Wszystkie newsy
2022-08-24 | 06:21
Media
Małgorzata Ohme: Trudno mi powiedzieć, czy media będą zawsze towarzyszyły mojemu życiu. Bez nich też sobie poradzę
– Nie pracuję już jako terapeuta, bo nie pozwalają mi na to inne aktywności zawodowe – mówi Małgorzata Ohme. Jak podkreśla, chce być uczciwa wobec pacjentów, którzy by jej zaufali, a w momencie, kiedy łączy jednocześnie kilka projektów, trudno byłoby jej znaleźć czas potrzebny na przeprowadzenie skutecznej i pomocnej terapii. Nie ukrywa też, że bardzo podoba jej się praca w roli prezenterki „Dzień Dobry TVN”. Chciałaby więc utrzymać tę posadę jak najdłużej, ale nic na siłę.
2022-08-17 | 06:26
Media
Michał Piróg: Na planie „Top Model” spędziłem 1/4 swojego życia. Z niektórymi uczestnikami przyjaźnimy się do dzisiaj
Tancerz przyznaje, że dzięki castingowi online do najnowszej edycji programu zgłosiły się interesujące osoby z różnych stron świata. Ci, którzy marzą o karierze w modelingu, nie tylko muszą mieć określone predyspozycje, ale również to „coś”, co sprawi, że będą się wyróżniać z tłumu i zachwycać już podczas pierwszego spotkania z projektantami, reżyserami pokazów mody czy fotografami. Michał Piróg zapewnia, że wszystkim kibicuje, nikogo nie skreśla już na samym początku i jeśli komuś przypadkowo powinie się noga, daje mu kolejną szansę.
2022-08-10 | 06:26
Media
Joanna Krupa: Niektórzy uczestnicy "Top Model" oglądali nas, jak mieli dziewięć lat, a teraz przychodzą na casting. Mogłabym nawet być ich mamą
Modelka zapewnia, że najnowsza edycja „Top Model” nie będzie kalką poprzednich. W każdym sezonie są bowiem inni uczestnicy, którzy stanowią o sile programu, i mimo scenariusza nie brakuje zaskoczeń i niespodziewanych zwrotów akcji. Zdaniem Joanny Krupy osoby, które teraz aspirują do roli modelek i modeli, różnią się od tych sprzed kilkunastu lat, bo mają dużo większą świadomość branży, wiedzą, jak się zaprezentować i czego oczekują po udziale w popularnym show.
2022-08-08 | 06:16
Media
Marcin Tyszka: Z jurorami „Top Model” bardzo się różnimy i często ostro się kłócimy. Kiedyś napiszę o tym książkę
Fotograf zapewnia, że choć to już 11. edycja „Top Model”, to nie ma mowy o nudzie czy jakiejkolwiek rutynie. Zarówno jurorzy, jak i ekipa realizująca program robią bowiem wszystko, by nadal przyciągał on uwagę widzów i stał się dla kogoś trampoliną do sławy. Tym razem również nie zabraknie więc charyzmatycznych uczestników, a jury często będzie miało skrajne opinie. Marcin Tyszka zdradza też, że poza tym show już realizuje kolejne intrygujące projekty zawodowe, w których połączy zamiłowanie do egzotycznych roślin i projektowania wnętrz.
2022-07-27 | 06:21
Media
Doda: Nie umiem randkować, chodzić, szukać i sprawdzać mężczyzn. Wierzę więc, że nowy program Polsatu będzie dla mnie intrygującym eksperymentem
– Nie wykluczam, że najnowsze reality show Polsatu, w którym będę szukać męża, okaże się najpiękniejszą przygodą mojego życia – mówi Doda. Artystka dość spontanicznie wymyśliła ten projekt, po konsultacji z producentami został on nieco zmodyfikowany, ale cel się nie zmienił. Wokalistka wierzy, że wreszcie odwróci się zła passa i dzięki temu programowi pozna wyjątkowego mężczyznę, który skradnie jej serce. Format „Doda – 12 kroków do miłości” będzie miał swoją premierę we wrześniu. O serce piosenkarki powalczy 12 panów.
2022-07-26 | 06:16
Media
Małgorzata Ohme: Hejt i krytyka są elementami bycia osobą publiczną. Czasem oceny są bardzo miłe, czasami – bardzo przykre i niesprawiedliwe
Prezenterka zdaje sobie sprawę z tego, że bycie na świeczniku wiąże się z różnymi ocenami. Nierzadko jest to również hejt, a ci, którzy piszą w sieci obraźliwe komentarze, bywają bezlitośni. Małgorzata Ohme podkreśla, że prowadzenie programu na żywo wiąże się z dużą odpowiedzialnością, bo jest się rozliczanym z każdego słowa. Potwierdza to ostatnia medialna afera dotycząca jej wypowiedzi i sformułowań w rozmowie, jaka miała miejsce w „Dzień Dobry TVN” na temat homoseksualizmu w świecie sportu. Jej zdaniem krytyka była niesłuszna, a ona sama nie ma sobie nic do zarzucenia.
2022-07-21 | 06:15
Media i PR
Wydawcy czekają na wdrożenie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy mogą im przynieść kilkaset milionów złotych rocznie
Procedowana właśnie ustawa dotycząca praw autorskich i praw pokrewnych może przynieść wydawcom nawet kilkaset milionów złotych rocznie – szacuje Izba Wydawców Prasy. Chodzi o implementację przepisów unijnych, które nakazują, by platformy cyfrowe dzieliły się z wydawcami i twórcami zyskami z reklam powiązanych z publikowanymi artykułami. Te środki mogą bardzo poprawić sytuację branży, która cierpi m.in. przez wzrost kosztów produkcji i spadek czytelnictwa prasy.
