Newsy

Francuski magazyn „Madame Figaro” uznał Joannę Przetakiewicz za jedną z najbardziej kreatywnych kobiet biznesu w Polsce

2014-12-19  |  07:00

Joanna Przetakiewicz została doceniona przez francuską prasę. Właścicielka domu mody La Mania została bohaterką artykułu o przedsiębiorczych Polkach na łamach magazynu „Madame Figaro”. Francuscy dziennikarze wyróżnili Przetakiewicz nie tylko za jej talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe i upór w dążeniu do celu.

W jednym z ostatnich numerów magazynu „Madame Figaro” – jednego z największych francuskich magazynów dla kobiet – ukazał się obszerny artykuł o przedsiębiorczych Polkach, które świetnie radzą sobie w świecie biznesu i polityki. Bohaterkami materiału były dr Irena Eris, Wanda Nowicka, Henryka Bochniarz, Joanna Mucha i Joanna Przetakiewicz. Zdaniem francuskiego magazynu są one najbardziej przedsiębiorczymi i kreatywnymi kobietami biznesu w Polsce.

Właścicielka domu mody La Mania przyznaje, że wywiad przeprowadzony przez paryskich dziennikarzy i towarzysząca mu krótka sesja zdjęciowa były dla niej wielką przyjemnością.

Dziennikarze, którzy przyjechali z „Madame Figaro” są bardzo doświadczonymi i niezwykle inteligentnymi dziennikarzami, więc nie zadawali pytań, które się wiecznie powtarzają we wszystkich wywiadach. Rozmowa odbywał się na wariackich papierach, ponieważ przyleciałam, musiałam później iść wieczorem na ważną imprezę, w związku z tym wszystko się odbywało podczas czesania, malowania, w jakimś obłędzie, ale uśmialiśmy się tak bardzo i mieliśmy świetne humory podczas całego wywiadu – mówi Joanna Przetakiewicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Zdaniem francuskiego magazynu o sukcesie Przetakiewicz zadecydował nie tylko talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe. Dziennikarze „Madame Figaro” docenili także jej konsekwencję i upór w dążeniu do celu. Joanna Przetakiewicz w cztery lata zdołała bowiem stworzyć od podstaw i wypromować, także na arenie międzynarodowej, modową markę La Mania.

Pierwszy butik został otwarty w Galerii Mokotów we wrześniu 2010 roku. Dzisiaj polska marka obecna jest w domach handlowych w Londynie, Mediolanie i Kijowie. Joanna Przetakiewicz jest też właścicielką kilku restauracji oraz założycielką sieci klinik stomatologicznych. Pod koniec listopada portal Gazeta.pl uznał ją za jedną z pięciu najbardziej wpływowych Polek. Joanna Przetakiewicz zapewnia jednak, że mimo dotychczasowych osiągnięć nie zamierza spoczywać na laurach.

Na pewno czuję się kobietą pewną siebie i znającą swoją wartość. Dumną ze swoich synów, swojej kariery i swojej firmy. Na pewno jestem kobietą, która jest bardzo usatysfakcjonowana, ale jeszcze daleka droga przede mną. Bo właśnie o to chodzi, żeby cały się uczyć, żeby cały czas dążyć do celu, żeby nie spoczywać na laurach – podkreśla Joanna Przetakiewicz.

Właścicielka La Manii stara się także wspierać inne kobiety w Polsce. Jedną z jej inicjatyw jest pomoc i aktywizacja kobiet w rejonach dotkniętych największym bezrobociem w kraju, m.in. w Świdnicy. Joanna Przetakiewicz kibicuje wszystkim zdolnym Polkom, które chcą rozwijać się i działać w biznesie. Należy do nich także jej była współpracownica Magdalena Butrym. Po trzech latach projektowania dla La Manii Butrym zdecydowała się uniezależnić i stworzyć własną, imienną markę. Jej kolekcja jesień-zima 2014/2015 wzbudziła zachwyt krytyków mody i dziennikarzy modowych.

Bardzo jej kibicuję, bo Magda jest bardzo zdolną projektantką, świetną dziewczyną. Życzę jej wszystkiego najlepszego. Mam swoją bardzo określoną linię, DNA swojej firmy, ona ma inną i super. Bo właśnie o to chodzi, żeby się różnić od siebie – mówi Joanna Przetakiewicz.

Czytaj także

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.

Firma

Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny

Najmłodsze pokolenie wchodzące teraz na rynek pracy najbardziej ceni sobie stabilność. Dlatego 74 proc. deklaruje, że chce pracować na etacie – wynika z raportu „Work War Z”. Najważniejsze dla ankietowanych przy wyborze pracodawcy są wynagrodzenie i możliwość rozwoju, a ekologia oraz elastyczny czas pracy – wbrew obiegowym opiniom – schodzą u nich na dalszy plan. Zależy im na work–life balance i nie obawiają się o to walczyć, co jest odbierane przez inne pokolenia jako roszczeniowość. Sporo młodych pracowników deklaruje jednak problem z zaangażowaniem w swoje obowiązki, co jest poważnym wyzwaniem dla managerów.