Newsy

Maja Sablewska: Kiedyś miałam ogromny kompleks swoich oczu, że są różne. W pewnym momencie odpuściłam

2018-03-20  |  06:23

Stylistka podkreśla, że całkowicie pozbyła się kompleksów, zaakceptowała to, jaka jest, i znalazła swój własny styl, dzięki któremu może zatuszować mankamenty urody i sylwetki. Podkreśla, że choć tęczówki jej oczu mają inny kolor, to nie musi specjalnie dobierać pod tym kątem zupełnie innego makijażu. Zazwyczaj stawia na ciepłe, delikatne kolory.

Maja Sablewska w przeszłości miała problemy z zaakceptowaniem siebie. Jako dziecko uległa poważnemu wypadkowi, w konsekwencji którego konieczny był przeczep soczewki.

– Kiedyś miałam ogromny kompleks swoich oczu, tego, że są różne, ale w pewnym momencie to odpuściłam, tak jak odpuściłam też ślepe podążanie za czymś, co proponują różne marki. Staram się myśleć, kiedy coś wybieram. Moje oczy nie sprawiają mi takiego kłopotu, żebym musiała dobierać do nich coś innego, bo są różne, raczej to jest kwestia delikatnych makijaży w ciepłym odcieniu, ważny jest ten ciepły odcień, bo zimne typu szare czy czarne kompletnie mi nie pasują – mówi agencji Newseria Maja Sablewska, stylistka.

Stylistka nie eksperymentuje z bardzo jaskrawymi kolorami cieni na powiekach. Ma jednak swoje ulubione triki, które dodają jej uroku. Zazwyczaj stawia na bardzo kobiece, niezbyt mocne makijaże. Najczęściej są to podkreślone złocisto-brązowymi cieniami oczy, policzki muśnięte bronzerem i mocno wytuszowane rzęsy.

– Bardzo często jako cień do powiek używam bronzera albo rozświetlacza, to jest fajny patent. Jeśli połączymy bronzer z rozświetlaczem, to na powiekach zrobi nam się bardzo delikatny, niezauważalny make-up, ale też nikt nie powie, że tego make-up’u nie mamy i jest bardzo świeżo, to jest dla mnie w makijażu bardzo istotne – mówi Maja Sablewska.

Sablewska docenia znaczenie kosmetyków kolorowych, jednak sama nie używa ich w ogromnych ilościach. Ważne jest dla niej przede wszystkim konturowanie twarzy.

– Jak wyjeżdżam do mojej siostry do Londynu na dwa dni, to nie biorę całej kosmetyczki kosmetyków do makijażu, tylko zabieram bronzer, rozświetlacz, szminkę, tusz do rzęs i podkład – to wszystko, tym miksem staram się wykonywać cały makijaż, nawet kreskę w linii rzęs robię bronzerem, to jest fajne. To jest kwestia intensywności i praktyki, jak wszystko – mówi Maja Sablewska.

Stylistka podkreśla, że kiedy tylko może sobie na to pozwolić, unika makijażu.Wtedy stosuje różne zabiegi pielęgnacyjne po to, by jej skóra mogła odpocząć.

– Zdarza mi się nawet chodzić cały dzień w maseczce albo zmieniać jedną po drugiej. Cenię sobie bardzo to, że mogę mieć taki dzień, gdzie mogę zadbać o swoją cerę albo o włosy, jak najbardziej to jest coś, co lubię, ale ostatnio zdarza mi się to bardzo rzadko – mówi Maja Sablewska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Anna Maria Wesołowska: Program „Sędzia Anna Maria Wesołowska” wprowadził sędziów do okienka telewizora. Wcześniej byliśmy troszeczkę jak w szklanej wieży, sędziemu nic nie wypadało

Popularna sędzia nie ukrywa, że liczy na kontynuację serialu, bo jej zdaniem jest to program z misją, z którego wiedzę o prawie i obowiązujących przepisach przez lata czerpały miliony Polaków, a ona sama stała się w tej dziedzinie niekwestionowanym autorytetem. Niejedna osoba, która weszła w konflikt z wymiarem sprawiedliwości, zastanawiała się, jaki wyrok w tej sytuacji wydałaby właśnie najsłynniejsza sędzia w Polsce. Tymczasem na początku wielu jej kolegów po fachu podchodziło do tego formatu dość sceptycznie.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Maciej Nowak: Nie mamy takich tradycji kulinarnych jak Francja, Włochy czy Hiszpania. Powinniśmy zgubić naszą próżność i przestać patrzeć w stronę Zachodu

Zdaniem krytyka kulinarnego duża część społeczeństwa zaczyna zwracać uwagę na jakość produktów spożywczych, które wybiera. Rosnące wymagania konsumentów kształtują rynek. W Polsce pojawia się coraz więcej marek spożywczych, które oferują odbiorcom produkty różnorodne, ciekawe i smaczne. Maciej Nowak zaznacza jednak, że nie każdy może pozwolić sobie na luksusową dietę. Na razie jest to przywilej nielicznych.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.