2022-06-20 | 06:15
Media i PR
Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary
Wszyscy twórcy treści na platformach takich jak YouTube, TikTok czy Instagram, którzy na tej działalności zarabiają, mają obowiązek zgłoszenia się do wykazu dostawców audiowizualnych usług medialnych, prowadzonego przez KRRiT. To efekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, która weszła w życie w listopadzie ub.r. Z wpisem do rejestru wiąże się szereg obowiązków, a za niedopełnienie tego wymogu grożą dotkliwe kary finansowe. Obowiązek nie obejmuje autorów tworzących treści hobbystycznie czy początkujących twórców, którzy na publikowaniu swoich treści zarabiają nie więcej niż 1505 zł brutto, czyli 50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia.
2022-06-01 | 06:20
Handel
PZPN i InPost podpisały największy kontrakt sponsoringowy w historii. Spółka chce w ten sposób wzmocnić pozycję na rynkach zagranicznych
W czerwcu podczas XXII Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze 2022 na koszulkach treningowych polskiej reprezentacji pojawi się logo InPostu. Koncern logistyczny został właśnie sponsorem strategicznym Biało-Czerwonych, podpisując z PZPN największy kontrakt w dotychczasowej historii związku. Sponsoring reprezentacji ma być okazją do budowania świadomości marki i mocniejszego zaznaczenia swojej obecności także na rynkach zagranicznych. InPost zapowiada, że ma w planach wiele niestandardowych działań promocyjnych, ale też aktywacji dla klientów korzystających z usług kurierskich, m.in. dostęp do biletów w przedsprzedaży czy dostawy biletów do Paczkomatów.
2022-05-31 | 06:20
Sport
PGE planuje kolejne umowy sponsoringowe. Każda zainwestowana w sport i kulturę złotówka zwróciła się koncernowi dziewięciokrotnie
Korzyści wizerunkowe to niejedyny benefit płynący z działalności sponsoringowej. Jak pokazuje przykład Polskiej Grupy Energetycznej, ma ona także wymiar finansowy. Z raportu spółki za 2021 rok wynika, że wydatki na wspieranie sportu i kultury zwracają się dziewięciokrotnie, a efektywność projektów sponsoringowych wzrosła o 60 proc. Na ten rok PGE planuje dalsze rozszerzanie swojej działalności sponsoringowej.
2022-05-26 | 06:15
Konsument
Zaczyna się sezon turystycznych wyjazdów. Influencerzy promują bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze
– Influencerzy i twórcy internetowi, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać na drodze albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć – mówi Jakub Przygoński, zawodowy kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team. Na jego zaproszenie znane osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu mierzą się w czwartej edycji zawodów rajdowych TikTok Speed Games. Jedna z najpopularniejszych platform rozrywkowych chce w ten sposób promować bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed okresem wakacyjnych wyjazdów.
2022-05-20 | 06:20
Konsument
TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców
Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie. – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić.
2022-05-19 | 06:21
Media
Natalia Gryglewska: Podoba mi się praca w telewizji. Jakby kiedyś była jakaś interesująca propozycja, tobym ją przyjęła
Miss Polonia 2020 przyznaje, że w miarę upływu czasu poszerza swoje zainteresowania. Choć studiuje dietetykę kliniczną i obecnie to jest jej największa pasja, to coraz bardziej interesuje się również polityką, bo zdaje sobie sprawę z tego, jak dużą rolę odgrywa ona w naszym życiu. Modelka zamierza również inwestować w naukę języków obcych i podróże, dzięki którym będzie mogła poznać najciekawsze zakątki świata.
2022-05-17 | 06:17
Media
Marianna Schreiber: Nie jestem uzależniona od mediów społecznościowych. Nie chodzę z telefonem i nie nagrywam każdej minuty swojego życia na Instastories
Modelka zna plusy i minusy bycia osobą publiczną, ale zapewnia, że nie męczy ją bycie na świeczniku. Motywuje ją bowiem poczucie i przekonanie, że ma do wypełnienia ważną misję. Zależy jej na tym, by dotrzeć ze swoimi poglądami i spostrzeżeniami do wielu osób, a w tej kwestii media społecznościowe są bardzo dobrym pomostem. Dlatego też pokazuje w nich swoje codzienne życie, zarówno radości, jak i problemy czy trudne chwile, bo chce, żeby ludzie zobaczyli, jaka jest naprawdę.
2022-05-16 | 06:15
Media i PR
UOKiK kończy opracowywanie rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Urzędnicy czekają jeszcze na opinie twórców i odbiorców
Intensywnie rozwijający się rynek mediów społecznościowych musi się wyróżniać transparentnymi zasadami, a jego użytkownicy nie mogą być wprowadzani w błąd. Dlatego też UOKiK bacznie przygląda się reklamom zamieszczanym za pośrednictwem tych portali. Zdaniem urzędników niezwykle ważne jest wyznaczenie granicy między przekazem płatnym a niezależną opinią i ustalenie zasad oznaczania barterów. Odbiorcy mają bowiem prawo wiedzieć, czy dany post lub relacja to reklama czy bezinteresowna opinia influencera. Prace nad wytycznymi dotyczącymi oznaczania treści reklamowych w social mediach są już na końcowym etapie. Swoje opinie mogą wyrażać również twórcy i odbiorcy.