Mówi: | Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Anna Galińska, główna makijażystka Sephora Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd |
Sergiusz Osmański (Sephora): dobry makijażysta powinien umieć wykreować nowe spojrzenie i pokazać wizerunek osoby w zupełnie innej stylizacji
Dobry makijażysta to rzemieślnik od opakowań twarzy, który potrafi wykreować nowe spojrzenie na ich proporcje – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora. Każdy, kto chce być w tym zawodzie profesjonalistą, powinien znać tajniki makijażu i stylizacji oraz na bieżąco śledzić obowiązujące trendy i nowinki kosmetyczne. Ważne jest również podejście do klientów. Tutaj liczy się otwartość, wyrozumiałość, a przede wszystkim pokora.
Każda twarz wymaga innego makijażu. To, co u jednych trzeba podkreślić, u innych – zatuszować. Aby efekt końcowy był zadowalający, trzeba również wziąć pod uwagę okoliczności, w jakich makijaż zostanie zaprezentowany, rodzaj oświetlenia i całość stylizacji.
– W mojej szkole mówiono, że dobry makijażysta to taki rzemieślnik od opakowań twarzy, który rzeczywiście jest w stanie wykreować nowe spojrzenie na proporcje w twarzy modela, modelki i dzięki temu pokazać jego wizerunek w zupełnie innej stylizacji – mówi agencji Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.
Makijażysta pracuje z ludźmi, dlatego powinien być otwarty, cierpliwy, wyrozumiały i kontaktowy.
– Najważniejsza jest pokora. Nie możemy tutaj mówić o żadnym gwiazdorzeniu, niezależnie od tego, czy pracuje się z celebrytami, czy z klientami w perfumerii. Najważniejsze jest zadowolenie osoby, której makijaż został wykonany – podkreśla Sergiusz Osmański.
Anna Galińska – główna makijażystka Sephora przyznaje, że charakter jej pracy pozwala na kreatywność, ale też wymaga stuprocentowej wydajności.
– Bycie makijażystą w Sephora to dla mnie spełnienie wszelkich marzeń. Ta rola jest jednak wielowarstwowa. Bo z jednej strony oczywiście malujemy, dzielimy się wiedzą na temat pielęgnacji twarzy, a z drugiej strony jednak jesteśmy też trochę psychologami. Zanim bowiem klientka trafi pod nasz pędzel musimy z nią trochę porozmawiać, odstresować, a czasem być po prostu lekarzem dusz – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.
Patrycja Dobrzeniecka pracowała już między innymi z ekipą Madonny czy Charlim le Mindu – kreatorem wizerunku Lady Gagi i Lany del Rey. Ma na swoim koncie okładki dla wszystkich liczących się magazynów w Polsce oraz niezliczone pokazy mody.
– To jest ciężka praca, 24/h niemalże, bo to nie jest tylko wykonanie makijażu, zamykam kuferek, wracam po sesji do domu i zajmuję się swoim życiem. Trzeba śledzić trendy, być na bieżąco z tym, co się dzieje, oglądać projektantów zagranicznych i polskich, czytać książki, edukować się. I nie ukrywam, że bardzo ważne jest wykształcenie, najlepiej artystyczne – podkreśla Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd.
Najlepsi makijażyści mogą ubiegać się o tytuł Make Up Master. W tym roku najlepszą spośród 150 osób okazała się Monika Kwiecień, która w nagrodę pojedzie na roczne stypendium we Francji.
Czytaj także
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2022-10-13: Edyta Herbuś: Jak jest wielka premiera, to cały team pracuje nad moją fryzurą czy makijażem. Ale często szykuję się sama – to pobudza moją kreatywność
- 2022-04-05: Daria Ładocha: Warsztaty makijażu w szkole są jakimś nieporozumieniem. Niepojęte jest zachęcanie 13-letnich dziewczynek, by zostały ambasadorkami marki kosmetycznej
- 2021-10-13: Karolina Pilarczyk: Nie jestem osobą, która spędza godziny przed lustrem. Wieczorowy makijaż na wielkie wyjścia zajmuje mi 15 minut
- 2021-10-01: Karolina Pilarczyk: W czasie pandemii musiałam nauczyć się malować i czesać. Nagle dresy stały się seksowną stylizacją
- 2021-07-14: Aleksandra Sworowska: To Kuba Wojewódzki był powodem, dla którego powróciłam do mediów i miałam taki romans z telewizją
- 2021-03-04: W kwietniu możliwe duże zmiany w ubezpieczeniach społecznych. Rząd pracuje nad ustawą, która ma usprawnić rozliczenia płatników z ZUS-em
- 2020-05-20: Kamila Szczawińska: Zupełnie zrezygnowałam z makijażu. Już nie pamiętam, ile lat nie nakładałam na twarz podkładu
- 2020-04-22: W makijażu warto hołdować zasadzie „mniej znaczy więcej”. Minimum wysiłku, minimum kosmetyków, a maksimum efektu i naturalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.