Wszystkie newsy
2021-05-26 | 06:15
Handel
30 proc. Polaków ograniczyło spożycie mięsa i nabiału w czasie pandemii. Dynamicznie rośnie sprzedaż produktów roślinnych
Lockdown był okresem, który spopularyzował roślinną kuchnię, bo Polacy więcej czasu spędzali na gotowaniu w domach i poszukiwaniu nowych smaków. Badania kampanii RoślinnieJemy pokazują, że w 2020 roku co piąty Polak zaczął postrzegać dietę roślinną jako bardziej atrakcyjną. Ponad połowa badanych deklaruje, że w miarę regularnie sięga po dania z kuchni roślinnej. W ciągu roku wartość sprzedaży zamienników nabiału wzrosła o 44 proc. Zmiana nawyków konsumenckich przekłada się także na większe zainteresowanie tym trendem drugiej strony rynku, czyli producentów żywności, sieci handlowych i gastronomii.
2021-05-19 | 06:17
Żywienie
Anna Lewandowska: Na zmianę nawyków zawsze jest czas. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii
Sportsmenka podczas konferencji prasowej z okazji pierwszych urodzin SuperMenu by Anna Lewandowska opowiedziała o początkach jej cateringu dietetycznego. Zwróciła uwagę, że start w trakcie pandemii był dużym wyzwaniem. Mimo specyficznej sytuacji i lockdownu Lewandowska rok temu postanowiła podjąć ryzyko i rozpocząć nowy projekt. Wiedziała, że wielomiesięczne przygotowania nie mogą pójść na marne, a załoga gotowa do pracy musi rozpocząć działanie. Decyzja okazała się sukcesem.
2021-05-13 | 06:20
Konsument
UE planuje kolejne regulacje w walce z marnowaniem żywności. Dziś do śmieci trafia 80 mln ton rocznie, z czego 10 proc. z powodu upływu terminów na opakowaniu
Unia Europejska chce skuteczniej walczyć z marnotrawstwem żywności. Zgodnie z unijnym prawem od końca marca 2021 roku w obrocie niekomercyjnym mogą się znaleźć produkty po upływie daty minimalnej trwałości podanej na opakowaniu. Kolejne planowane kroki w tej walce dotyczą również rozszerzenia listy produktów zwolnionych z obowiązku podawania daty minimalnej trwałości lub nawet zupełnej rezygnacji z jej podawania i pozostania tylko przy terminie przydatności do spożycia, czyli przy sformułowaniu „należy spożyć do”. W całej UE marnuje się co roku ok. 80 mln ton jedzenia. Aż 10 proc. tej puli marnowanej żywności wiąże się właśnie z oznaczeniem terminów, nie zawsze jednak słusznie odczytywanych przez konsumentów.
2021-05-10 | 06:27
Żywienie
Anna Lewandowska: Posiłki zaczęliśmy jadać razem, bo jesteśmy częściej w domu. Uczenie dzieci od samego początku nawyku wspólnego jedzenia posiłków to bardzo ważna rzecz
Na konferencji prasowej zorganizowanej z okazji pierwszych urodzin cateringu dietetycznego Anny Lewandowskiej sportsmenka zdradziła, który z dostępnych szablonów codziennego jadłospisu jest najbliższy jej rodzinie. Propagatorka zdrowego stylu życia cieszy się, że świadomość dotycząca żywienia w Polsce systematycznie wzrasta. Zwraca uwagę, jak ważne jest, by wyrabiać dobre nawyki już od najmłodszych lat.
2021-04-27 | 06:27
Żywienie
Mateusz Gessler: Dzieci mają przewagę nad dorosłym – gdy zwróci się im uwagę, słuchają. Dorośli bywają głupi i uparci
Na antenie TVN rozpoczęła się nowa, szósta edycja programu „Masterchef Junior”. Młodzi uczestnicy po raz kolejny pokażą swoje kulinarne umiejętności i powalczą o zaszczytny tytuł. Mateusz Gessler zaznacza, że tym razem poziom będzie szczególnie wysoki. Według niego dzieci z roku na rok zyskują większą świadomość. To sprawia, że gotują lepiej i są odważniejsze w dobieraniu składników. Restaurator przyznaje, że niektórzy dorośli mogliby się nauczyć od swoich pociech pokory.
