Newsy

Bestsellery Empiku 2013 dla: Dawida Podsiadło, Depeche Mode, "Newsweek Polska", "Czasu honoru" i Ewy Chodakowskiej

2014-01-29  |  10:50
Nagrody Bestsellery Empiku 2013 pokazują, jakie trendy  panują w polskiej kulturze i odzwierciedlają gusta czytelników oraz słuchaczy. W tym roku wyróżnienia wręczono szesnastu laureatom m.in. w kategoriach: muzyka, film, książki, gry, prasa , poezja i kolekcja autorska. To już 15. edycja tego prestiżowego plebiscytu.

Bestseller Empiku w kategorii „Muzyka polska” trafił do Dawida Podsiadło za płytę "Comfort and Happiness", a w kategorii „Muzyka zagraniczna” do Depeche Mode za "Delta Machine". Najlepszym polskim filmem okazał się  "Czas honoru",  a najbardziej poczytnym tygodnikiem "Newsweek Polska".  Do Ewy Chodakowskiej trafiło  z kolei wyróżnienie w kategorii "Poradniki" za książkę  "Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską".

To jest najwspanialszy początek, jaki mogłam sobie wyobrazić. Bo tak naprawdę to jest początek. Pomysłów jest bardzo dużo i bardzo dużo projektów. Tak że trzymam kciuki za rok 2014, bo będzie bardzo, bardzo intensywny, znacznie bardziej od minionego roku. Ja już pracuję nad kolejną pozycją, materiał wyjdzie w kwietniu. Ale jeszcze nie zdradzam, cóż to za materiał – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Chodakowska.

Z danych Empiku wynika, że w 2013 roku sprzedano 15 milionów książek, 4 miliony płyt z muzyką polską i zagraniczną, ponad 2 miliony filmów i gier oraz  12 milionów gazet.

My oczywiście na bieżąco śledzimy te wyniki sprzedaży i analizujemy. Także dla nas nie ma żadnych zaskoczeń tutaj na gali. Natomiast myślę, że dla odbiorców zaskoczeniem może być to, że w 2013 roku wciąż królowała w literaturze erotyka, bo E. L. James, święci tryumfy już właściwie od dwóch lat i jest cały czas na topie. Ale już ten rok pokazuje, że literatura erotyczna odchodzi w zapomnienie. Nie będzie się cieszyć taką popularnością – mówi Monika Marianowicz, rzecznik prasowy Empiku.

Na uroczystej gali wystąpili: Edyta Bartosiewicz, Matt Dusk, Dawid Podsiadło, Maria Sadowska, Jaromir Nohavica oraz Margaret.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.