje refleksje na temat reklamy z Eweliną Lisowską i na temat tego dlaczego spędziłem miesiąc w lodówce podczas ostatnich emisji spotów. Mniej więcej tak zarysowuje się tematyka moich występów. Będzie też oczywiście 100 dni pani Kopacz – mówi Szymon Majewski.

Na deskach Och Teatru Szymon Majewski zadebiutował w 2014 roku spektaklem „One Mąż Show”. To monolog, w którym showman, na przykładzie własnego małżeństwa, opowiada o blaskach i cieniach współczesnych związków oraz relacji między kobietami i mężczyznami. Dziennikarz już 24 razy wystąpił w tym spektaklu, nadal jednak nie jest w stanie pozbyć się tremy przed każdym kolejnym wyjściem na scenę. To wspaniałe doświadczenie, dzięki któremu nauczył się wielu rzeczy o publiczności. Majewski twierdzi, że reakcja publiczności zależy od płci widzów, wieku i dnia tygodnia, w którym odbywa się spektakl.

– Za każdym razem czuję się tak, jakbym siadał za kierownicą nowego auta. Mam takie swoje fetysze związane z występami. Muszę być godzinę przed, najpierw jest napój z cukrem, potem – kawa z miodem, jakoś tak się ustawię i cały czas chodzę, i cały czas nabijam kilometry – mówi Szymon Majewski.

Pierwsze trzy spektakle Wieczorów fOCHu odbędą się 16, 17 i 18 stycznia o godz. 20. Najbliższy spektakl One mąż show będzie miał miejsce w niedzielę, 25 stycznia, o godz. 19.30. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.