Newsy

Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski: przyjaźnimy się, jesteśmy jedną włoską rodziną

2015-11-23  |  06:50

Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski twierdzą, że oprócz pasji do projektowania łączy ich przyjaźń, dzięki czemu praca jest dla nich przyjemnością. Jesteśmy jak rodzina, a trudno uciekać od rodziny – mówią.

Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski poznali się na studiach na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Paprocki był wówczas studentem pierwszego roku grafiki, Brzozowski studiował na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Podczas studiów mieszkali w wynajmowanym wspólnie mieszkaniu. Od 15 lat prowadzą wspólnie markę Paprocki & Brzozowski. Projektanci twierdzą, że oprócz pasji do tworzenia łączy ich przyjaźń – chętnie spędzają wspólnie czas wolny, wyjeżdżają razem na wakacje.

Przyjaźnimy się, jesteśmy właściwie jak rodzina, a trudno uciekać od rodziny. Natomiast są takie momenty, kiedy prowadzimy osobne życia, wiadomo, osobne domy, ale na przykład spędzamy razem wakacje. Myślę, że już jesteśmy na tyle spaczeni swoim obcowaniem, że kompletnie nam to nie przeszkadza – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariusz Brzozowski.

Nie bez przyczyny połączyły się swego czasu te nazwiska i zdajemy sobie sprawę z tego, że trudno byłoby teraz się rozdzielić. Przede wszystkim się przyjaźnimy, więc ta praca jest przy okazji i wszystko robimy z przyjemnością, a nie z przymusem – dodaje Marcin Paprocki.

Projektanci poznali się na studiach, jednak ich rodziny, zwłaszcza matki, były zaprzyjaźnione już wcześniej. Sprzyjała temu bliskość zamieszkania – Mariusz Brzozowski pochodzi z Zawiercia, a Marcin Paprocki z Dąbrowy Górniczej. Dziś czują się czasem jak bracia, w przyjacielskich relacjach pozostają także ich bliscy.

– Jesteśmy jedną włoską rodziną – mówi Mariusz Brzozowski.

Projektanci pracują teraz nad rozwojem otwartego w połowie października butiku w domu mody Modo. Obaj są bardzo zadowoleni z decyzji o otwarciu sklepu w tej lokalizacji.

Jest to jedyne miejsce, które skupia aż tak dużo polskich projektantów. Widać na całym mieście mnóstwo billboardów, więc na pewno zostało to zauważone. Myślę, że ta promocja na pewno bardzo dobrze zrobi zarówno modzie polskiej, jak i tym projektantom, którzy się tutaj pojawiają, a tym samym będziemy mieli więcej klientów – mówi Mariusz Brzozowski.

Jest to pierwszy butik, który w ofercie będzie miał wyłącznie najnowszą kolekcję duetu projektantów. Obecnie jest to linia Plants, która jest inspirowana twórczością amerykańskiego malarza Jacksona Pollocka. W kolekcji znajdują się zarówno ubrania na co dzień, jak i stroje wieczorowe. Dominują stonowane kolory: biel, czerń i szarość, także w metalicznym odcieniu.

– Jesteśmy totalnie przekonani do tej naszej młodszej linii Plants, wiemy, że ona cieszy się ogromnym powodzeniem wśród młodzieży i nie tylko. Do tej pory funkcjonowaliśmy z tą marką w butiku internetowym i wiemy, jaka jest jej moc rażenia – mówi Marcin Paprocki.

Butik duetu Paprocki & Brzozowski zlokalizowany jest w strefie Art Fashion, w której znajdują się również sklepy takich projektantów, jak Teresa Rosati, Natasha Pavluchenko, Łukasz Jemioł, Ewa Ciepielewska, BezAle, Dorota Goldpoint i Joanna Kruczek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny

Nowy juror w programie „Must Be the Music” podkreśla, że ta rola jest dla niego niezwykłą przygodą, bo dzięki niej nie tylko może odkrywać młode talenty, ale także nieznane dotąd aspekty swojej kariery artystycznej. Ocenianie uczestników nie jest prostą sprawą, ale Sebastian Karpiel-Bułecka nie chce nikomu dawać złudnych nadziei i chwalić kogoś tylko po to, żeby nie zrobić mu przykrości. Wokalista wychodzi z założenia, że jeśli ktoś decyduje się na udział w tym programie, to musi być przygotowany na każdą ocenę, nawet tę najbardziej surową.

Prawo

Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

Ochrona środowiska

Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru

Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.