Newsy

Magdalena Frąckowiak: Aby zbudować swoje imperium modowe, trzeba być przede wszystkim pracowitym. Tacy są twórcy marki Dsquared2

2020-01-20  |  06:13

Modelka podkreśla, że sukces marki Dsquared2 jest wynikiem wielkiej pracowitości, determinacji, a także ogromnego szacunku dla współpracowników jej twórców – braci Catenów. Frąckowiak wspomina, że przymiarki nowych kolekcji często trwały do późnych godzin wieczornych, ale pomimo zmęczenia projektanci nie wprowadzali nerwowej atmosfery. Zawsze najważniejszy dla nich jest bowiem efekt końcowy, a żeby był zachwycający, potrzeba wiele cierpliwości i żmudnej pracy.

Dsquared2 istnieje od 25 lat, ale mimo że w świecie mody to stosunkowo młoda marka, to jest bardzo dobrze znana i ceniona. Nieprzypadkowo sklepy tej firmy znajdują się w takich miastach jak: Dubaj, Mediolan, Singapur, Stambuł, Cannes i Hongkong. Bliźniacy Dean i Dan Catenowie szybko bowiem podbili serca gwiazd i miłośników dobrego stylu. Magdalena Frąckowiak, która od lat jest muzą tego duetu, tłumaczy, że w ten sposób procentuje ogrom pracy, jaką do tej pory wykonali i nadal wykonują słynni bracia.

– Zbudować swoją markę jest bardzo ciężko i też coś o tym wiem, natomiast oni nie przestają pracować i cały czas są pełni energii. To są ludzie, którzy po prostu mają swój cel. Dlatego uważam, że aby zbudować swoje imperium, przede wszystkim trzeba być pracowitym, a oni są bardzo pracowici – mówi agencji Newseria Lifestyle Magdalena Frąckowiak.

Modelka ceni braci Catenów za profesjonalizm, zaangażowanie i konsekwencję. Z własnych obserwacji wie, że jeśli mają zrealizować jakiś projekt, to późne godziny pracy czy ogromne zmęczenie nie mają najmniejszego znaczenia.

– Pamiętam przymiarki z nimi. To były czasami wieczorne godziny, bo wiadomo, jest ileś modelek i wszystkim trzeba zrobić przymiarki. Czasami jak jesteś zmęczona, to możesz czuć się podirytowana, bo puszczają emocje, a oni zawsze są mili, spokojni, zawsze z szacunkiem podchodzą do wszystkich – stylistów, modelek, fryzjerów. Wiele rzeczy składa się na ich sukces, nie tylko wspaniały design, spójność czy pracowitość, ale przede wszystkim dobre serce, bo są dobrymi ludźmi. To jest najważniejsze. A czasem może ktoś ma talent, wszyscy są zachwyceni, ale jeśli ten człowiek nie szanuje innych ludzi, to bardzo szybko to się może zmienić – mówi Magdalena Frąckowiak.

Początkowo bracia Catenowie specjalizowali się w ubraniach męskich, ale w 2003 roku postanowili rozszerzyć swoją działalność i stworzyli pierwszą kolekcję dla kobiet. Cieszyła się ona dużym zainteresowaniem, dlatego też do dziś Dsquared2 prezentuje zarówno kolekcje damskie, jak i męskie. Magdalena Frąckowiak bardzo ceni współpracę z projektantami i podkreśla, że popularność marki jest nagrodą za kreatywność i konsekwentne dążenie do celu jej twórców.

– Ja ich podziwiam i kocham za energię, ich pracowitość, spójność. Życzę im, żeby ta firma się rozwijała i kiedyś mogli spojrzeć na swoje imperium i powiedzieć: „Wow, to wszystko było tego warte. Te wszystkie godziny pracy, te poty, wszystkie zarówno złe, jak i dobre chwile. Czasem łatwo coś zacząć, ale nie każdy ma taką siłę, żeby to kontynuować, więc naprawdę należy im się szacunek, bo na to zasługują – mówi Magdalena Frąckowiak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.