Newsy

Bohater kreskówek na butach dla dorosłych – nowa kolekcja LOFT37 z wizerunkiem Reksia

2016-03-15  |  06:45

Marka LOFT37 pokazała swoją wiosenną kolekcję. Znalazły się w niej buty i torebki z wizerunkiem Reksia – bohatera kultowego serialu animowanego. Autorki linii twierdzą, że Reksio jest nie tylko postacią kochaną przez kilka pokoleń Polaków, lecz także postacią atrakcyjną pod względem graficznym. Część dochodu ze sprzedaży kolekcji zasili konto Fundacji Reksio.

Wiosenna kolekcja marki LOFT37 nosi nazwę LOFT37 Loves Reksio. Autorki linii – Paulina Ada Kalińska i Joanna Trepka – wykorzystały w niej wizerunek Reksia, niewielkiego pieska z kultowej animacji, produkowanej w latach 1967–1990 przez Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Pomysłodawcą i twórcą kreskówki, na której wychowało się kilka pokoleń Polaków, był Lechosław Marszałek.

Reksio to jest nasza ulubiona bajka rysunkowa. Wpadłyśmy więc na pomysł, żeby pokazać go na naszych torbach i butach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Ada Kalińska.

W dzisiejszym świecie, w natłoku plastikowego świata, tych wszystkich wykreowanych nagle postaci Reksio jest postacią, która była, jest i będzie. Jest bardzo prawdziwy i znany, pomimo że w czasach, kiedy powstawał, nie było agencji reklamowych, które mogłyby go wykreować – dodaje Joanna Trepka.

Autorki kolekcji nawiązały współpracę z Fundacją imienia Heleny i Lechosława Marszałków „Reksio”. Część dochodów ze sprzedaży najnowszej linii zostanie przeznaczona na działalność fundacji w zakresie utrwalenia słynnej animacji w wersji cyfrowej. Projektantki cieszą się, że przyczynią się do zachowania Reksia dla przyszłych pokoleń.

– Cały świat szczyci się różnymi kreskówkami, a my możemy się poszczycić, że mamy tak pięknego Reksia – mówi Paulina Ada Kalińska.

W limitowanej kolekcji znajduje się pięć modeli butów – trampki, botki, loafersy, szpilki i czółenka – oraz trzy fasony toreb z wizerunkiem uroczego kundelka Reksia. Tak jak w przypadku pozostałych linii marki LOFT37 istnieje możliwość spersonalizowania wszystkich rodzajów butów. Projektantki dają swym klientkom możliwość wybrania koloru obuwia oraz rodzaju aplikacji.

– Mamy Reksia w dwóch wersjach  wyciskanego oraz kolorowego, nadrukowanego – mówi Paulina Ada Kalińska.

Oprócz kolekcji LOFT37 Loves Reksio marka na wiosnę proponuje trzy inne linie. Jest to kolekcja butów w militarnych barwach, linia wykorzystująca motyw zwierząt rysowanych ręką dziecka oraz kolekcja oparta na graficznych wzorach w czarno-białej kolorystyce.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.