Mówi: | Bartłomiej Topa |
Funkcja: | aktor |
Agnieszka Grochowska i Bartłomiej Topa zagrają małżeństwo walczące o odzyskanie dziecka w filmie „Obce niebo”
W Warszawie dobiegają końca zdjęcia do filmu „Obce niebo” w reżyserii Dariusza Gajewskiego. Obraz ma być thrillerem psychologicznym opartym na prawdziwych wydarzeniach. Gajewski opowie historię polskiego małżeństwa, które emigruje do Szwecji. Zamiast szczęścia i dobrobytu parę czeka rozczarowanie, gdy szwedzka opieka społeczna odbiera im córkę. W rolach głównych wystąpią Agnieszka Grochowska i Bartłomiej Topa. Premiera kinowa planowana jest na 2015 rok.
Agnieszka Grochowska i Bartłomiej Topa wcielą się w postacie Basi i Marka, polskiego małżeństwa, które wyemigrowało do Szwecji w poszukiwaniu lepszego życia. Nigdy jednak nie zdołali w pełni zasymilować się z tamtejszą społecznością i zniwelować różnic kulturowych. Prawdziwy dramat małżonków zaczyna się jednak dopiero w momencie, gdy szwedzka opieka społeczna odbiera im córeczkę Ulę. Basia i Marek rozpoczynają walkę o jej odzyskanie.
– W jednych społecznościach krzyk już jest uznany za jakąś agresję wobec drugiego, a w innych nie. Kiedyś nawet normą był klaps w tyłek i nikt nie robił z tego dramatu. A gdzie indziej taka przemoc fizyczna jest po prostu niedopuszczalna i za to się idzie do więzienia. Te różnice kulturowe wynikają pewnie z różnego podejścia do człowieka i relacji, które budujemy, dlatego tak ważne było, żeby tę historię sfilmować – mówi Bartłomiej Topa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Film „Obce niebo” jest inspirowany prawdziwymi historiami polskich emigrantów w Szwecji. Reżyser określa go jako thriller psychologiczny opowiadający o zderzeniu kultur i problemach z komunikacją i porozumieniem w związkach i rodzinach.
– Jest to pewnie dramat rodzinny, dramat relacji i komunikacji związany z tym, że nie uważamy na siebie wzajemnie i na dziecko, które wychowujemy. Myślę, że takie historie się zdarzają na co dzień, nie tylko w Szwecji, lecz także w Polsce. Oczywiście nikt tam nie reaguje, a nasze urzędy socjalne są pewnie bardziej tolerancyjne na to, co się dzieje w polskich rodzinach – mówi Bartłomiej Topa.
Dariusz Gajewski jest nie tylko reżyserem, lecz także współautorem scenariusza. W filmie występują aktorzy polscy i szwedzcy. Agnieszce Grochowskiej i Bartłomiejowi Topie partnerują m.in. Jan Englert, Ewa Fröling, znana z roli Emelie w filmie Ingmara Bergmana „Fanny i Alexander”, oraz Per Morberg, aktor znany z serialu „Wallander”. Ulę, córeczkę głównych bohaterów, gra debiutująca na dużym ekranie Basia Kubiak.
– Agnieszka gra tą główną rolę, ja jestem tylko tutaj partnerem, który mam nadzieję wspiera ją w tych jej procesach. Mamy cudownych, fantastycznych partnerów. Agnieszka jest doskonałą aktorką, podobnie Basia Kubiak, która zaskakuje mnie za każdym razem, kiedy wchodzimy razem na plan, towarzystwo mamy wyborowe – mówi Bartłomiej Topa.
Zdjęcia do filmu „Obce niebo” potrwają do 1 października. Po zakończeniu zdjęć w Warszawie ekipa filmowa przeniesie się do nadmorskiego Pobierowa, a w połowie września do Szwecji. Premiera filmu planowana jest na 2015 rok.
Olga Bołądź: rola w filmie „Służby specjalne” wiele mnie kosztowała
Dzień Białej Wstążki. Polacy zbyt często usprawiedliwiają przemoc
Karolina Korwin-Piotrowska: Grochowska, Więckiewicz, Kulesza, Kot to prawdziwi artyści
Czytaj także
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-22: Agnieszka Hyży: Maciek Dowbor i Piotr Gąsowski w pierwotnej wersji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” stworzyli wyrazisty i ciekawy duet. Będzie ciężko z tym rywalizować
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
- 2024-03-05: Zanieczyszczenie światłem zagrożeniem dla zdrowia ludzi i stanu środowiska. RPO chce wprowadzenia regulacji dotyczących korzystania ze sztucznego światła
- 2024-02-19: Diametralne zmiany w sposobie nauki języków obcych. Sztuczna inteligencja wspiera uczniów i nauczycieli
- 2023-11-09: Katarzyna Warnke: „Zielona granica” przywróciła ludzkie podejście do sprawy uchodźców. Niestety wiele rządów i instytucji nastawia nas w tej kwestii lękowo i agresywnie
- 2023-08-28: Agnieszka Kaczorowska: Nie dostałam wielu odcinków „Klanu” na jesień, na razie nagraliśmy tylko kilka z moim udziałem. W międzyczasie wraz z mężem szykuję intrygujący projekt taneczny
- 2023-08-23: Agnieszka Kaczorowska: Narzekanie na drogie gofry czy rachunki nad morzem jest trochę na wyrost. Wkrótce jedziemy do Włoch świętować naszą piątą rocznicę ślubu
- 2023-09-01: Agnieszka Kaczorowska i Mateusz Szymkowiak: W czasach szkoły 1 września oznaczał dla nas początek czegoś fascynującego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.