Newsy

Marcin Tyszka: Nie widzę się w roli reżysera filmów fabularnych. Interesuje mnie piękno, a nie fabuła

2018-02-26  |  06:11

Fotograf chce się mocniej zająć reżyserią, interesuje go jednak wyłącznie tworzenie spotów z dziedziny mody i urody. Nie widzi się natomiast w roli twórcy filmów fabularnych. Zdaniem Marcina Tyszki w Polsce jest wielu zdolnych reżyserów filmowych, brakuje natomiast twórców zajmujących się dziedziną beauty.

Marcin Tyszka, najsłynniejszy polski fotograf mody, od dłuższego czasu próbuje swoich sił także w reżyserii. Ma już na swoim koncie materiały filmowe, z których powstało kilka spotów reklamowych firmy jubilerskiej Apart, w tym roku natomiast zrealizował film promocyjny dla firmy Avon. Zdjęcia kręcone były w Tajlandii, a w roli głównej wystąpiła Małgorzata Kożuchowska. Fotograf nie wyklucza, że w przyszłości jeszcze niejednokrotnie zajmie się reżyserią, jednak wyłącznie filmów reklamowych.

– Nie widzę się w roli reżysera filmów fabularnych, ponieważ nie interesuje mnie fabuła, mnie interesuje tylko piękno, piękny obraz, czyli to, co widzę w okienku swojego aparatu, bardzo lubię poruszyć – ​mówi Marcin Tyszka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Artysta nie ukrywa, że po blisko dwudziestu latach pracy w charakterze fotografa ma się ochotę zająć inną dziedziną sztuki. Podoba mu się możliwość łączenia ruchu z sensualnością obrazu, interesuje go jednak wyłącznie piękno, a nie opowiadanie fabularnych historii. Fotograf jest przekonany, że właśnie ze względu na te konkretne zainteresowania otrzymuje coraz więcej propozycji reżyserskich.

– Mamy fantastycznych twórców filmowych w Polsce, świetnych reżyserów, operatorów, ale żaden z nich nie zajmuje się beauty, żaden z nich nie pracował nad kampaniami kosmetycznymi ze świata – ​mówi Marcin Tyszka.

Fotograf jest zdania, że polscy filmowcy mają świetne wizje opowiadanych przez siebie historii. Zapominają jednak, że to uroda kobiety powinna znajdować się na pierwszym miejscu, to natomiast stanowi punkt wyjścia w przypadku filmów reklamowych z dziedziny mody czy kosmetyki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.