Newsy

Disco polo zaczyna wchodzić do mainstreamu

2014-01-09  |  06:40
Mówi:Paweł Sztompke
Funkcja:dziennikarz, recenzent muzyczny
Firma:I Program Polskiego Radia
  • MP4
  • Disco polo przeżywa w naszym kraju renesans. Po sukcesach w latach 90.  artyści wykonujący ten gatunek triumfalnie powrócili w poprzednim i obecnym roku. Niezwykłą popularnością cieszy się także stacja telewizyjna Polo TV.  

    Według danych Nielsen Audience Measurement Polo TV jest liderem oglądalności wśród stacji muzycznych. Kanał może pochwalić się wynikiem 42 tysięcy widzów miesięcznie.
     
    Dziennikarz Polskiego Radia  Paweł Sztompke  stwierdza, że odrodzenie się muzyki disco polo jest związane z poszukiwaniem prostoty.

    Można przypuszczać, że będzie to rok disco polo. Ich telewizja jest coraz popularniejsza, a gwiazdy disco są coraz bardziej rozchwytywane. Ta muzyka jest niezwykle prosta i nie ma się tutaj na co obrażać, gdyż podobny gatunek istnieje poza Polską i nazywa się italo disco – tłumaczy Sztompke.

    Coraz popularniejsi są także artyści związani z disco polo. Zespół Weekend oraz Tomasz Niecik swoimi ostatnimi dokonaniami utorowali kolejnym wykonawcom drogę do największych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych.

    Niemcy mają swoją muzykę disco, ale ona jest gdzieś na obrzeżach podstawowej kultury, tej najważniejszej. U nas natomiast ten gatunek zaczyna powoli wchodzić do mainstreamu i jego obecność jest w dobrym tonie. Można więc powiedzieć, że na razie disco polo próbuje podbić nowe obszary, ale jeszcze mu się to nie udało – stwierdza dziennikarz.

    W sierpniu ubiegłego roku disco polo wróciło do telewizji za sprawą transmisji koncertu „Disco pod żaglami” przez Polsat. Oglądalność wyniosła 2,7 mln widzów. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów

    Nastolatkowie, w których domach rozmawia się o finansach, częściej korzystają z produktów finansowych, aplikacji do zarządzania finansami, ale też myślą o swojej inwestycyjnej przyszłości – wynika z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych”. Jak wskazują autorzy, to dowód na to, że edukacja finansowa od wczesnych lat przynosi rezultaty, jednak więcej niż jedna trzecia nastolatków przyznaje, że u nich finanse to temat tabu. Co istotne, połowa badanych chce poszerzać swoją wiedzę na ten temat, a najczęściej wskazują na źródła internetowe.