Wszystkie newsy

2017-03-23 | 06:35
Handel
Kolor ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży. Wywołuje skojarzenia, często powiązany jest też z daną marką Wszystkie newsy

Kolor ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży. Wywołuje skojarzenia, często powiązany jest też z daną marką

Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty w kolorach zdecydowanych i ostrych. Przy ich ekspozycji istotną rolę pełni także oświetlenie i zastosowanie kontrastu. Niektóre połączenia barw są już automatycznie odbierane jako informacje o promocjach czy wyprzedażach. Firmy ponadto próbują zawłaszczyć kolory, bo psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie przy zakupach.
więcej
2017-03-23 | 06:30
Sztuka
Wystawa niezwykłych piór wiecznych w Warszawie. Wśród eksponatów egzemplarze poświęcone Grecie Garbo i Mikołajowi Kopernikowi

Wystawa niezwykłych piór wiecznych w Warszawie. Wśród eksponatów egzemplarze poświęcone Grecie Garbo i Mikołajowi Kopernikowi

Pióra wieczne mogą być dziełem sztuki. Na wystawie w The Designer Gallery w Galerii Mokotów przez dwa tygodnie można oglądać trzydzieści wyjątkowych piór pochodzących z prywatnych kolekcji. Znajdują się wśród nich egzemplarze zachwycające bogatą ornamentyką i wykorzystaniem kamieni szlachetnych. Niektóre eksponaty warte są nawet kilkaset tysięcy złotych.
więcej
2017-03-13 | 06:30
Konsument
Aranżacja sklepu wpływa na odbiór produktu. Liczy się pierwsze wrażenie i wzbudzenie pozytywnych emocji

Aranżacja sklepu wpływa na odbiór produktu. Liczy się pierwsze wrażenie i wzbudzenie pozytywnych emocji

Na decyzje zakupowe wpływają nie tylko ceny i asortyment, ale i aranżacja sklepu. Istotne jest pierwsze wrażenie – witryna i pierwsza strefa sklepu powinna powiedzieć klientowi coś o marce i cenach, a także zachęcić do wejścia dalej. Układ półek i towarów powinien być przejrzysty i przyjazny dla klienta. Na odbiór produktu wpływ ma także oświetlenie – jego rozkład i barwa. Projektanci coraz częściej sięgają też po multimedialne ekspozycje i ruchome obrazy, które mogą wzbudzić zaciekawienie kupujących.
więcej
2017-03-08 | 06:30
Handel
O zakupie produktu w dużej mierze decydują zmysły. Kolory, muzyka czy zapach mogą zwiększyć sprzedaż o kilkanaście procent

O zakupie produktu w dużej mierze decydują zmysły. Kolory, muzyka czy zapach mogą zwiększyć sprzedaż o kilkanaście procent

Marketing sensoryczny może mieć ogromne znaczenie dla podjęcia decyzji o zakupie – podkreśla dr Marek Borowiński, specjalista ds. psychologii koloru w Shop Doctor. Impulsy zmysłowe odpowiadają nawet w 80 proc. za reakcję mózgu. Wzrok i słuch wpływają na odczucia innych zmysłów. Dlatego właściwe zastosowanie muzyki czy zapachów może zwiększyć wyniki sprzedażowe firm o kilkanaście procent. Oddziaływać na zmysły można również poprzez media społecznościowe.
więcej
2017-03-06 | 06:30
Moda
Za luksusowe zegarki Atelier de Monaco trzeba zapłacić nawet milion złotych. Każdy model to minidzieło sztuki

Za luksusowe zegarki Atelier de Monaco trzeba zapłacić nawet milion złotych. Każdy model to minidzieło sztuki

Ultraluksusowe zegarki szwajcarskiej marki Atelier de Monaco są wykonywane na indywidualne zamówienie, ręcznie grawerowane i zdobione szlachetnymi kruszcami. Każdy model to minidzieło sztuki zegarmistrzowskiej, którego cena może sięgnąć nawet 250 tys. euro. Dlatego kupują je nie tylko dobrze sytuowani klienci o wysokich wymaganiach, lecz także koronowane głowy.
więcej
2017-03-02 | 06:45
Konsument
Assistance bije rekordy popularności. Z usług pomocowych korzysta 2,6 mln Polaków

