Newsy

Kolekcja Bohoboco na sezon jesień-zima 2015/2016 w bajkowym stylu

2015-05-19  |  12:00

W najnowszej kolekcji marki Bohoboco na sezon jesień-zima 2015/2016 projektanci Paweł Owczarek i Michał Gilbert Lach pokazali zwiewne, przyjemne w dotyku, podkreślające talię kreacje, łącząc różne rodzaje materiałów. Wykorzystali m.in. baby moher, prześwitujące tkaniny metaliczne, puch, kaszmir. Artystom podczas pracy przyświecała myśl, że zimowe stroje mają być przyjemne w dotyku i w bajkowym stylu.

Duet Bohoboco zaprezentował bardzo kobiece stroje, postawił na minimalizm i skórzane dodatki. Nie brakowało podkreślających talię spodni i zwiewnych sukienek, wełnianych płaszczy przecinanych wąskim skórzanym paskiem, dopasowanych swetrów.

Chcieliśmy pokazać tę kolekcję w bajkowy sposób, który wyrażałby, co mieliśmy w głowach przez pół roku, pracując nad nią. To były bardzo różne emocje, sprzeczne, bardzo czasami piękne, kolorowe, czasami szare. Właśnie to chcieliśmy przedstawić,  jak i w kolekcji, tak w całej oprawie tego pokazu – wyjaśnia Michał Gilbert Lach.

Duet marki Bohoboco inspirował się latami 40.  i 70. W tworzeniu strojów projektanci połączyli różnego rodzaju materiały i kolory m.in. czerń, róż, biel, szary, błękit.

–  Chcieliśmy zmiksować lata 40-te z latami 70. To są nasze ukochane lata z poprzednich wieków. Trochę szalone, trochę dzikie, ale bardzo zmysłowe i kobiece. Połączyliśmy mat, błysk, puch, metaliczne tkaniny. To nam się kojarzyło najbardziej z zimą, żeby było miło, przyjemnie, przytulnie i ciepło. Taki charakter tej zimy chcieliśmy pokazać w tym roku – mówi Michał Gilbert Lach.

Paweł Owczarek i Michał Gilbert Lach zaprezentowali podczas pokazu także dość nietypowe buty np. szpilki z dodatkiem wełny czy zabudowane sandały z futrzanymi przodami.

Na pokazie pojawili się m.in. Aneta Kręglicka, Joanna Moro, Katarzyna Glinka, Tamara Arciuch, Joanna Racewicz, Anna Kalczyńska, a także Agnieszka Cegielska od lat stała klientka marki Bohoboco. W rozmowie z agencja informacyjną Newseria Lifestyle przyznaje, że do końca nie wiedziała, jak będzie wyglądać kolekcja jej ulubionych projektantów. I tym razem się nie zawiodła, bo kreacje bardzo jej się podobały.

Oni mi nic nie pokazali. Nawet jak chciałam wyjść do kuchni u nich w pracowni, to prawie że kazali zamknąć oczy, żebym niczego nie zobaczyła. Podobały mi się czarne sukienki. Do tej pory z tymi czarnymi sukienkami było u mnie na bakier, bo mi się wydawało, że jestem za szczupła na nie. Piękne są też płaszcze. W Polsce nie ma jeszcze lata, a ja już chcę taki płaszcz  – wyznaje Agnieszka Cegielska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.