Newsy

Sergiusz Osmański (Sephora): dobry makijażysta powinien umieć wykreować nowe spojrzenie i pokazać wizerunek osoby w zupełnie innej stylizacji

2016-09-19  |  06:40
Mówi:Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Anna Galińska, główna makijażystka Sephora

Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd

  • MP4
  • Dobry makijażysta to rzemieślnik od opakowań twarzy, który potrafi wykreować nowe spojrzenie na ich proporcje – mówi  Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora. Każdy, kto chce być w tym zawodzie profesjonalistą, powinien znać tajniki makijażu i stylizacji oraz na bieżąco śledzić obowiązujące trendy i nowinki kosmetyczne. Ważne jest również podejście do klientów. Tutaj liczy się otwartość, wyrozumiałość, a przede wszystkim pokora.  

    Każda twarz wymaga innego makijażu. To, co u jednych trzeba podkreślić, u innych – zatuszować. Aby efekt końcowy był zadowalający, trzeba również wziąć pod uwagę okoliczności, w jakich makijaż zostanie zaprezentowany, rodzaj oświetlenia i całość stylizacji.

    W mojej szkole mówiono, że dobry makijażysta to taki rzemieślnik od opakowań twarzy, który rzeczywiście jest w stanie wykreować nowe spojrzenie na proporcje w twarzy modela, modelki i dzięki temu pokazać jego wizerunek w zupełnie innej stylizacji – mówi agencji Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Makijażysta pracuje z ludźmi, dlatego powinien być otwarty, cierpliwy, wyrozumiały i kontaktowy.

     – Najważniejsza jest pokora. Nie możemy tutaj mówić o żadnym gwiazdorzeniu, niezależnie od tego, czy pracuje  się z celebrytami, czy z klientami w perfumerii. Najważniejsze jest zadowolenie osoby, której makijaż został wykonany – podkreśla Sergiusz Osmański.

    Anna Galińska – główna makijażystka Sephora przyznaje, że charakter jej pracy pozwala na kreatywność, ale też wymaga stuprocentowej wydajności.

    Bycie makijażystą w Sephora to dla mnie spełnienie wszelkich marzeń. Ta rola jest jednak wielowarstwowa. Bo z jednej strony oczywiście malujemy, dzielimy się wiedzą na temat pielęgnacji twarzy, a z drugiej strony jednak jesteśmy też trochę psychologami. Zanim bowiem klientka trafi pod nasz pędzel musimy z nią trochę porozmawiać, odstresować, a czasem być po prostu lekarzem dusz – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.

    Patrycja Dobrzeniecka pracowała już między innymi z ekipą Madonny czy  Charlim le Mindu – kreatorem wizerunku Lady Gagi i Lany del Rey. Ma na swoim koncie okładki dla wszystkich liczących się magazynów w Polsce oraz niezliczone pokazy mody.

    To jest ciężka praca, 24/h niemalże, bo to nie jest tylko wykonanie makijażu, zamykam kuferek, wracam po sesji do domu i zajmuję się swoim życiem. Trzeba śledzić trendy, być na bieżąco z tym, co się dzieje, oglądać projektantów zagranicznych i polskich, czytać książki, edukować się. I nie ukrywam, że bardzo ważne jest wykształcenie, najlepiej artystyczne – podkreśla Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd.

    Najlepsi makijażyści mogą ubiegać się o tytuł Make Up Master. W tym roku najlepszą spośród 150 osób okazała się Monika Kwiecień, która w nagrodę pojedzie na roczne stypendium we Francji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.