Mówi: | Marcin Tyszka |
Funkcja: | fotograf |
Marcin Tyszka: Nie widzę się w roli reżysera filmów fabularnych. Interesuje mnie piękno, a nie fabuła
Fotograf chce się mocniej zająć reżyserią, interesuje go jednak wyłącznie tworzenie spotów z dziedziny mody i urody. Nie widzi się natomiast w roli twórcy filmów fabularnych. Zdaniem Marcina Tyszki w Polsce jest wielu zdolnych reżyserów filmowych, brakuje natomiast twórców zajmujących się dziedziną beauty.
Marcin Tyszka, najsłynniejszy polski fotograf mody, od dłuższego czasu próbuje swoich sił także w reżyserii. Ma już na swoim koncie materiały filmowe, z których powstało kilka spotów reklamowych firmy jubilerskiej Apart, w tym roku natomiast zrealizował film promocyjny dla firmy Avon. Zdjęcia kręcone były w Tajlandii, a w roli głównej wystąpiła Małgorzata Kożuchowska. Fotograf nie wyklucza, że w przyszłości jeszcze niejednokrotnie zajmie się reżyserią, jednak wyłącznie filmów reklamowych.
– Nie widzę się w roli reżysera filmów fabularnych, ponieważ nie interesuje mnie fabuła, mnie interesuje tylko piękno, piękny obraz, czyli to, co widzę w okienku swojego aparatu, bardzo lubię poruszyć – mówi Marcin Tyszka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Artysta nie ukrywa, że po blisko dwudziestu latach pracy w charakterze fotografa ma się ochotę zająć inną dziedziną sztuki. Podoba mu się możliwość łączenia ruchu z sensualnością obrazu, interesuje go jednak wyłącznie piękno, a nie opowiadanie fabularnych historii. Fotograf jest przekonany, że właśnie ze względu na te konkretne zainteresowania otrzymuje coraz więcej propozycji reżyserskich.
– Mamy fantastycznych twórców filmowych w Polsce, świetnych reżyserów, operatorów, ale żaden z nich nie zajmuje się beauty, żaden z nich nie pracował nad kampaniami kosmetycznymi ze świata – mówi Marcin Tyszka.
Fotograf jest zdania, że polscy filmowcy mają świetne wizje opowiadanych przez siebie historii. Zapominają jednak, że to uroda kobiety powinna znajdować się na pierwszym miejscu, to natomiast stanowi punkt wyjścia w przypadku filmów reklamowych z dziedziny mody czy kosmetyki.
Czytaj także
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-04-30: Artur Barciś: Reżyseria jest rzeczą dużo bardziej odpowiedzialną niż aktorstwo. Może kiedyś zdecyduję się wyreżyserować film
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-03-26: Aleksandra Popławska: Spektakl „Wyjątkowy prezent” jest komedią, ale pod spodem niepozbawioną tragicznego rysu. To dobra i mądra rozrywka
- 2024-04-08: Aleksandra Popławska: To jest oczywiste, że powinniśmy mieć tantiemy z internetu. Platformy streamingowe nie chcą stracić, więc pewnie obciążą kosztami klientów
- 2024-03-28: Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać
- 2024-04-05: Marcin Bosak: Przygotowujemy się z moim przyjacielem do ciekawego projektu. Będzie to polsko-grecka koprodukcja, kino drogi
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-13: Dostęp do nowoczesnych terapii onkologicznych się poprawia. Nadal jednak problemem są duże nierówności między regionami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.