Assistance bije rekordy popularności. Z usług pomocowych korzysta 2,6 mln Polaków

W ostatnich czterech latach liczba klientów, którzy korzystają z assistance, wzrosła ponaddwukrotnie i przekracza dziś 2,6 mln. Polacy przestają postrzegać usługi pomocowe wyłącznie jako wsparcie przy kłopotach z autem. Assistance samochodowe wciąż jest najbardziej powszechne, ale szybko rośnie popularność segmentu medycznego i turystycznego. Usługi pomocowe cieszą się niemal 100-procentowym wskaźnikiem zadowolenia klientów. Coraz częściej z takich pakietów, powszechnych dotąd w dużych miastach, korzystają mieszkańcy mniejszych miejscowości.
więcej
2017-03-01 | 06:35
Handel
Zdecydowana większość konsumentów chce kupować przez internet. W przyszłości głównie za pomocą smartfonów i urządzeń mobilnych

Zdecydowana większość konsumentów chce kupować przez internet. W przyszłości głównie za pomocą smartfonów i urządzeń mobilnych

Cyfrowe technologie mają ogromny wpływ na handel. Prawie połowa konsumentów łączy różne kanały zakupowe, a zdecydowana większość chce mieć możliwość zarezerwowania online produktów i odebrania ich osobiście w sklepie. Taka multikanałowość to coraz wyraźniejszy trend w polskim e-commerce. Podąża za nim także francuski Leroy Merlin, który w marcu wprowadzi we wszystkich swoich sklepach cyfrową platformę dla klientów i wyposaży prawie 10 tys. pracowników w smartfony i mobilne narzędzia do wsparcia sprzedaży.
więcej
2017-02-17 | 06:30
Zakupy
Tylko jedna trzecia konsumentów czyta etykiety na produktach żywnościowych. Najczęściej sprawdzają tylko termin przydatności do spożycia

Tylko jedna trzecia konsumentów czyta etykiety na produktach żywnościowych. Najczęściej sprawdzają tylko termin przydatności do spożycia

Zaledwie 3 na 10 konsumentów czyta etykiety na artykułach spożywczych. Najczęściej sprawdzamy tylko termin przydatności do spożycia, a na pozostałe informacje nie zwracamy uwagi. Zgodnie z przepisami nawet na najmniejszym opakowaniu muszą znaleźć się takie informacje, jak nazwa produktu, lista alergenów, zawartość netto oraz data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia. Na nieco większych znajdziemy również skład, warunki przechowywania czy użycia i wartość odżywczą. Dzięki lekturze etykiet możemy robić świadome zakupy i wybierać takie produkty, które będą miały korzystny wpływ na nasze zdrowie.
więcej
2017-02-16 | 06:00
Dom i ogród
Oczyszczacze powietrza i nawilżacze z funkcją oczyszczania są w stanie niemal w 100 proc. wyeliminować z pomieszczeń szkodliwy pył zawieszony, wirusy, bakterie i grzyby

Oczyszczacze powietrza i nawilżacze z funkcją oczyszczania są w stanie niemal w 100 proc. wyeliminować z pomieszczeń szkodliwy pył zawieszony, wirusy, bakterie i grzyby

Złej jakości powietrze znacząco obniża komfort życia. Spaliny samochodowe i pyły powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania kotłów grzewczych zatruwają atmosferę, a to niesie za sobą poważne konsekwencje zdrowotne. To, czym oddychamy może mieć negatywny wpływ na układ oddechowy i nerwowy, powodować problemy z pamięcią i koncentracją, a także pogarszać komfort snu. By poprawiać jakość powietrza w mieszkaniach można wyposażyć się w oczyszczacze powietrza i nawilżacze z funkcją oczyszczania.
więcej
2017-02-13 | 06:30
Handel
Biedronka po raz trzeci wyda książkę dla dzieci. W konkursie „Piórko” można wygrać 100 tys. zł

Biedronka po raz trzeci wyda książkę dla dzieci. W konkursie „Piórko” można wygrać 100 tys. zł

