Newsy

Co czwarte dziecko wychodzi z domu bez śniadania. Dzieci spożywające pełnowartościowy pierwszy posiłek osiągają lepsze wyniki w nauce

2016-12-13  |  06:00

Aby przygotować pełnowartościowe, a zarazem smaczne śniadanie wystarczą zaledwie 3 minuty. Warto pomyśleć jednak o tym, by tradycyjne kanapki, przez wielu uważane za nudne, zastąpić inną przekąską, na przykład na bazie płatków. Można je podawać na wiele sposobów – z dżemem, jogurtem, mlekiem czy owocami. Dla tych, którzy spożywają śniadanie w drodze, dobrym rozwiązaniem są batony zbożowe. Takie przekąski to bogate źródło błonnika, witamin i składników odżywczych.

W badaniach przeprowadzonych na potrzeby marki Lubella na pytanie: „Co daje najwięcej energii na cały dzień?”, aż 57 proc. Polaków jednoznacznie wskazało śniadanie. Dlatego rodzic, który spożywa pierwszy posiłek, przywiązuje do niego wagę i pokazuje, że sprawia mu on przyjemność, znacznie lepiej przekaże swojemu dziecku zdrowe i dobre nawyki żywieniowe.

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia ze względu na to, że daje nam porcję energii na dobry start. Dzięki temu, mamy więcej narzędzi do tego, żeby walczyć i podejmować wyzwania, które niesie ze sobą dzień. Śniadanie jest więc naszym obowiązkiem. Polacy bardzo często jednak z niego rezygnują, a wśród wymówek podają takie, jak brak czasu, to, że śniadania są nudne, że im nie smakują, że mają mnóstwo innych obowiązków – mówi agencji Newseria Lifestyle Justyna Skrzekut, Lubella.

Badania wykazały, że dzieci, które na co dzień jedzą dobrze skomponowane, pełnowartościowe śniadania, osiągają lepsze wyniki w nauce. Tymczasem ponad 24 proc. uczniów wychodzi do szkoły bez zjedzenia pierwszego posiłku, a przecież pełnowartościowe śniadanie można przygotować zaledwie w kilka minut.

Wystarczy połączyć jogurt, mleko, odrobinę dżemu, wybrać ulubione płatki i śniadanie jest gotowe. Możemy również przygotować je dzień wcześniej. Idealnym rozwiązaniem będą tutaj batony zbożowe z dodatkiem chociażby płatków kukurydzianych, które są idealnie chrupkie, złociste, smakowite, przez co nasze śniadanie będzie nie tylko szybkie, lecz przede wszystkim bardzo smaczne, zapewniające nam porcję energii na dobry start w poranek – tłumaczy Justyna Skrzekut.

Ci, którzy cenią sobie czas spędzony z rodziną przy stole, z pewnością nastawią budzik kilka minut wcześniej. Z kolei ci, którzy wolą dłużej pospać, mogą zabrać na wynos wcześniej przygotowaną przekąskę i zjeść po drodze.

– Są śniadania, które możemy zjeść w tramwaju, w drodze do pracy, w korku w samochodzie, na spacerze, na ławce w parku. Tak naprawdę śniadanie można zjeść absolutnie wszędzie, jeżeli wybierzemy odpowiednią opcję śniadaniową. Doskonałą propozycją może być również śniadanie przygotowane wcześniej w postaci np. batonów zbożowych na bazie płatków, a także muffiny – podkreśla Justyna Skrzekut.

Wystarczy odrobina wyobraźni i kreatywności, a każde śniadanie będzie prawdziwą ucztą i zaspokoi nawet najbardziej wymagające gusta.

– Płatki pełnoziarniste są bogatym źródłem błonnika, fosforu, magnezu, manganu. Płatki zbożowe wykonywane są z pszenicy, jęczmienia ryżu, żyta. Dla każdego można dobrać odpowiednie zboże i inny wariant, zarówno smakowy, jak i związany z różnymi dodatkami. Znajdziemy w nich np. puff pszeniczny, dodatek płatków w czekoladzie, porzeczkę, żurawinę czy crunch – wymienia Justyna Skrzekut.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.