Newsy

Wojciech Modest Amaro o „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia”: pokażę twarz szefa kuchni, który nie idzie na żadne kompromisy

2014-04-08  |  07:00
Mówi:Wojciech Modest Amaro (szef kuchni, prowadzący „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia”)
Dariusz Kuźniak (sous-chef „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia”)
  • MP4
  • Dziś na antenie Polsatu rozpocznie się emisja pierwszej polskiej edycji popularnego kulinarnego reality show, „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia” z udziałem Wojciecha Modesta Amaro, jednego z najwybitniejszych kucharzy w Polsce. To on jako pierwszy i do tej pory jedyny restaurator w Polsce zdobył prestiżową gwiazdkę Michelin dla swojej warszawskiej restauracji „Atelier Amaro”.
     
    Występ w „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia” to nie pierwszy występ popularnego kucharza przed kamerą. Amaro wcześniej miał okazję zaprezentować swoje umiejętności jako juror w programie „Top Chef”.

    Pokażę inną twarz, pokażę twarz szefa kuchni, który nie idzie na żadne kompromisy. Idea programu jest taka, żeby pokazać prawdę na temat tego, co się dzieje w kuchni, nie tworzyć żadnych mitów. W kuchni nie pracują sami bardzo uzdolnieni artyści, którzy malują na talerzach. Pracuje tam zlepek ludzi, którzy czasami nie mają pomysłu na życie, tacy, którym czasami nie najlepiej szło w szkole. Mają jedynie chęć albo wydaje im się, że umieją gotować. Chcemy pokazać, że tylko niewielu osobom w tym zawodzie udaje się dotrzeć na sam szczyt – mówi Wojciech Modest Amaro agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Przez kilka tygodni 14 uczestników „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia” będzie szlifować swoje kulinarne umiejętności pod okiem Amaro oraz dwóch uczestników pierwszej polskiej edycji „Top Chef”: Piotra Ślusarza i Dariusza Kuźniaka. 

    Nie dziwie się, że każda z tych osób ma grono swoich fanów, czy rodzina, czy najbliżsi, którzy klepią ich po plecach i mówią, że świetnie gotują. Mamy kilku kucharzy zawodowych, mamy blogera, mamy zdrowy mix wszystkich ludzi, którzy mówią, że mają w sercu gotowanie, że to jest ich pasja. Moją rolą jest pokazać im, na ile ich wyobrażenie na temat gotowania jest realne. Ale tylko dlatego, żeby im udowodnić, jak trudna jest to praca i jak wiele zaangażowania i dbałości o każdy szczegół ona wymaga – tłumaczy Amaro.

    Po pierwszych zmaganiach kucharze zostaną podzieleni na dwie grupy, które będą ze sobą rywalizować w kuchni. Uczestnicy będą musieli wykazać się dużą odpornością na stres i zmęczenie, a także przekonać widzów oraz jury do tego, że gotowanie to ich prawdziwa pasja.

    Wywieramy presję na uczestnikach, aby zdążyli skończyć zadanie na czas. Są bardzo niepokorni, trzeba pamiętać, że to nie tylko profesjonaliści, ale też ludzie z różnych branż. Dużo ludzi pyskuje, dużo ludzi krzyczy, dużo ludzi płacze, ale dajemy sobie z tym radę z Piotrem. Myślę, że będą z nich kucharze – dodaje Dariusz Kuźniak, sous szef „Hell's Kitchen – Piekielnej Kuchni”

    „Hell's Kitchen – Piekielna Kuchnia” ma na celu również zwrócenie uwagi Polaków na sposób oraz jakość pracy restauratorów.

    –  Musimy zdać sobie sprawę z tego, że człowiek, który wychodzi do restauracji, ma pewne oczekiwania, chce coś przeżyć, szykuje się do tego, kobiety się stroją. My jako profesjonaliści powinniśmy wszystkie te emocje mieć w głowie i pamiętać o nich tak, żeby zaserwować coś unikalnego i coś, czego nie można zrobić w domu. Oczekujmy, stawiajmy wymagania i to z dwóch stron. Gdy te działania będą, to na pewno podniesiemy poziom polskiej gastronomii – mówi Wojciech Amaro.

    Format „Hell's Kitchen” do tej pory zrealizowano w 15 krajach na całym świecie. Gospodarzem oryginalnego show jest Gordon Ramsay, popularny szkocki szef kuchni.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nowe technologie

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

    Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.