Newsy

Disco polo zaczyna wchodzić do mainstreamu

2014-01-09  |  06:40
Mówi:Paweł Sztompke
Funkcja:dziennikarz, recenzent muzyczny
Firma:I Program Polskiego Radia
  • MP4
  • Disco polo przeżywa w naszym kraju renesans. Po sukcesach w latach 90.  artyści wykonujący ten gatunek triumfalnie powrócili w poprzednim i obecnym roku. Niezwykłą popularnością cieszy się także stacja telewizyjna Polo TV.  

    Według danych Nielsen Audience Measurement Polo TV jest liderem oglądalności wśród stacji muzycznych. Kanał może pochwalić się wynikiem 42 tysięcy widzów miesięcznie.
     
    Dziennikarz Polskiego Radia  Paweł Sztompke  stwierdza, że odrodzenie się muzyki disco polo jest związane z poszukiwaniem prostoty.

    Można przypuszczać, że będzie to rok disco polo. Ich telewizja jest coraz popularniejsza, a gwiazdy disco są coraz bardziej rozchwytywane. Ta muzyka jest niezwykle prosta i nie ma się tutaj na co obrażać, gdyż podobny gatunek istnieje poza Polską i nazywa się italo disco – tłumaczy Sztompke.

    Coraz popularniejsi są także artyści związani z disco polo. Zespół Weekend oraz Tomasz Niecik swoimi ostatnimi dokonaniami utorowali kolejnym wykonawcom drogę do największych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych.

    Niemcy mają swoją muzykę disco, ale ona jest gdzieś na obrzeżach podstawowej kultury, tej najważniejszej. U nas natomiast ten gatunek zaczyna powoli wchodzić do mainstreamu i jego obecność jest w dobrym tonie. Można więc powiedzieć, że na razie disco polo próbuje podbić nowe obszary, ale jeszcze mu się to nie udało – stwierdza dziennikarz.

    W sierpniu ubiegłego roku disco polo wróciło do telewizji za sprawą transmisji koncertu „Disco pod żaglami” przez Polsat. Oglądalność wyniosła 2,7 mln widzów. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Firma

    Firmy w coraz większym stopniu dbają o dobre samopoczucie pracowników. Sposobem na jego poprawę może być ustanowienie dnia przyjemności w pracy

    Po pandemii COVID-19 wellbeing pracowników stał się ważnym zagadnieniem dla firm, z których wiele wprowadziło w ostatnim czasie benefity i programy obejmujące m.in. opiekę psychologiczną, warsztaty z radzenia sobie ze stresem, promowanie aktywności fizycznej i profilaktyki zdrowotnej czy działania wspierające work–life balance. Pluxee zachęca z kolei firmy do ustanowienia oryginalnej inicjatywy z zakresu wellbeingu, jaką jest dzień przyjemności w pracy. – Warto pomyśleć o takim jednym dniu w roku ukierunkowanym na potrzeby i motywacje pracowników. Zachęcamy do tego, żeby organizować go zimową porą, kiedy dopada nas zmęczenie, spadek energii i nastroju. To też szansa na integrację zespołu i zachęta do powrotu do biura – mówi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Pluxee Polska.

    Teatr

    Jerzy Stuhr: Kończę swoją karierę teatralną i pedagogiczną. Już nie wyjdę na scenę, ale jeszcze mam ciągotki filmowe

    Wybitny aktor, reżyser i pedagog żegna się z teatralną sceną dramatem Tadeusza Słobodzianka zatytułowanym „Geniusz”. Artysta wyreżyserował ten spektakl, a także gra w nim jedną z głównych ról. Wciela się w niezwykle ważną dla niego postać Konstantina Stanisławskiego, mistrza metody gry aktorskiej, którą sam przez wiele lat rozpowszechniał studentom na całym świecie. To pierwsza rola Jerzego Stuhra po dłuższej przerwie i jak się okazuje – ostatnia. Tą sztuką podsumowuje bowiem swój dorobek zawodowy i kończy karierę. Przedstawienie będzie wystawiane na deskach Teatru Polonia.