Komunikaty PR

Realizowanie wartości Sprawiedliwego Handlu to wsparcie dla drobnych producentów

2023-05-12  |  13:00

85% światowej produkcji kawy to zasługa drobnych producentów, uprawiających średnio 1 hektar kawy. Jednak zmiany klimatyczne, rosnące koszty nawozów i produkcji oraz spadające ceny kawy stawiają ich w coraz trudniejszej sytuacji. Aby wesprzeć swoich dostawców, przedsiębiorstwa i organizacje realizują szereg działań mających na celu trwałą poprawę warunków życia i pracy plantatorów. Rozpoczynający się właśnie Miesiąc Fairtrade i obchodzony 13 maja Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu to doskonała okazja, aby zwrócić uwagę na działania, przynoszące realną zmianę na lepsze. Jedną z aktywności spółki Tchibo, która we wspieranie idei Sprawiedliwego Handlu i swoich dostawców angażuje się od lat, jest udział w Loterii Paragonowej, promującej właśnie te wartości wśród konsumentów.

Organizacja Fairtrade, certyfikatem której oznaczone są produkty Tchibo, zajmuje się realizacją zasad Sprawiedliwego Handlu. Do nich zalicza się przede wszystkim ustalanie uczciwych i dostosowanych do lokalnych standardów cen produktów, a także zapewnianie plantatorom i ich pracownikom godnego wynagrodzenia, odpowiednich warunków socjalnych i bezpiecznego środowiska pracy. W praktyce Sprawiedliwy Handel to także rosnąca niezależność producentów czy zarządzanie organizacją producencką w zgodzie z demokratycznymi wartościami. To jednak nie wszystko – zadaniem działającej w Polsce Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska jest edukacja konsumentów i promowanie wśród nich etycznych i odpowiedzialnych zakupów.

Dla dobra ludzi oraz planety

Jedną z aktywności cieszącą się zainteresowaniem konsumentów jest cyklicznie realizowany Miesiąc Fairtrade. To kampania, której celem jest promowanie idei Sprawiedliwego Handlu oraz zwiększanie rozpoznawalności znaku FAIRTRADE zarówno wśród firm, jak i konsumentów. W tym roku hasło przewodnie akcji, która potrwa od 12 maja do 12 czerwca, brzmi „Dla ludzi, dla planety”, a organizatorzy szczególnie skupiają się na problemie przymusowej pracy dzieci oraz wskazują na rozwiązania proponowane przez system Fairtrade.

Akcja ta angażuje również szkoły i uniwersytety oraz miasta posiadające dyplom Społeczności Przyjaznych Dla Sprawiedliwego Handlu, organizacje, firmy i instytucje. W ramach kampanii Fairtrade Polska realizuje m.in. Loterię Paragonową, w której udział biorą produkty Tchibo.

Loteria dla każdego

Celem loterii jest przede wszystkim skupienie uwagi konsumentów na produktach, posiadających certyfikat FAIRTRADE. Klienci mogą być pewni, że towary nim oznaczone powstały z poszanowaniem ludzkiej pracy i w trosce o stan środowiska naturalnego. Ponadto akcja ma za zadanie pokazać, że oferta produktów z tym znakiem jest naprawdę szeroka – w Tchibo są to kawy i kapsułki Tchibo BARISTA. Każdy, kto kupi w okresie trwania promocji dowolny produkt ze znakiem FAIRTRADE, ma szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Dla zwycięzców przygotowano 10 ekspresów do kawy marki Tchibo wraz z zestawem kaw oznaczonych certyfikatem FAIRTRADE, a także 30 kompletów różnych produktów, również certyfikowanych tym znakiem.

Aby wziąć udział w losowaniu, należy zachować paragon i zarejestrować go na stronie internetowej fairtrade.org.pl, podając m.in. numer paragonu lub faktury imiennej. Do loterii można zgłaszać także zakupy zrobione online. Każdy paragon może zostać zgłoszony tylko raz, a liczba zgłoszeń zakupów o różnych numerach przypadająca na jednego uczestnika jest nieograniczona. Istotnym punktem udziału w akcji jest także wykonanie zdjęcia paragonu wraz z opakowaniem produktu z widoczną nazwą i znakiem FAIRTRADE, co będzie niezbędne do weryfikacji poprawności zgłoszenia w przypadku wygranej. Losowania zwycięzców odbędą się dwukrotnie – pierwsze w połowie Miesiąca Fairtrade, dla zgłoszeń zarejestrowanych do 27.05.2023 r. włącznie, drugie zaś zostanie przeprowadzone na koniec kampanii i będzie dotyczyć dokumentów zakupu zarejestrowanych do 12.06.2023 r. włącznie[1].

