Newsy

W marcu debiut The Cookies

2014-02-03  |  06:40
Mówi:Karolina Raas Kiesner (wokal)
Tymoteusz Miłowanow (gitara)
Zbyszek Grochowski (bas, kontrabas)
Firma:Zespół The Cookies
  • MP4
  • W marcu światło dzienne ujrzy debiutancki krążek formacji The Cookies. Album formacji jest już w końcowej fazie produkcji. Wydawnictwo promuje singiel „Kill”. – Materiał jest już ukończony, teraz dopinamy ostatnie formalności – informuje wokalistka zespołu Karolina Raas Kiesner.

    Zespół nie podpisał do tej pory umowy z żadną wytwórnią, jednak muzycy nie widzą problemu w wydaniu albumu na własną rękę.

    Uczymy się nowych rzeczy, zbieramy kontakty. Było już parę rozmów, niektóre w dalszym ciągu trwają. Mamy kilka ścieżek do wyboru. Możemy wydać się sami, ale gdy pojawi się na horyzoncie jakaś wytwórnia to skorzystamy z jej pomocy – mówi piosenkarka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Nad produkcją krążka czuwał Aleksander Molak, znany lepiej jako Olo Mothashipp. Do tej pory współpracował m.in.: z Mariką, Lulu, Junior Boys oraz Vavamuffin. Członkowie zespołu nie kryją zadowolenia ze współpracy z tak dobrym producentem.

    Z Olo pracuje się bezproblemowo. Najpierw my przedstawiamy mu naszą koncepcję, a potem on mówi jak on to widzi. Takiego komfortu pracy nie miałem jeszcze z żadnym producentem. Wiadomo, co trzeba robić, a mimo to mamy swobodę działania –  mówi basista grupy Zbyszek Grochowski.

    Materiał na płytę nagrano w 2013 roku w MAQ Studio oraz Western Jive. Masteringu płyty dokonał Jacek Gawłowski, jeden z najbardziej cenionych polskich specjalistów w tej dziedzinie.
     
    W muzyce zespołu usłyszeć można inspiracje hip-hopem, soulem, jazzem, a także dubstepem i drum’n’bassem.

    Na próbach trwały dyskusję na temat tego, jak nazwiemy styl, w którym tworzymy. Trzeba by używać 15 gatunków muzyki, by określić naszą twórczość. Ludzie na koncertach stwierdzają, że mamy muzyczne ADHD. Słuchacz jest przygotowany na odbiór ballady, a nagle słyszy dubstepowe bity, a jeszcze później pojawia się drum and bass. Fanom podoba się takie szaleństwo –  dodaje wokalistka.

    Wyjątkowo dobrze z muzyką zespołu komponuje się głos Karoliny Raas Kiesner. Jej mocny wokal wręcz idealnie pasuje do czarnych brzmień.

    Dla mnie rapowanie to ulepszanie swojego warsztatu muzycznego. Śpiewu jazzowego uczyłam się od jazzmanów, a śpiewu operowego od śpiewaczki. Z rapowaniem było inaczej. Pewnego dnia moi znajomi powiedzieli mi, żebym spróbowała robić to częściej, bo robię to w dobrym tempie – tłumaczy Kiesner.

    Wydanie płyty to nie jedyne plany grupy. Formacja wiosną wyruszy także w tournée po Polsce.

    Obecnie ustalamy trasę koncertową. Chcemy zacząć ją w marcu i skończyć w kwietniu. Mamy zamiar zagrać w całej Polsce, postaramy się też wyjechać przynajmniej raz za granicę – wyjaśnia Grochowski.

    The Cookies to finaliści polskiej edycji festiwalu Emergenza w 2012 roku. W skład zespołu, oprócz Karoliny Raas Kiesner i Zbyszka Grochowskiego, wchodzą: Maciej Caputa, Tymoteusz Miłowanow oraz Paweł Jędrzejewski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Seriale

    Sport

    Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

    Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

    Konsument

    Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

    Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.