2021-04-21 | 06:15
Handel
Słodkie i słone przekąski mają lepszy skład. Nowe przepisy ograniczają dopuszczalną ilość niezdrowych tłuszczów trans
Od kwietnia obowiązuje zakaz wprowadzania do obrotu produktów z wysoką zawartością tłuszczów trans, czyli izomerów trans kwasów tłuszczowych. Składnik ten – mogący prowadzić np. do chorób serca – znajduje się m.in. w ciastkach, słonych przekąskach czy margarynach i zdaniem WHO przyczynia się do przedwczesnej śmierci nawet 500 tys. osób rocznie. Zakaz dotyczy produktów przeznaczonych dla konsumenta finalnego, czy to w handlu detalicznym, czy w gastronomii. Próg tej wysokiej zawartości został określony na maksymalnie 2 proc. wszystkich tłuszczów obecnych w produkcie. To oznacza, że produkty z wyższą zawartością musiały zniknąć ze sklepów lub też ich skład został zmieniony na zdrowszy.
2021-04-12 | 06:22
Media
Agnieszka Radwańska: Aby być w dobrej kondycji, musimy się nawadniać. Liczy się nie tylko ilość, ale także jakość wody
Była tenisistka przyznaje, że jako mama oraz sportowiec bardzo dużą wagę przywiązuje do jakości spożywanych produktów. Woda jest podstawą codziennej diety, dlatego docenia zarówno jej skład, jak i walory smakowe. Agnieszka Radwańska została właśnie ambasadorką wody Jurajska. Tłumaczy, że to marka, która od zawsze była bliska jej sercu, ponieważ pochodzi z jej rodzinnych stron.
2021-04-09 | 06:17
Żywienie
Mateusz Gessler: Wiele restauracji nie podniesie się z kryzysu spowodowanego pandemią. Będzie to trochę prawo dżungli, na rynku pozostaną najmocniejsi
Restaurator przyznaje, że branża gastronomiczna przeżywa najpoważniejszy kryzys od wielu dekad. Jemu samemu, pomijając oczywiście kwestie finansowe, bardzo doskwiera brak możliwości realizowania się w zawodzie restauratora i kucharza. Tęskni też za atmosferą, jaka przed pandemią panowała w restauracjach, barach i kawiarniach. Posiłki na wynos lub w dostawie to jedynie namiastka pracy. Eksperci szacują, że blisko 1/3 lokali gastronomicznych może nie przetrwać „zamrożenia” i na stałe zniknie z kulinarnej mapy Polski. W wielu z nich w ciągu ostatniego roku zyski spadły nawet o 90 proc.
2021-04-01 | 06:20
Handel
70 proc. Polaków woli kupować jaja z wolnego wybiegu. Na preferencje konsumentów odpowiadają największe firmy z sektora spożywczego, w tym Lubella [DEPESZA]
Ponad 70 proc. konsumentów w Polsce zwraca uwagę na warunki hodowli kur przy wyborze jajek w sklepie – wynika z badań przeprowadzonych dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Dotyczy to także żywności, do której przygotowania wykorzystywane są jajka, np. makaronów. Co istotne, w ciągu ostatnich lat świadomość w tej kwestii wśród polskich konsumentów radykalnie wzrosła, a 81 proc. z nich przy wyborze żywności kieruje się jakością. Coraz więcej producentów żywności rezygnuje więc ze stosowania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Wśród nich jest także Lubella – największy w Polsce producent makaronów.
2021-03-25 | 06:20
Handel
Biedronka rozszerza współpracę z kadrą Biało-Czerwonych. Została oficjalnym dostawcą owoców i warzyw dla polskiej reprezentacji
Pod okiem nowego trenera, Portugalczyka Paulo Sousy polscy piłkarze szykują się do trzech marcowych spotkań w ramach eliminacji do przyszłorocznych mistrzostw świata w Katarze. Na trwające zgrupowanie kadry przed czwartkowym meczem z Węgrami trafiła pierwsza dostawa owoców i warzyw od sieci Biedronka, która – dzięki umowie podpisanej właśnie z Polskim Związkiem Piłki Nożnej – została oficjalnym dostawcą owoców i warzyw dla polskich piłkarzy. Największa sieć handlowa w Polsce od 11 lat jest oficjalnym sponsorem Biało-Czerwonych.
