Newsy

Ania Kruk z nową kolekcją biżuterii oraz projektami opakowań. Projektantka planuje też podbić Katar

2016-03-08  |  06:45

Jeszcze w marcu na rynek trafi nowa kolekcja biżuterii marki Ania Kruk Inspired by Fantasia, a także zaprojektowane przez Annę Kruk opakowania do jogurtów. Jak podkreśla projektantka, Polki coraz częściej szukają biżuterii na co dzień, mniej zobowiązującej, która sprawdzi się w każdej sytuacji. W najnowszej kolekcji postawiła więc na biżuterię delikatną i uniwersalną. Ania Kruk planuje także ekspansję na Bliski Wschód.

– Do butików trafiła właśnie nowa kolekcja Ania Kruk Inspired by Fantasia. To wyjątkowy projekt, który powstał w efekcie współpracy z firmą Danone. Zaproszono mnie do zaprojektowania opakowań dla limitowanej edycji nowych smaków jogurtów Fantasia Black i Fantasia White. Za tym poszedł cały koncept kolekcji biżuterii podkreśla Anna Kruk, dyrektor kreatywna i projektantka biżuterii w firmie Ania Kruk.

Dyrektor kreatywna marki Ania Kruk zauważa, że Polki coraz częściej szukają biżuterii na co dzień, mniej zobowiązującej, która sprawdzi się w każdej sytuacji, dlatego w najnowszej kolekcji postawiła na biżuterię delikatną i uniwersalną. Taka właśnie jest najważniejsza kolekcja wiosenna biżuteria Inspired by Fantasia. Od strony biznesowej firma zamierza się skupić na rozbudowie sieci sklepów i ekspansji na rynku bliskowschodnim, gdzie planuje otwarcie drugiego już butiku.

– Bliski Wschód to rynek o bardzo dużym potencjale. Biżuteria jest w tej kulturze szalenie ważna, a do tego jest to społeczeństwo o wielu tradycjach związanych z robieniem sobie drobnych upominków. Wydaje mi się, że odkryliśmy w Katarze niezagospodarowaną przestrzeń. Z jednej strony jest ten słynny luksus i przepych, a z drugiej strony są marki masowe. Natomiast na półce średniej są tylko bardzo klasyczni jubilerzy. Wszyscy mają identyczną stylistykę i produkty. My na tym tle jesteśmy czymś zupełnie innym, nie ma tam takiego konceptu – opowiada projektantka.

Jak podkreśla artystka, najtrudniejsze w pracy projektanta jest przewidywanie trendów, które pojawią się na rynku, oraz odróżnianie chwilowych mód od takich, które będą królować w dłuższej perspektywie. Choć niezwykle istotna jest wizja i spójność każdej wprowadzanej kolekcji, tak samo ważne jest spojrzenie z perspektywy klienta.

– Zupełnie inaczej patrzę na wzory, kiedy rozmawiam z klientami. Wydaje mi się, że to jest to największe wyzwanie. Będąc projektantem, nie możemy myśleć tylko o sobie i naszej estetyce, musimy myśleć też o tym, czego pragną klientki i czego będą chciały na przykład za rok – tłumaczy Ania Kruk.

Na przestrzeni lat zmieniły się też upodobania klientek. Do niedawna biżuteria była zarezerwowana na eleganckie wieczorne wyjścia, obecnie coraz częściej zainteresowaniem cieszą się uniwersalne dodatki do noszenia na co dzień. Na rynku wciąż jednak mało jest biżuterii w średnim segmencie cenowym, która sprawdzi się w niezobowiązujących stylizacjach.

– Istotne jest to, żeby proponować Polkom lekką biżuterię, która sprawdzi się w każdej sytuacji. Ważny dla nas jest nie typ klienta czy określona grupa wiekowa, ale potrzeba noszenia biżuterii na co dzień lub znalezienia niezobowiązującego prezentu w pięknym opakowaniu – przekonuje projektantka.

Opakowania pełnią ważną funkcję marketingową. Pomagają przyciągnąć uwagę odbiorców, wyróżniają produkt spośród podobnych na rynku, są również reklamą. Atrakcyjne i funkcjonalne stało się kluczowym elementem w promocji, ma istotne znaczenie zwłaszcza wówczas, gdy produkt jest kupowany z przeznaczeniem na prezent. Wówczas samo opakowanie powinno sprawiać przyjemność obdarowanej osobie.

– Musimy zaproponować klientowi coś, co dobrze wygląda pod choinką czy wręczone z okazji święta. Dla naszej firmy charakterystyczny jest kolor różowy. Instagram jest pełen naszych różowych torebek czy pudełeczek z kokardami. Wiem, że dla klientów bardzo ważne jest to, że mogą podarować coś, co odzwierciedla ich emocje – wskazuje Ania Kruk.

Ponieważ opakowanie pełni rolę prezentu, istotne jest zaprojektowanie odpowiedniego wzoru, który będzie kojarzył się z marką, będzie odzwierciedlał jej wartości i będzie dobrze dopasowany do produktu. W przypadku biżuterii dobrze sprawdzają się eleganckie opakowania.

– Marka Ania Kruk bazuje na lekkości, nie jest do końca poważna i dlatego opakowanie też nie powinno takie być. Dla mojej marki wybrałam lekki szary kolor i różową kokardę, która dodaje elegancji i sprawia, że idealnie nadaje się na prezent – podkreśla projektantka. – Trzeba wyjść od wartości marki i sprawić, żeby były one czytelne dla odbiorcy – dodaje Ania Kruk.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.