Mówi: | Mariola Bojarska-Ferenc |
Funkcja: | instruktorka fitnessu, gimnastyczka artystyczna |
Mariola Bojarska-Ferenc kocha modę. Uruchomiła więc bloga dla kobiet 50+, które chcą się czuć atrakcyjnie
Kobiety nie chcą słuchać tylko o gimnastyce, chcą także wiedzieć, jak się dobrze ubrać – uważa Mariola Bojarska-Ferenc. Prezenterka i instruktorka fitnessu, która od ponad 25 lat zachęca Polki do dbania o zdrowie i piękną sylwetkę, postanowiła doradzać im także w kwestii mody i urody. Uruchomiła bloga skierowanego głównie do dojrzałych pań, na którym zdradza jak wyglądać i czuć się atrakcyjnie po ukończeniu 50. roku życia.
Mariola Bojarska-Ferenc uważana jest za niekwestionowaną prekursorkę zdrowego stylu życia w Polsce. Jest autorką ponad 2 tys. programów telewizyjnych oraz 200 artykułów w prasie na temat zdrowego stylu życia. Nagrała kilka DVD z ćwiczeniami, napisała też książki, w których dzieli się swoimi sposobami na zdrowie i piękną, szczupłą sylwetkę. Od 25 lat prowadzi w telewizji programy propagujące aktywny wypoczynek i zdrowe odżywianie. Teraz postanowiła doradzać Polkom także w zakresie mody i urody.
– Kocham modę i gdybym się jeszcze raz urodziła, to przypuszczam, że nawet mogłabym skończyć właśnie w kręgu mody. Nigdy nie ubieram się w rzeczy wybrane przez stylistów, zawsze ubieram się sama. Wszystkie moje stylizacje są absolutnie moje i głównie są to moje prywatne rzeczy. I tak sobie kombinuję, jak z jednej sukienki na przykład zrobić pięć sukienek. Myślę, że to jest bliskie przeciętnej kobiecie. Bo nikt nie chce kupować stu sukienek, ale chce na przykład z małej czarnej zrobić pięć kreacji – mówi Mariola Bojarska-Ferenc w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Od września Mariola Bojarska-Ferenc prowadzi blog o nazwie 50+, który jest skierowany przede wszystkim do kobiet dojrzałych. Gwiazda chce przekonać Polki, że kobieta po 50. roku życia może i powinna być zadbana, dobrze ubrana, atrakcyjna i pewna siebie. Na blogu Mariola Bojarska-Ferenc porusza tematy związane z modą, zdrowiem i urodą, a więc aspektami, które jej zdaniem nieodłącznie wiążą się z kobietą. Z czytelniczkami dzieli się wypróbowanymi sposobami na ciekawe stylizacje, które nie wymagają dużych wydatków.
– Kobieta nie chce tylko ciągle słyszeć o tej gimnastyce, myśli także o tym, jak zakryć swoje mankamenty, jak pokazać swoje atuty urody, czasami poszukuje jakiejś fajnej szminki czy tuszu do rzęs. I dużo kobiet chce podpatrzeć, co robią ci, którzy pracują w telewizji, skąd czerpią inspiracje na przykład do ubierania się. Pokazuję, że kiedy narzucimy na przykład sweterek, to już mamy inną kreację, narzucając skórę jeszcze inna. Jeśli dodamy do tego jakąś piękną dużą biżuterię, to ta sama sukienka może stać się kreacją wieczorową, wkładając kozaki – sportową, a zakładając szpiki – elegancką. Chodzi o to, żeby ludzi nauczyć trochę kombinować – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.
Zdaniem gwiazdy każda kobieta powinna wypracować swój własny styl, nie powinna jednak zamykać się na eksperymenty. Ona sama ubiera się raczej klasycznie, lubi stonowane kolory, często jednak decyduje się na ekstrawaganckie dodatki lub buty, jak np. kozaki za kolano w stylu Rihanny. Swoje czytelniczki także zachęca do odwagi w kreowaniu własnego wizerunku, zawsze jednak w zgodzie z własnym gustem i samopoczuciem. Mariola Bojarska-Ferenc uważa, że strój powinien wyłącznie podkreślać charakter i urodę noszącej go kobiety, a nie ją przytłaczać.
– Lubię mieć zawsze jeden element taki modny, powiedzmy na topie, ale nie lubię być przebrana. Czyli nie sugeruję się tym, że jak w tym roku są modne kolory, kwiaty, kratki, to ja muszę mieć koniecznie coś takiego. Raczej ubieram się w trzy kolory: czarny, biały i szary, więc może nie jestem oryginalna. Jeśli się pojawiam, to tak bardzo klasycznie, lubię takie stroje, bo uważam, że – co zresztą powiedziała kiedyś Coco Chanel – moda to jest coś takiego, co jeśli wychodzimy na ulicę, to nie krzyczy, nie razi – podkreśla Mariola Bojarska-Ferenc.
Czytaj także
- 2023-02-24: Mariola Bojarska-Ferenc: Wybierajmy z mody to, co pasuje do naszej sylwetki. Nie hołdujmy bezmyślnie trendom i nie traktujmy ubrań jak jednorazówek na zakupy
- 2021-09-07: Mariola Bojarska-Ferenc: Perłową rocznicę ślubu świętowaliśmy z mężem na Lazurowym Wybrzeżu. Chcieliśmy, żeby było wyjątkowo, i znaleźliśmy tam wszystko to, co sprzyja miłości
- 2022-06-29: Mariola Bojarska-Ferenc: W modzie lubię klasykę i prostotę. Nigdy nie zrezygnuję z mini
- 2019-03-05: Wirtualni prezenterzy na razie nie zastąpią influencerów. Zmiana związana z nowymi technologiami jest jednak nieunikniona
- 2018-11-19: Mariola Bojarska-Ferenc: Kiedyś wystarczyła telewizja i pisanie w dobrym magazynie. Teraz trzeba iść z duchem czasu, dlatego działam na Instagramie i YouTube
- 2018-10-29: Mariola Bojarska-Ferenc:: U mnie jest dużo miłości, mogłabym obdzielić nią cały kraj. Jestem jak bomba atomowa, z miłością i energią
- 2018-11-13: Mariola Bojarska-Ferenc: Niebawem zorganizuję pierwszy fit weekend. Mam zamiar mądrze odchudzać Polaków i pokazywać im najnowsze techniki ruchu z USA
- 2018-09-24: Agnieszka Mrozińska: Marzy mi się, żeby zagrać Anię Przybylską. Od 6 roku życia słyszę, że jestem do niej podobna
- 2018-08-09: Podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych mają coraz większy potencjał reklamowy. Liderem rankingu Martyna Wojciechowska
- 2018-08-07: Blog z pasji może przekształcić się w dobry biznes. Najlepszą opcją zarabiania na nim jest sprzedawanie swoich towarów i usług
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.