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, po raz trzeci organizuje konkurs na najlepszą książkę dla dzieci skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów. To element budowania polityki odpowiedzialnego biznesu firmy i odpowiedź na malejące czytelnictwo, zwłaszcza wśród dzieci. Zwycięzcy obu kategorii konkursu otrzymają po 100 tys. zł, a ich prace zostaną wydane w formie książki, która trafi do sprzedaży w sklepach Biedronka. Publikacje nagrodzone przez jury w dwóch poprzednich edycjach rozeszły się w łącznym nakładzie 65 tys. egzemplarzy.
więcej
2017-02-10 | 06:30
Handel
Centra handlowe chcą wykorzystać rosnącą popularność zakupów przez internet. Wprowadzą możliwość odbierania produktów zamówionych online

Centra handlowe chcą wykorzystać rosnącą popularność zakupów przez internet. Wprowadzą możliwość odbierania produktów zamówionych online

Wartość rynku e-handlu w tym roku może sięgnąć 40 mld zł. Już prawie co drugi Polak robi zakupy online przynajmniej raz w roku. Rosnąca popularność e-sprzedaży to wyzwanie dla centrów handlowych. Dlatego szukają sposobów, by ten trend przekuć w szansę. Jednym z nich jest możliwość odebrania zamówionych przez internet produktów w galerii, z możliwością przymierzenia i ewentualnego zwrotu na miejscu, bez konieczności wysyłania kurierem. Centra coraz częściej będą też sięgać po nowoczesne technologie, by dotrzeć do najmłodszej grupy klientów.
więcej
2017-02-08 | 06:30
Handel
Superżywność w natarciu. Sprzedaż zdrowych produktów szybko rośnie, także w kategorii przekąsek

Superżywność w natarciu. Sprzedaż zdrowych produktów szybko rośnie, także w kategorii przekąsek

Polski rynek zdrowej żywności dynamicznie rośnie i według prognoz jego wartość może przekroczyć w tym roku 1 mld zł. Jednym z segmentów korzystających na tym trendzie jest superżywność, czyli produkty zawierające większe ilości składników odżywczych. Rosnące zainteresowanie tego typu produktami zachęca producentów żywności do wchodzenia w kolejne segmenty rynku. Purella Food chce w tym roku przekonać Polaków, zwłaszcza najmłodszych, do zdrowych przekąsek.
więcej
2017-01-20 | 06:40
Nowe technologie
35 proc. Polaków nie jest w stanie odłożyć przez miesiąc żadnych pieniędzy. Potrzebna lepsza kontrola domowego budżetu

35 proc. Polaków nie jest w stanie odłożyć przez miesiąc żadnych pieniędzy. Potrzebna lepsza kontrola domowego budżetu

Ze statystyk GUS wynika, że co trzecie gospodarstwo domowe źle ocenia stan swoich finansów, a ponad 40 proc. nie ma możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków z własnej kieszeni. Z drugiej strony dane pokazują, że sytuacja materialna polskich gospodarstw z roku na rok się poprawia, a 65 proc. ma możliwość regularnego oszczędzania. Eksperci wskazują, że pierwszym krokiem do kontroli domowego budżetu powinna być szczegółowa analiza wpływów i wydatków oraz kontrola nad nimi. Ułatwiają to innowacyjne rozwiązania specjalnie do tego celu projektowane przez banki.
więcej
2017-01-17 | 06:15
Moda
Agnieszka Woźniak-Starak: coraz rzadziej zdarzają mi się nietrafione zakupy

Agnieszka Woźniak-Starak: coraz rzadziej zdarzają mi się nietrafione zakupy

Gwiazda stara się panować nad swoim zamiłowaniem do kupowania. Twierdzi, że coraz rzadziej dokonuje impulsywnych zakupów, dzięki czemu w szafie ma mniej nietrafionych nabytków. Dziennikarka nie ukrywa też, że niektóre ubrania darzy wyjątkowym sentymentem i nie pozbywa się ich, nawet jeśli nie ma pomysłu, jak je nosić.
więcej
2017-01-11 | 06:30
Konsument
Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania

Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania

Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne.
więcej