Pomoc nie tylko od święta

Zaangażowanie w Miesiąc Fairtrade to tylko jedno z wielu działań, które firma Tchibo realizuje na drodze do stania się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym. Produkty tej marki wytwarzane są przy zachowaniu zasad uczciwości, jednak firma nie spoczywa na laurach, szukając nowych rozwiązań samodzielnie i we współpracy z innymi organizacjami. – Na naszej drodze do rozwoju w sposób w 100% zrównoważony, działamy u podstaw i wspieramy inicjatywy, których celem są odpowiednie, godne i bezpieczne warunki pracy plantatorów kawy oraz minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jednym z działań Tchibo jest także promowanie idei Sprawiedliwego Handlu, a więc wspieranie konsumentów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Dlatego tak chętnie wspieramy inicjatywy Fairtrade Polska – tym razem Loterię Paragonową – podkreśla Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

Firma inwestuje też we własne programy wsparcia i współpracuje z partnerami takimi jak Rainforest Alliance i Fairtrade właśnie, dążąc do tego, aby plantatorzy kawy uzyskali wyższe dochody, uprawa kawy stała się bardziej przyjazna dla środowiska i mniej podatna na zmiany klimatyczne, a warunki pracy ludzi zatrudnionych przy jej zbiorach uległy trwałej poprawie.

Co więcej, poprzez realizację programu Tchibo Joint Forces!® firma od 2009 roku wspiera plantatorów kawy i ich rodziny w stopniowym przechodzeniu od konwencjonalnej do społecznie i ekologicznie odpowiedzialnej oraz ekonomicznie opłacalnej uprawy kawy. Wspólnie z plantatorami opracowuje i wdraża rozwiązania nie tylko na szczeblu regionalnym, ale także międzynarodowym. Do tej pory ponad 43 300 rolników z dziewięciu krajów wzięło udział w 20 projektach i zakończyło program z sukcesem.

Ponadto, dzięki projektom edukacyjnym prowadzonym w Tanzanii i Gwatemali od 2009 roku, ponad 5500 dzieci i młodzieży w czasie zbiorów zostało objętych opieką i edukacją, do czego przyczyniła się współpraca z Coffee Care and Save the Children[2].

Tchibo angażuje się również w programy wsparcia rolników wobec zmian klimatycznych. Jednym z nich jest inicjatywa Coffee&Climate, zapewniająca plantatorom i ich rodzinom odpowiednią wiedzę i umiejętności, dzięki którym mogą lepiej przystosować się do zmieniającego się klimatu. Do 2019 roku w szkoleniach udział wzięli rolnicy z 80 000 różnych rodzin plantatorskich.

Kupując produkty z certyfikatem FAIRTRADE, konsumenci realnie przyczyniają się do wsparcia i promocji idei Sprawiedliwego Handlu. Teraz, w ramach Miesiąca Fairtrade, mają oni także szansę na wygranie atrakcyjnych nagród. Szczegóły oraz regulamin loterii znajdują się na www.fairtrade.org.pl.

 


[1] Szczegóły, zgłoszenia oraz regulamin akcji dostępne są na stronie fairtrade.org.pl.

[2] https://www.tchibo.pl/co-mozemy-zrobic-aby-ochronic-srodowisko-c400107123.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Udane półrocze Galerii Katowickiej Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:05

Udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Zakupy Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus
2024-07-31 | 12:30

Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus

Już wkrótce w CH Focus otworzy się sklep popularnej marki kosmetycznej Rituals Cosmetics, oferującej produkty o relaksacyjnym działaniu i zapewniających dobre
Zakupy Apart dołącza do ETC Swarzędz
2024-07-30 | 15:00

Apart dołącza do ETC Swarzędz

Znana i lubiana marka jubilerska już niebawem dołączy do ETC. Grupa Capital Park, właściciel swarzędzkiego centrum handlowego, podpisała umowę na wynajem powierzchni z Apart. Będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Podróże

Bankowość

Polki nie inwestują z myślą o emeryturze. Problemem są zarobki niższe niż mężczyzn i obawa o stratę środków

Dane demograficzne nie pozostawiają złudzeń – kobiety żyją średnio siedem lat dłużej niż mężczyźni. Jeśli uwzględnić wiek emerytalny dla obu płci, emerytura pań trwa dwa razy dłużej niż panów. Jak pokazują badania mBanku, Polki niewiele robią, by zabezpieczyć sobie finanse na jesień życia. Wprawdzie 74 proc. kobiet deklaruje, że myśli o emeryturze, ale tylko co trzecia podejmuje działania, które mogą wpłynąć na jej zwiększenie. Jedynie 6 proc. inwestuje na rynkach finansowych.

Zdrowie

Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek

Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.