2021-03-03 | 06:01
Media
Agnieszka Mielczarek: Dzięki TVP Kobieta mogłam pokazać wszystko, co umiem, czuję i w co wierzę. Miałam dużą wolność dotyczącą tematyki programu
Dietetyczka zapowiada, że dzięki jej pełnemu inspirujących porad kulinarnych programowi „Pięknie przyprawiona” widzowie dowiedzą się, jak jeść smacznie, a co najważniejsze – zdrowo. I kieruje swoje propozycje przede wszystkim do kobiet, to wierzy, że w tych nowatorskich przepisach zakochają się również mężczyźni. Dzięki temu cała rodzina może powoli zmienić złe nawyki żywieniowe. Kanał TVP Kobieta startuje 8 marca, a pierwszy odcinek jej programu będzie można zobaczyć już dwa dni później, o godz. 19.00.
2021-03-02 | 06:21
Żywienie
Wojciech Modest Amaro: Moja farma pomaga mi zrealizować marzenie o przywracaniu bioróżnorodności. Cała masa wiedzy jest dla mnie nowa
Restaurator zauważa, że kwestia bioróżnorodności przez lata była dosyć mocno ignorowana. Forgotten Fields Farm, powstająca pod Warszawą, ma za zadanie przypomnieć o istnieniu różnych gatunków owoców i warzyw. Farma wymaga jednak bardzo dużo pracy. To projekt, który Wojciech Modest Amaro będzie realizował przez najbliższe lata. Do współpracy zaprosił specjalistów z różnych dziedzin. Przyznaje, że cały czas uczy się od ekspertów nowych, fascynujących rzeczy o przyrodzie i naturze.
2021-02-26 | 06:15
Konsument
Prawie dwie trzecie Polaków stara się nie marnować żywności. Nadal jednak przeciętna polska rodzina wyrzuca co roku jedzenie warte ok. 3 tys. zł
Co czwarty Polak zmienił zwyczaje zakupowe artykułów spożywczych w trakcie pandemii. Podczas izolacji zakupy robiliśmy rzadziej, ale były one znacznie bardziej obfite, coraz częściej także zaczęliśmy gotować w domu – wynika z raportu „Gospodarowanie żywnością w trakcie pandemii”. Jednocześnie o 12 pkt proc. wzrósł odsetek osób, które świadomie starają się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych. Deklaruje to 62 proc. badanych. Wciąż jednak przeciętna czteroosobowa rodzina wyrzuca do kosza jedzenie warte ok. 3 tys. zł rocznie.
2021-02-24 | 06:17
Żywienie
Małgorzata Rozenek: Jeżeli chcemy przygotować sobie beach body na lato, to musimy zacząć działać już w lutym. Zmiany są widoczne już po trzech tygodniach prawidłowego odżywiania się
Prezenterka podkreśla, że poprzez swój najnowszy program „Rozenek cudnie chudnie” ma do spełnienia misję. Chce zmotywować kobiety do zadbania o swój wygląd, zachęcić je do zmiany nawyków żywieniowych i pozwolić im uwierzyć, że wcale nie trzeba mieć milionów na koncie, by wyglądać jak prawdziwa gwiazda. Wystarczy konsekwentnie zmieniać swój styl życia na zdrowszy.
2021-02-23 | 06:22
Żywienie
Wojciech Modest Amaro: Największych problemów przysporzyły mi relacje z ludźmi. Gdy stajesz się szefem, przyjmujesz obciążenia wszystkich ludzi, z którymi pracujesz przez lata
Założona przez Wojciecha Modesta Amaro warszawska restauracja Atelier Amaro to pierwsze tego typu miejsce w Polsce, które zyskało wyróżnienie w postaci gwiazdki Michelin. Restaurator od lat jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich kucharzy. Tłumaczy, że pandemia i związane z nią ograniczenia sanitarne przyczyniły się do kryzysu w branży. Obecnie – tak jak wszystkie inne lokale gastronomiczne – działalność Atelier Amaro pozostaje zawieszona. To spowodowało, że kucharz spędza dużo więcej czasu z rodziną. Jego relacja z dziećmi bardzo na tym zyskała.